Kun värkkäätte sahan kaasaria mopoon,pitää huomioida ,kalvokaasari tarvitsee pumppukalvolle alipaineen.Se pitää ottaa esim. kampikammiosta.Siis alipaineyhde kampikammioon ja sieltä alipaineletku kaasarille.Muuten ei toimi.Rakentelin 70-luvun puolivälissä pappatunaan sahankaasarin.Reilu 20mm Tillotson ruokki Puchin konetta,putkena Termo-Solikan putki ja käyrä.Vakioväleillä kulki reilua kuuttakymppiä,sylinteri oli vakio.
Joku tuossa aiemmin suunnitteli Briggsin koneen kaasaria mopoon.4-tahti koneen mehumaija ei toimi kunnolla 2-t moottorissa.Lorttoja sun muita 2-t koneeseen sopivia kaasareita löytyy sopivaan hintaan,eikä tarvitse hermojaan menettää touhussa,joka ei tule onnistumaan.
mulla oli joskus tässä mankissa sahan kaasari kii merkkiä walbro, saman merkkinen oli äsken mainitsemassani pappatunassa ja toimivat sillä tavalla kun otti siitä sen kalvon kokonaan helvettiin
Mulla on ruohonleikkurissa walbron 16mm kaasari ja toimii ilman alipaineletkuja.
Briggsin kaasari on sitten niin paska että ei kannata kokeilla sitä mihinkään. Kaasari on suunniteltu pelkästään briggsiin ja tasasille kierroksille. 3hp Briggsissä on 20mm kaasari, moottorisahan 16mm kaasari on tehokkaampi briggsissä kun alkuperäinen 20mm.
Ite käytin aikoinaan pv suzukeissa tillotsonin 16mm kaasaria,ja se ainaki toimi ihan hyvin En tiedä sitten tomoksen koneesta,mutta ainakin pv:ssä se toimi hyvin.
Mikä tahansa 2-t kone kalvokaasareilla,oli se sitten Walbro, tai Tillotson toimii parhaiten alipaineliitännällä.Näin on kaasareiden valmistajat ne suunnitellukin toimivan.Jos joku on saanut oman mopon toimimaan kalvokaasarilla ilman sykeliitäntää ei siinä mitään.Fakta on kuitenkin tuo edellä mainittu.