Soliferia

Täysversio: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Elikkäs sellaista olisi kun tuntuu ettei tuon bingin (11mm vakio SM/TS:n kaasari) kohoa saa kohdilleen mitenkään, tietäisikö joku sen tehdasasetuksen paikan? Siinä kohon läpi menevässä neulassahan on alapäässä pieni ura. Pitääkö sen olla kohoon nähden missä kohdin? Nimittäin aina tyhjenee bensaputki maahan ylivuotoputken kautta vaikka hana on kiinni ja kohokammio on putsattu ja tarkistettu miljardi kertaa että se neula sulkee sen reiän oikein eikä siellä ole välissä mitään.

Toinen ongelma, jos joku osaisi vastata. Tuntuu että tuo solikka rupeaa aina kaasarin kasaamisen jälkeen hyytymään muutaman ajokerran jälkeen. En keksi kuollaksenikaan missä olisi vika.
Eli oireina on sellasta että kylmänä tyhjäkäynti on nopsaa ja mopo lähtee käyntiin aina ekalla, säällä kuin säällä. Kun kone sitten lämpiää, niin alhaalta katoaa vääntö kokonaan ja lähtiessä saa varoa ettei kone sammu, myös käynnistäminen on vaikeaa. Tarttee pitää kaasu pohjassa ja polkea kuin heikkopäinen että se lähtee rullaamaan.
Säätösuuttimen vääntely ei tunnu tuottavan minkäänlaista apua. Tämä siis tapahtuu aina vasta muutaman päivän päästä sen jälkeen kun olen avannut kaasarin ja putsannut sen. Silloin se toimii hetken hyvin, mutta ~20-30km ajon jälkeen se rupeaa lakkoilemaan eikä lopeta kunnes olen taas uudestaan avannut sen. Mitäköhän ihmettä siellä oikein tapahtuu.

    ~/S
Onko siinä muovinen, vai messinkinen koho, se ura on messinki kohoa varten lukitusura.
Oletko kokeillut toista kohoa?
solifer kirjoitti:Onko siinä muovinen, vai messinkinen koho, se ura on messinki kohoa varten lukitusura.
Oletko kokeillut toista kohoa?

Sellanen muovinen musta, ja ei ole ollut toista kohoa tarjolla mitä kokeilla Sad.
mulla oli tunturi breakissa silleen et siinä kohossa oli pienen pieni reikä josta pääs bensa kohon sisään ja sitten tulvi vaihoin kohon ja alko pelaan joten luulen et sulla on sama homma.
Onko se koskaan toiminut tuolla kaasarilla?tai koholla?
Se koho voi olla viallinen,neula ei ole keskellä, sellaistakin on sattunut.
Koho on ehjä, testasin sen "painekestävyyden" pitämällä sitä pitkään bensan alla, ei se ottanut sisään nesteitä.

Kaikkein mysteerisintä on että kun tuossa ajelin, pysähdyin hetkeksi ja lähdin taas menemään, niin mopo alkoi toimia taas oikein O_o. Tehot palasivat, se kiertää 7krpm nelosella kaasu pohjassa ja vääntö on palannut myös alas. Johan nyt on.
näillä solivietereillä on sielut! ne on iha kummia mopoja.. olen itekki todennu sen samalla varmaan toista kymmentä kertaa. Nauru
JarBa kirjoitti:näillä solivietereillä on sielut! ne on iha kummia mopoja.. olen itekki todennu sen samalla  varmaan toista kymmentä kertaa. Nauru

Täysin totta. Ei voi ikinä tietää miten minäkin päivänä kone kulkee. Eipähän voi väittää matkantekoa tylsäksi Nauru