Soliferia

Täysversio: Solikan henkiinherättäminen
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Moro !

Eli Soliferin tarina päättyi kampiakselin lauetessa kesällä -07 ja toinen kulkupelikin kun löytyi tallista niin jäi SM vähemmälle huomiolle. Nyt kesää ajatellen ajattelin kuitenkin laittaa Soliferin kuntoon vanhojen aikojen muistoksi ja herättää motin uuteen iskuun.
Silloin Solikka oli lähes vakio, lukuunottamatta Muffler-tehoputkea, 5-vaihdetta ja säätösuutinta.

Nyt ajattelin hankkia remontin ohella hieman lisäpotkua, eli minkälaista sylinteriä, kaasutinta ja putkea voisitte suositella, kun vääntö on lähes pääasia ja huippuja saisi kertyä sen 65-70km/h.

Olen hieman selaillut Jarno's Puch Shop:ia ja olen ajatellut 50cc RGD:n sylinterisarjaa, siihen sopivaa kantta, sekä 15mm Bing-kaasutinta. Vanha Muffler saa toimittaa putken virkaa. Mitä mieltä olette?

Asianmukaiset remontit kuuluvat asiaan, eli kampiakselin, laakereiden, kytkinlevyjen ym. uusiminen on listassa.

Eli mistä saa kisa-kampiakselisarjaa uutena (ulkomaat?)
Osat tilaan nettikaupoista koska olen kantanut tuonne Rosmon Pyörään jo tarpeeksi rahaa (kiskurihinnat) Nauru
Lohkoni ovat "vanhempaa" mallia (L17), eli laakeripesät tulisi työstää muistaakseni 1mm syvemmäksi, jotta paremmat laakerit saisi asennettua (Uusien laakerin tyyppinumero?)

Pääasia tässä olisi saada mopo ajokuntoon hieman piristettynä ja kestävänä Nauru Kiitän etukäteen avuista Cool

Voi olla että jos tallissa on tilaa, niin innostun laittamaan vähän enemmän =) Sitten topiccia projekti-osioon Hymy
Kisakampiakseleita saattaa olla viellä npm:lä eli soita sinne ja kysele! Hymy Ja nuita laakerikooleja täytyy suurentaa 2mm että saat ne 6203 C3 laakerit menemään paikoilleen, ite ainaki tilasin viime vuonna kisakampuran npm:ltä ja vein koneistamolle lohkot jyrsittäväks parempia laakereita varten (tietysti SKF) Nauru ja hyvinhän ne on tähän asti kestäneet!
Ei kuulemma ole nuita veivejä NPM:llä Confused
Pitää varmaankin olla tyytyminen tuohon Moposportin kampurasarjaan 12mm tapilla. Onko kokemuksia kyseisestä veivistä?
Kiitokset tuosta laakeriasian selventämisestä Nauru
Tietenkin SKF-laatua eikä mitään muuta kelpuutettakaan Nauru
Paikallinen Osmon Pyörä yritti myydä "parhaita" ranskalaisia petilaakereita Nauru
Itse menisin kyllä sanomaan, että kun on SKF:n laakerit L17, niin kyllä kestää. En turhaan roudaisi lohkoja työstettäväksi!
Kyllä ne SKF-L-17 laakerit kestää ihan hyvin, jos ei mitää 75cc:tä ole kiinni. Samaa mieltä olen, että älä vie lohkoja työstettäväksi.
Perunakeisari kirjoitti:Onko kokemuksia kyseisestä veivistä?
Tuohon SM-81:sen koneeseen sellasen asensin, kyllä se varmaan ihan hyvä on. Se on MdP merkkinen, italialainen tarvikeosa.

Kyllä ne L 17 laakeritkin kestää oikein asennettuna, mutta mun mielestä kannattaa laittaa ne 6203 koska, ne on paremmat ja halvemmat kuin laadukkaat L 17 laakerit.
Selvä, elikkä näillä näkymin pysyn SKF:n L17 laakereissa Hymy

Sen verran kysyisin, että mitä mieltä olette tuosta viritys-satsista?
Tuoko tarpeeksi tehoja tuohon yllämainitsemaani vauhtiin ja erityisesti vääntöä?
En kyseistä sylinteriä tunne, mutta uskoisin että noihin nopeuksiin pääsee. Teet vaan kaiken huolellisesti että esim. huuhtelujen lähdöt sopii portaattomasti lohkoihin ym. Sitten voit vielä käydä sylinterin kanavat läpi ja katsoa ettei ole mitään mikä aiheuttaisi pyörteitä, ja vaikka hiukan kiillottaa niitä vielä. Ite otin kans kampikammiosta tasaseksi kun siellä oli jotain kraareja jäänyt johonkin. Tiedä sitten vaikuttaako mihinkään mutta ei oo haittaakaan ollut Smoke
Jep jep. Ens kuukauden puolessa välissä voisi osaa laittaa tilaukseen Hymy