Vaihdoin pytyn ja männän solleen ja ei enää käynisty vaikka antaa kipinää. Kärkiä säädetty jo 100 kertaa
Vanha pytty/mäntä oli jo hieman väljä. Nykynen pytty on isommassa koossa eli tarvihtisko vaikka isomman suuttimen?
Imuvuotojakaan ei pitäs olla ja kaasaria en oo vaihtanu. Mut putki on kyllä vaihtunu ¨tehoputkeen¨.
Mennee jo vähitellen hermot kun pitäs päästä ajaan
Saako bensaa? Onko pakoputki tukossa?
Saa kylla bensaaki. Putken ei pitäs olla tukossa ku se lähti jo käyntii pyöri pari minsaa ja sammu
Kun se kerta pyörii pari minsaa ja sitten sammuu niin tuntuuko se sammuvan tukehtumalla vai alkaako se ottaa eka hieman kierroksia ja sitten sammuu?
Mää oon polkenu sitä tänää ainaki 1000 kertaaa.
NYT MUUTEN VÄLÄHTI!!!
Mää oon tainnu laitaa 2X verran enemmän öljyä mitä tarvis
Voiko se vaikuttaa?
En tiedä, mutta kannattaa kokeilla oikealla seoksella.
No kyllä sen pitäs käydä vaikka jollain 6% seoksellakin. Mopo toimi aivan normaalisti ennen pytyn vaihtoa toiseen?
Mää lähen aina kahtoo perus jutut eka, koitan toista tulppaa vaikka entinenkin antaa kipinää. Sitten polttoainetta lääkeruiskulla tai muulla vastaavalla pieni ruiskaus palotilaan, saadan varmistus että onko polttoaineen saanissa mitään ongelmia... Jos noitten kahden tempun jälkeen ei lähe pyörimään kun mäkistartilla vetäsee niin pytyn asennuksessa on joku kusenu. Sillä josse on toiminu hyvin enen "uuden" pytyn asennusta niin pitäs sen toimii tolla uudella setilläkin, ei niissä kai niin paljon eroa ole?
Joo kyllä se kävi ihan hyvin vaikka oli kovat määrät öljyä mutta vain vähän aikaa?
Joo toimi ennen tota pyttyä hyvin. Mä oon nuitaki jo kokeillu
Ootko kahtonut että pääsuutin ei ole tukossa? Nimittäin se voisi aiheuttaa tuota että lähtee käyntiin ja sammuu sitten kun ei saa tarpeeksi bensaa.
Itellä oli PV:n kanssa sama homma, elikkä porasin sylinterin ja laitoin paikalleen. Käyntiin lähti ja pysyi käynnissä vajaan minuutin kunnes sammui. Kasausöljy oli kastellut tulpan. Sen jälkeen ei käynnistynytkään ,vaikka kuivasi tulpan. Toisella tulpalla sama homma, kunnes sekään ei toiminut enään. Uuden tulpan hankkimisella selvisi kuitenkin.
Kokeile siis uutta tulppaa ja sen jälkeen ota ilmanpuhdistin pois ja yritä työntää käyntiin ilman ryyppyä peittäen kaasarin imupuolta sormilla.
Aika tappovarma konsti.
Nuista kärjistä vielä sen verran,oletko tarkistanut ettei kärkien "metalli-läpyskä" ota runkoon?itsellä oli joskus sama ongelma,ja ratkesi kun taivutin hieman tuota kärkien "metalli-läpykkää"
vanadium kirjoitti:Nuista kärjistä vielä sen verran,oletko tarkistanut ettei kärkien "metalli-läpyskä" ota runkoon?itsellä oli joskus sama ongelma,ja ratkesi kun taivutin hieman tuota kärkien "metalli-läpykkää"
Mut eihän kärissä pitäs olla vikaa kun kerran antaa kipinän.
Eihän vaa pitäs olla isompi suutin? Ja pitää kokeilla ihan uutta tulppaa.
kyllä vaan voi olla.Itselläni teki niin,että kokeillessa antoi kipinän,mutta kun sai käymään,niin kipinä loppui muutaman sekunnin päästä.Onhan sytytyspuolaankin tietysti voinut tulla jonkinsortin keski-iän kriisi
Puola ja myös tulpanhattu voi temppuilla vanhemmiten siten että kylmänä antaa hyvän kipinän mutta koneen lämmettyä kipinä joko loppuu kokonaan tai on niin heikkoa että ei sytytä.
speed86 kirjoitti:Puola ja myös tulpanhattu voi temppuilla vanhemmiten siten että kylmänä antaa hyvän kipinän mutta koneen lämmettyä kipinä joko loppuu kokonaan tai on niin heikkoa että ei sytytä.
Noi on etenkin noitten italialaisten tarvike-puolien ongelmia. Ite en enää ainuttamaan spagettipuolaa Tomokseen laita. Nyt on japanilainen kestänyt monta vuotta..
PS: Tänään ajelin solikalla kaikessa rauhassa ja lähdin kiihdyttämään kakkosella, niin tulppa lensi kokonaan irti kovan pamauksen kera ja jäi tulpanhattuun roikkumaan.
Kannesta meni jengat sileiksi, jotenka soitin ukon tuomaan varaosakannen kotoa. No kannen vaihdoin kenttäolosuhteissa pikapikaa ja ongelmitta kotiin. Tosin tämä kansi ei ole madallettu joten huiput putos 3km/h ja alaväännöt hävisi. Ensimmäinen kerta kun solikasta lähtee tulppa irti kesken ajon. Kaikkeen pitää Solkun kanssa osata varautua.