Soliferia
Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Yleistä Solifer-keskustelua (http://localhost:8080/keskustelu/forum-2.html)
+--- Keskustelu: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia (/thread-180.html)



Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - acd - 16.10.2006

Elikkäs sellaista olisi kun tuntuu ettei tuon bingin (11mm vakio SM/TS:n kaasari) kohoa saa kohdilleen mitenkään, tietäisikö joku sen tehdasasetuksen paikan? Siinä kohon läpi menevässä neulassahan on alapäässä pieni ura. Pitääkö sen olla kohoon nähden missä kohdin? Nimittäin aina tyhjenee bensaputki maahan ylivuotoputken kautta vaikka hana on kiinni ja kohokammio on putsattu ja tarkistettu miljardi kertaa että se neula sulkee sen reiän oikein eikä siellä ole välissä mitään.

Toinen ongelma, jos joku osaisi vastata. Tuntuu että tuo solikka rupeaa aina kaasarin kasaamisen jälkeen hyytymään muutaman ajokerran jälkeen. En keksi kuollaksenikaan missä olisi vika.
Eli oireina on sellasta että kylmänä tyhjäkäynti on nopsaa ja mopo lähtee käyntiin aina ekalla, säällä kuin säällä. Kun kone sitten lämpiää, niin alhaalta katoaa vääntö kokonaan ja lähtiessä saa varoa ettei kone sammu, myös käynnistäminen on vaikeaa. Tarttee pitää kaasu pohjassa ja polkea kuin heikkopäinen että se lähtee rullaamaan.
Säätösuuttimen vääntely ei tunnu tuottavan minkäänlaista apua. Tämä siis tapahtuu aina vasta muutaman päivän päästä sen jälkeen kun olen avannut kaasarin ja putsannut sen. Silloin se toimii hetken hyvin, mutta ~20-30km ajon jälkeen se rupeaa lakkoilemaan eikä lopeta kunnes olen taas uudestaan avannut sen. Mitäköhän ihmettä siellä oikein tapahtuu.

    ~/S


RE: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - solifer - 16.10.2006

Onko siinä muovinen, vai messinkinen koho, se ura on messinki kohoa varten lukitusura.
Oletko kokeillut toista kohoa?


RE: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - acd - 16.10.2006

solifer kirjoitti:Onko siinä muovinen, vai messinkinen koho, se ura on messinki kohoa varten lukitusura.
Oletko kokeillut toista kohoa?

Sellanen muovinen musta, ja ei ole ollut toista kohoa tarjolla mitä kokeilla Sad.


RE: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - joonas- - 17.10.2006

mulla oli tunturi breakissa silleen et siinä kohossa oli pienen pieni reikä josta pääs bensa kohon sisään ja sitten tulvi vaihoin kohon ja alko pelaan joten luulen et sulla on sama homma.


RE: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - solifer - 18.10.2006

Onko se koskaan toiminut tuolla kaasarilla?tai koholla?
Se koho voi olla viallinen,neula ei ole keskellä, sellaistakin on sattunut.


RE: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - acd - 18.10.2006

Koho on ehjä, testasin sen "painekestävyyden" pitämällä sitä pitkään bensan alla, ei se ottanut sisään nesteitä.

Kaikkein mysteerisintä on että kun tuossa ajelin, pysähdyin hetkeksi ja lähdin taas menemään, niin mopo alkoi toimia taas oikein O_o. Tehot palasivat, se kiertää 7krpm nelosella kaasu pohjassa ja vääntö on palannut myös alas. Johan nyt on.


RE: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - JarBa - 19.10.2006

näillä solivietereillä on sielut! ne on iha kummia mopoja.. olen itekki todennu sen samalla varmaan toista kymmentä kertaa. Nauru


RE: Bingin 1/11/49 kohon asento ja muita omituisuuksia - acd - 20.10.2006

JarBa kirjoitti:näillä solivietereillä on sielut! ne on iha kummia mopoja.. olen itekki todennu sen samalla  varmaan toista kymmentä kertaa. Nauru

Täysin totta. Ei voi ikinä tietää miten minäkin päivänä kone kulkee. Eipähän voi väittää matkantekoa tylsäksi Nauru