05.03.2008, 21:30
Mielenkiintoista tietää että miten hyvin Solikan omistajat tuntee moponsa.
Soliferia on jäänyt eläkkeelle! |
Kysely: Mekaanikon taitosi |
|||
Vaihdan tyyliin sytytystulpan ja etuvalonpolttimon | 7 | 8.33% | |
Osaan vaihtaa pytyn ja männän sekä muita tehdä pikkuhommia | 23 | 27.38% | |
Koneremppa ja muut vaativammat hommat | 12 | 14.29% | |
Minähän puran ja kasaan koko mopon osiin | 42 | 50.00% | |
yhteensä | 84 vastausta | 100% |
* tämä on oma vastauksesi. | [Näytä tulokset] |
Mekaanikon tatosi
|
05.03.2008, 21:30
Mielenkiintoista tietää että miten hyvin Solikan omistajat tuntee moponsa.
05.03.2008, 21:40
Ainahan sitä taitoa löytyy purkaa ja kasata mopo ku mopo! Nytkin on muuten alkanut läskitankin maalaamis projekti, Osissa on koko mopo ja joitakin osia olen vienyt lasikuulapuhallukseen, uusia osia oon tilannu, ja runkoa olen tässä hionut itse pari päivää.
05.03.2008, 21:51
Juu ei purkaminen ja kasaaminen vaikeeta ole. Kasaaminen tuottaa kyllä joskus ongelmia, koska välillä pienet nippelit on hukassa
Solifer sm -82, joka paikan menomopo.
05.03.2008, 22:58
Kaiken ossaa mitä on tähän asti tarvinnu,palijon on tullu opittua.Ja vaikeimman kautta
05.03.2008, 23:18
On sitä tullu solikkaan tehtyä koneremppaa ja on magneeton kanssa tullu riideltyä ja sellaista pientä.
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä: " - An määki viila vähä sitä pakoaukko." " - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?" " - Virtane! Misä mu viila o?"
05.03.2008, 23:33
Kaikki on omasta solikasta ollut irti, paitsi etu ja takahaarukka. Nykyään ei vaan jaksais millään tehdä mitään ylimääräistä. Hyvä kun jaksaa pitää toimintakunnossa. Noi 3 mp:tä kun vie tuota aikaa tätänykyä senverran paljon.
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
06.03.2008, 9:55
Mulla on ollu solikasta kaikkki muu irti ja palasina paitsi rattilukko.
06.03.2008, 11:53
Kyllä alkaa solikan osat jo olla tuttuja En tiiä sitte jos pitäs joku uus enska purkaa ja kasata nii saattas muutama tunti vilahtaa.
06.03.2008, 14:06
06.03.2008, 14:06
Pitkän/vaikean kaavan olen opetellut mopo asioita.
Onhan tuota tullut jo yksi Jupiter kunnostettua ja nyt Solifer export työn alla. Laatu paranee harrastaessa ja tuttavapiiri kasvaa. Kokonaisuutena Mukavaa harrastella -60 luvun mopoja. Osia ylimääräisiä on jo kertynyt ja halukkaille olisi tarjolla korvausta vastaan jos jotain tarpeellisia löytyy. Minimi hinnoilla.
07.03.2008, 10:15
tunskamies kirjoitti:Kyllä alkaa solikan osat jo olla tuttuja En tiiä sitte jos pitäs joku uus enska purkaa ja kasata nii saattas muutama tunti vilahtaa. Mulla on nyt skootteri projektina. Ei se ole sen vaikeampaa, vaikka aluksi luulin että oon kusessa niitten sähköjen kanssa. Loppujenlopuksi hyvinkin yksinkertainen.
07.03.2008, 11:39
Pikkuhiljaa nuo taidotkin kehittyneet..
Tomos kuitenkin sen verran yksinkertanen tapaus,jos vertaa 4-tahti venttiilikoneeseen. Entinen tunturi tuli purettua ties kuinka monta kertaa,ja onhan tuota nykyistä sm:ääkin tullut rämpläiltyä
Vauhti korjaa virheet..
Kyllähän tuota on tullu tehtyä tarvittaessa (eli aika usein)! Kyllä sitä jonkun verran osaa ja kokoajan oppii uutta, kun vanhemmilta mopoilijoilta kyselee neuvoja. Usein pappa vähän avittelee! Tällä hetkellä sm 82 osina ja odottaa maalausta!
10.03.2008, 12:38
Kaiken oon solikkaan ja derbiin saanu tehtyä, mitään siis kauheita en oo tehny mutta tollasta perus kunnostusta. Konetta en oo avannu ku sen verran et pytty ollu auki männän vaihdon ja porauksen yhteydessä. Koskaan mitään ongelmia ei oo ollu. Nyt on pikkuhiljaa edessä sen verta koneen avausta että derbiin kytkinremppa tulossa mahdollisesti ja solikkaan taitaa olla koneremppa tulossa jossainkohtaa.
Solifer sm-76 Nuorekas menomopo
15.03.2008, 1:31
Nak$u kirjoitti:Mulla on nyt skootteri projektina. Ei se ole sen vaikeampaa, vaikka aluksi luulin että oon kusessa niitten sähköjen kanssa. Loppujenlopuksi hyvinkin yksinkertainen. Mikäs kootteri sulla on? |