27.10.2007, 20:56
Projektina on Solifer SM 1981. Tarkoituksena on vain laittaa mopo siistiin ajokuntoon, eikä entisöidä. Mopon ostin keväällä -07. Se ei ollut ostettaessa ajokuntoinen; kiertokangen alapäänlaakeri oli täysin paskana, pytty naarmuilla yms. muuta kivaa. Totesin heti, että konetta ei kannata alkaa korjaamaan ja aloin etsiä hyväkuntoista konetta. Sellanen sitten löytyi, kone oli juuri rempattu ja pytty viilaamaton. Olin tyytyväinen kauppoihin kunnes laitoin koneen kiinni. Kone lähti hyvin käyntiin ja kaikki muu toimi hyvin, paitsi vaihteet. Vain ykkönen pysyi päällä . Avasin koneen ja huomasin heti miksi vaihteet ei toimineet, vetoakseli oli kasattu väärin. Huomasin myös että oikeassa lohkossa on halkeama . Moottori on siis vieläkin osina, heti kun saan lohkon korjattua kasaan moottorin.
Rungon osalta mopo alkaa olemaankin jo valmis. Purin rungon osiin, pesin ja vahasin kaikki osat, maalasin takaiskarit ja putsasin ne. Ostin alkuperäisen pakoputken, uuden kaasukahvan, kahvakumit, etujarruvaijerin ja jalkatappien kumit. Etupään huolsin: pesin kaikki etupumppujen osat bensalla puhtaaksi, maalasin alaputket ja etummaisen lokasuojan kiinnikkeen. T-palat + muun paskan putsasin ja vahasin, ostin uuden lokasuojan kiinnike parin, putsasin ja rasvasin ohjauslaakerit ja laitoin uudet öljyt pumppuihin.
Galleriassa on kuva miltä mopo näytti ostopäivänä.
Rungon osalta mopo alkaa olemaankin jo valmis. Purin rungon osiin, pesin ja vahasin kaikki osat, maalasin takaiskarit ja putsasin ne. Ostin alkuperäisen pakoputken, uuden kaasukahvan, kahvakumit, etujarruvaijerin ja jalkatappien kumit. Etupään huolsin: pesin kaikki etupumppujen osat bensalla puhtaaksi, maalasin alaputket ja etummaisen lokasuojan kiinnikkeen. T-palat + muun paskan putsasin ja vahasin, ostin uuden lokasuojan kiinnike parin, putsasin ja rasvasin ohjauslaakerit ja laitoin uudet öljyt pumppuihin.
Galleriassa on kuva miltä mopo näytti ostopäivänä.