18.03.2008, 14:14
(Viestiä muokattiin viimeksi: 18.03.2008, 16:41, Perunakeisari.)
Moro !
Eli Soliferin tarina päättyi kampiakselin lauetessa kesällä -07 ja toinen kulkupelikin kun löytyi tallista niin jäi SM vähemmälle huomiolle. Nyt kesää ajatellen ajattelin kuitenkin laittaa Soliferin kuntoon vanhojen aikojen muistoksi ja herättää motin uuteen iskuun.
Silloin Solikka oli lähes vakio, lukuunottamatta Muffler-tehoputkea, 5-vaihdetta ja säätösuutinta.
Nyt ajattelin hankkia remontin ohella hieman lisäpotkua, eli minkälaista sylinteriä, kaasutinta ja putkea voisitte suositella, kun vääntö on lähes pääasia ja huippuja saisi kertyä sen 65-70km/h.
Olen hieman selaillut Jarno's Puch Shop:ia ja olen ajatellut 50cc RGD:n sylinterisarjaa, siihen sopivaa kantta, sekä 15mm Bing-kaasutinta. Vanha Muffler saa toimittaa putken virkaa. Mitä mieltä olette?
Asianmukaiset remontit kuuluvat asiaan, eli kampiakselin, laakereiden, kytkinlevyjen ym. uusiminen on listassa.
Eli mistä saa kisa-kampiakselisarjaa uutena (ulkomaat?)
Osat tilaan nettikaupoista koska olen kantanut tuonne Rosmon Pyörään jo tarpeeksi rahaa (kiskurihinnat)
Lohkoni ovat "vanhempaa" mallia (L17), eli laakeripesät tulisi työstää muistaakseni 1mm syvemmäksi, jotta paremmat laakerit saisi asennettua (Uusien laakerin tyyppinumero?)
Pääasia tässä olisi saada mopo ajokuntoon hieman piristettynä ja kestävänä Kiitän etukäteen avuista
Voi olla että jos tallissa on tilaa, niin innostun laittamaan vähän enemmän =) Sitten topiccia projekti-osioon
Eli Soliferin tarina päättyi kampiakselin lauetessa kesällä -07 ja toinen kulkupelikin kun löytyi tallista niin jäi SM vähemmälle huomiolle. Nyt kesää ajatellen ajattelin kuitenkin laittaa Soliferin kuntoon vanhojen aikojen muistoksi ja herättää motin uuteen iskuun.
Silloin Solikka oli lähes vakio, lukuunottamatta Muffler-tehoputkea, 5-vaihdetta ja säätösuutinta.
Nyt ajattelin hankkia remontin ohella hieman lisäpotkua, eli minkälaista sylinteriä, kaasutinta ja putkea voisitte suositella, kun vääntö on lähes pääasia ja huippuja saisi kertyä sen 65-70km/h.
Olen hieman selaillut Jarno's Puch Shop:ia ja olen ajatellut 50cc RGD:n sylinterisarjaa, siihen sopivaa kantta, sekä 15mm Bing-kaasutinta. Vanha Muffler saa toimittaa putken virkaa. Mitä mieltä olette?
Asianmukaiset remontit kuuluvat asiaan, eli kampiakselin, laakereiden, kytkinlevyjen ym. uusiminen on listassa.
Eli mistä saa kisa-kampiakselisarjaa uutena (ulkomaat?)
Osat tilaan nettikaupoista koska olen kantanut tuonne Rosmon Pyörään jo tarpeeksi rahaa (kiskurihinnat)
Lohkoni ovat "vanhempaa" mallia (L17), eli laakeripesät tulisi työstää muistaakseni 1mm syvemmäksi, jotta paremmat laakerit saisi asennettua (Uusien laakerin tyyppinumero?)
Pääasia tässä olisi saada mopo ajokuntoon hieman piristettynä ja kestävänä Kiitän etukäteen avuista
Voi olla että jos tallissa on tilaa, niin innostun laittamaan vähän enemmän =) Sitten topiccia projekti-osioon
It's all about the RPM