16.10.2006, 12:30
Elikkäs sellaista olisi kun tuntuu ettei tuon bingin (11mm vakio SM/TS:n kaasari) kohoa saa kohdilleen mitenkään, tietäisikö joku sen tehdasasetuksen paikan? Siinä kohon läpi menevässä neulassahan on alapäässä pieni ura. Pitääkö sen olla kohoon nähden missä kohdin? Nimittäin aina tyhjenee bensaputki maahan ylivuotoputken kautta vaikka hana on kiinni ja kohokammio on putsattu ja tarkistettu miljardi kertaa että se neula sulkee sen reiän oikein eikä siellä ole välissä mitään.
Toinen ongelma, jos joku osaisi vastata. Tuntuu että tuo solikka rupeaa aina kaasarin kasaamisen jälkeen hyytymään muutaman ajokerran jälkeen. En keksi kuollaksenikaan missä olisi vika.
Eli oireina on sellasta että kylmänä tyhjäkäynti on nopsaa ja mopo lähtee käyntiin aina ekalla, säällä kuin säällä. Kun kone sitten lämpiää, niin alhaalta katoaa vääntö kokonaan ja lähtiessä saa varoa ettei kone sammu, myös käynnistäminen on vaikeaa. Tarttee pitää kaasu pohjassa ja polkea kuin heikkopäinen että se lähtee rullaamaan.
Säätösuuttimen vääntely ei tunnu tuottavan minkäänlaista apua. Tämä siis tapahtuu aina vasta muutaman päivän päästä sen jälkeen kun olen avannut kaasarin ja putsannut sen. Silloin se toimii hetken hyvin, mutta ~20-30km ajon jälkeen se rupeaa lakkoilemaan eikä lopeta kunnes olen taas uudestaan avannut sen. Mitäköhän ihmettä siellä oikein tapahtuu.
~/S
Toinen ongelma, jos joku osaisi vastata. Tuntuu että tuo solikka rupeaa aina kaasarin kasaamisen jälkeen hyytymään muutaman ajokerran jälkeen. En keksi kuollaksenikaan missä olisi vika.
Eli oireina on sellasta että kylmänä tyhjäkäynti on nopsaa ja mopo lähtee käyntiin aina ekalla, säällä kuin säällä. Kun kone sitten lämpiää, niin alhaalta katoaa vääntö kokonaan ja lähtiessä saa varoa ettei kone sammu, myös käynnistäminen on vaikeaa. Tarttee pitää kaasu pohjassa ja polkea kuin heikkopäinen että se lähtee rullaamaan.
Säätösuuttimen vääntely ei tunnu tuottavan minkäänlaista apua. Tämä siis tapahtuu aina vasta muutaman päivän päästä sen jälkeen kun olen avannut kaasarin ja putsannut sen. Silloin se toimii hetken hyvin, mutta ~20-30km ajon jälkeen se rupeaa lakkoilemaan eikä lopeta kunnes olen taas uudestaan avannut sen. Mitäköhän ihmettä siellä oikein tapahtuu.
~/S