17.09.2013, 20:22
Selly kirjoitti:Mä kun ihan muistin että messingistä juurikin osat jotka joutuu vähän luistamaan jossain.
Mitäpä nuo liukulaakerit sitten ovat materiaaliltaan kun kovin samalta näyttävät? Pronssi-Hopea-hässäkkää?
Punametalleja, yleisnimitykseltään laakeripronssi. Vahvasti seostettuja, yleensä yhdistelmä kupari-tina-sinkki-lyijy + jotain erikoisuuksia tilanteesta riippuen. Osittain itsevoitelevia ja omaavat todella hyvän kulutuksen- lämmön- ja korroosionkeston. Lisäksi helpohkoja koneistaa
Tavallinen messinki toimii (jotenkuten) tapauksessa missä vaikuttavat voimat ovat pieniä (hidas pyörintä, kevyt kuorma) ja voitelu erittäin runsasta.
Kuopiossa pyöri porautuksen hinta 30 e tienoilla (poraus+hoonaus)
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html
Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:
" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html
Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:
" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"