06.05.2014, 23:38
Nonii eli tuli tuossa suuripiirtei kuukaus sitte hommattua solifferi ja katsasteltua se. Ajossa mopo tuntuki melkosen laiskalta ja kulki tasasella hikiseen se 38km/h. Sitte seuraavana viikonloppuna oliki ylimäärästä aikaa jolloin päätin vilkasta imu sekä pakoaukot läpi. Imuaukossa oli melkone pykälä imukaulan tiivisteen sekä pytyn välissä mikä nyt tottakai varmasti ahisti. Pakoaukosta mäntää kattelin ja totesin et melkosen naarmune alkaa olee et oisko vähä joskus leikannu kiinni ja olihan se päässy jo männänrenkaiden ohi puhaltamaan ku mäntä vähän musta toiselta laidalta.
Noh meni viikko eteenpäin ja seuraavana viikonloppuna oliki tiedossa pytyn irrotus ja ensimmäisenä imuaukon pykälän hiomine sekä tuli niitä kanavan pintoja tietty nyt siinä samalla vähän tasoteltua. Männästäki otin imupuolen alahelmaa noin millin verran pois koska tulin siihen lopputulokseen et mäntä menee kuiteki uusiks ni nyt on hyvä testata vaikuttaako kyseinen toimenpide mitään. Lopputulos oli et eipä juuri vaikuttanu.
Samana viikonloppuna tuli sit laitettua tilaukseen säätösuutin, uus mäntä sekä pytyn ala sekä ylätiiviste.
Tänää posti toi osat ja tietty piti heti se säätösuutin heittää kii ja kattoa mitäs sillä saa aikaan. Säätösuutin on nyt noin 15 min (kello asteikkoa, mikä minun mielestä aika vähän) auki ja tuntuu se nyt hiema paremmi menevän, loivaan alamäkeen noin 45km/h ja vastaavasti sama mäki toiseen suuntaan noin 42- 43km/h. Sylinteri tulee varmaan tuos loppuviikosta tai viimestään esviikon alussa purettua ja vietyä hoonaukseen.
Mutta sitte seuraaki muutama kysymys eli :
Paljonkos on näissä solifereissa ollu se hyvä männän välys ? Riittääkö 0.04mm?
Minkä lämpösellä tulpalla ootte ajelleet ?
Mitä öljyä ootte laittaneet tohon automaattilaatikkoon ? Ilmeisest siellä joku desi jotai öljyä on ku avasin oikeelta alaalta melko ison propun ja varmaa puol desiä sielt mustaa öljyä lirahti ?
Ja siis laitehan on se tomoksen A32 koneella oleva ja vakio Encarwi S85 12mm kaasarilla.
Noh meni viikko eteenpäin ja seuraavana viikonloppuna oliki tiedossa pytyn irrotus ja ensimmäisenä imuaukon pykälän hiomine sekä tuli niitä kanavan pintoja tietty nyt siinä samalla vähän tasoteltua. Männästäki otin imupuolen alahelmaa noin millin verran pois koska tulin siihen lopputulokseen et mäntä menee kuiteki uusiks ni nyt on hyvä testata vaikuttaako kyseinen toimenpide mitään. Lopputulos oli et eipä juuri vaikuttanu.
Samana viikonloppuna tuli sit laitettua tilaukseen säätösuutin, uus mäntä sekä pytyn ala sekä ylätiiviste.
Tänää posti toi osat ja tietty piti heti se säätösuutin heittää kii ja kattoa mitäs sillä saa aikaan. Säätösuutin on nyt noin 15 min (kello asteikkoa, mikä minun mielestä aika vähän) auki ja tuntuu se nyt hiema paremmi menevän, loivaan alamäkeen noin 45km/h ja vastaavasti sama mäki toiseen suuntaan noin 42- 43km/h. Sylinteri tulee varmaan tuos loppuviikosta tai viimestään esviikon alussa purettua ja vietyä hoonaukseen.
Mutta sitte seuraaki muutama kysymys eli :
Paljonkos on näissä solifereissa ollu se hyvä männän välys ? Riittääkö 0.04mm?
Minkä lämpösellä tulpalla ootte ajelleet ?
Mitä öljyä ootte laittaneet tohon automaattilaatikkoon ? Ilmeisest siellä joku desi jotai öljyä on ku avasin oikeelta alaalta melko ison propun ja varmaa puol desiä sielt mustaa öljyä lirahti ?
Ja siis laitehan on se tomoksen A32 koneella oleva ja vakio Encarwi S85 12mm kaasarilla.