04.09.2007, 20:13
kannattaako hommata miltei vakioon 11 vai 12 hampainen ratas.
13 sella ei kuulema jaksa kiihtyä yhtään
13 sella ei kuulema jaksa kiihtyä yhtään
Soliferia on jäänyt eläkkeelle! |
välit
|
04.09.2007, 20:13
kannattaako hommata miltei vakioon 11 vai 12 hampainen ratas.
13 sella ei kuulema jaksa kiihtyä yhtään
04.09.2007, 21:44
hommaa molemmat ja testaa kumpi on parempi. Mutta minä luulen että 11 hampanen on parempi.
04.09.2007, 21:54
Itsellä on 12 hamppi eessä. Ja on suhkot vakio. Ihan hyvä on ollu.
04.09.2007, 21:58
Luultavasti se 11-hampainen on parempi. Jaksaa kiihtyä.
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä: " - An määki viila vähä sitä pakoaukko." " - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?" " - Virtane! Misä mu viila o?"
06.09.2007, 20:34
12-35 välit on hyvät yleisvälit pikku-ja vähän isommollakin vireillä. Solikanhan saa viilaamattakin kulkemaan 12p eturissalla sen 70km/h. Kierroksia kierroksia....
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
06.09.2007, 21:06
Specialisti kirjoitti:12-35 välit on hyvät yleisvälit pikku-ja vähän isommollakin vireillä. Solikanhan saa viilaamattakin kulkemaan 12p eturissalla sen 70km/h. Kierroksia kierroksia.... mitä kaikkea pitäs tehä että sais sen 70km/h
06.09.2007, 22:10
Kantta laskea, 12p eturissa, vaahtomuovisuodatin ja säätösuutin yms.
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä: " - An määki viila vähä sitä pakoaukko." " - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?" " - Virtane! Misä mu viila o?"
06.09.2007, 23:50
Ei mulla mennyt kuin 60 oikeaa, lasketulla kannella, 12h rattaalla, viidennellä vaihteella ja 13mm bingillä missä säätösuutin ja powerfiltteri. Kaikki säädöt oli kunnossa ja muutenkin kone kuosissa. Bensana Shellin v-power Mulla on 82 sm, voiskohan siin se putki sitten olla niin paljon huonompi kuin vanhoissa? eli menee siis "sisäkautta" pillinä...
09.09.2007, 18:19
sl3sm kirjoitti:Ei mulla mennyt kuin 60 oikeaa, lasketulla kannella, 12h rattaalla, viidennellä vaihteella ja 13mm bingillä missä säätösuutin ja powerfiltteri. Kaikki säädöt oli kunnossa ja muutenkin kone kuosissa. Bensana Shellin v-power Mulla on 82 sm, voiskohan siin se putki sitten olla niin paljon huonompi kuin vanhoissa? eli menee siis "sisäkautta" pillinä... laita reikä-levy uuteen uskoon
09.09.2007, 23:59
Mistäköhän johtuu että muitten solikat meinaa kulkee parilla pikkuvirityksellä sen 60 ja mun ei jaksa vetää kuin hiukan 40 pintaa ja meinaa hyytyä joka mäennyppylään, vaikka on 2mm laskettu kansi, 14mm bing, säätösuutin, power filtsu, putken kuristus levyt pistetty uuteen uskoon, "kello" heitetty mettään ja villahuilu tilalle, välit on 11/38, 12piikkisellä oli niin onneton kiihtymään. Pata on kylläkin viilattu, voisi koittaa -77 isoripaista viilaamatonta pataa, mutta ei löydy oikeita pultteja pakoputken kiinnitykseen. Jos vaikka viilaamaton toimisi paremmin niin voisi voimakoneelta tilata uuden pienripaisen.
Kaikenlaisia himmeleitä http://s1230.photobucket.com/profile/Vasta-Ankka
10.09.2007, 12:30
vaiha pienempi taka hammas ratas nii kyl kulkee
10.09.2007, 16:25
Zeta kirjoitti:Mistäköhän johtuu että muitten solikat meinaa kulkee parilla pikkuvirityksellä sen 60 ja mun ei jaksa vetää kuin hiukan 40 pintaa ja meinaa hyytyä joka mäennyppylään, vaikka on 2mm laskettu kansi, 14mm bing, säätösuutin, power filtsu, putken kuristus levyt pistetty uuteen uskoon, "kello" heitetty mettään ja villahuilu tilalle, välit on 11/38, 12piikkisellä oli niin onneton kiihtymään. Pata on kylläkin viilattu, voisi koittaa -77 isoripaista viilaamatonta pataa, mutta ei löydy oikeita pultteja pakoputken kiinnitykseen. Jos vaikka viilaamaton toimisi paremmin niin voisi voimakoneelta tilata uuden pienripaisen. oisko sytytys liian myöhäsellä
arvola ei muuten kulje kun kone ei jaksa vetää.
Mulla alkaa mennä sytytyksen kanssa usko, oon säätänyt sitä kuukauden päivät ja juuri kun luulet sanees sen kohdalleen, lähdet vetää kohti koulua. Mopo vetää hyvin reilut 45 ja sitten muutaman kilsan jälkeen naksuttaa niin perkeleesti jo 40km/h vauhdeista että matkasta ei tule mitään. Kuitenkin kesällä se veti reilusti sellasta 50 vauhtia, mutta jouduin purkamaan koneen ja sen jälkeen ei oo kulkenut kuin hiukan 40 pintaa ja vääntö on olematon. Teen koulussa korotus levyn pytyn alle kun mäntä alakuolo asennossa on 4.6mm pakoaukon päällä.
Kaikenlaisia himmeleitä http://s1230.photobucket.com/profile/Vasta-Ankka
10.09.2007, 18:27
paa koko sähkö puoli uusiks
11.09.2007, 16:56
Zeta kirjoitti:arvola ei muuten kulje kun kone ei jaksa vetää.Muista sitten laskea kantta sen nostomäärän verran, tai puristukset laskee.
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä: " - An määki viila vähä sitä pakoaukko." " - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?" " - Virtane! Misä mu viila o?" |
Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja... | |||||
Keskustelu: | Kirjoittanut | Vastaukset: | Katsottu: | Viimeisin viesti | |
Miten ois 12/35 välit solifer sm 85 vuosmaliin | Lydeski | 10 | 18 487 |
10.02.2013, 22:57 Viimeisin viesti: Henk |