19.02.2008, 23:51
Specialisti kirjoitti:speed86 kirjoitti:Puola ja myös tulpanhattu voi temppuilla vanhemmiten siten että kylmänä antaa hyvän kipinän mutta koneen lämmettyä kipinä joko loppuu kokonaan tai on niin heikkoa että ei sytytä.
Noi on etenkin noitten italialaisten tarvike-puolien ongelmia. Ite en enää ainuttamaan spagettipuolaa Tomokseen laita. Nyt on japanilainen kestänyt monta vuotta..
PS: Tänään ajelin solikalla kaikessa rauhassa ja lähdin kiihdyttämään kakkosella, niin tulppa lensi kokonaan irti kovan pamauksen kera ja jäi tulpanhattuun roikkumaan. Kannesta meni jengat sileiksi, jotenka soitin ukon tuomaan varaosakannen kotoa. No kannen vaihdoin kenttäolosuhteissa pikapikaa ja ongelmitta kotiin. Tosin tämä kansi ei ole madallettu joten huiput putos 3km/h ja alaväännöt hävisi. Ensimmäinen kerta kun solikasta lähtee tulppa irti kesken ajon. Kaikkeen pitää Solkun kanssa osata varautua.
Onpa sun solikassa ollut kovat puristukset kun tulppakin lentänyt, mutta jos laitat kanteen uudet kierteet, niin varmistaettä ne pysyy. Itellä lähti tulpan mukana pois niin piti rompetorilta käydä ostamassa super sportin kansi (ainakin luulen että se on sen)
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html
Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:
" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html
Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä:
" - An määki viila vähä sitä pakoaukko."
" - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?"
" - Virtane! Misä mu viila o?"