24.07.2012, 2:52
(Viestiä muokattiin viimeksi: 24.07.2012, 2:54, vituiksman.)
Moroo!
Se ois sit ensimmäinen viesti tänne.
Tossa pari-kolme vuotta sitten veli kunnosti ladon perältä isän vanhan soliferin.Sillä ajeltiin siinä se pari vuotta ja sitten se iski jumiin.
Ennen viime joulua vedin koneen pöydälle ja eikun palasiks.
Huomasin että männäntapin sokka oli lähteny toiselta puolen litomaan kun se oli väännetty vain äkkiä jostain hakaneulasta.
Pytty pääsi melko vähillä naarmuilla ja ajattelin että siinä se vika oli.
No nyt kesän aikana sain aikaseks kasata koneen uusilla tiivisteillä ja uudella männäntapin sokalla.
Eikun käyntiin ja menoks, okei, ei ihan kun sytty päin persiitä.
No hetki säätöä niin se lähti kötköttämään.
Kuitenkin se piti hieman kummaa ääntä ja ajattelin että oisko vauhtipyörä jääny löysälle, ei kovin löysällä, ajattelin kuitenkin katsoa vielä sen alle että kaikki ok.
KAIKKI EI TODELLAKAAN OK, sytytyspuolasta hioutunut hieman muovia ja muutenkin sotkusen näköistä.
No nyt löyty se vika mikä siihen varmaan viimeksikin oli iskeny.
Vauhtipyörän yksi "liuska" oli irronnut seinämästä ja luisunut sivuun.
Luultavasti viimeksi taittunut jonkun puolan väliin pystyyn ja juminut koneen.(kuva)
No onneks löyty vara-osa koneesta uus, tosin hieman hitsailtu, mahtaako olla tasapainossa, ainakin tähän asti sillä pelannut.
Ei ihan ensimmäisenä tulis mieleen katsoa tuollaista vikaa.
Tämä olis tässä syksyn mittaan tarkotus saada rekisteröityä, saa nähä miten käy.
Sitten ensimmäisessä kuvassa esiintyvä nuppi, Sanokaapa minulle että se ei kuulu moottoriin, eikä toivottavasti edes koko Soliferiin.
Se löytyi pöydältä jossa kone oli palasina...
Se ois sit ensimmäinen viesti tänne.
Tossa pari-kolme vuotta sitten veli kunnosti ladon perältä isän vanhan soliferin.Sillä ajeltiin siinä se pari vuotta ja sitten se iski jumiin.
Ennen viime joulua vedin koneen pöydälle ja eikun palasiks.
Huomasin että männäntapin sokka oli lähteny toiselta puolen litomaan kun se oli väännetty vain äkkiä jostain hakaneulasta.
Pytty pääsi melko vähillä naarmuilla ja ajattelin että siinä se vika oli.
No nyt kesän aikana sain aikaseks kasata koneen uusilla tiivisteillä ja uudella männäntapin sokalla.
Eikun käyntiin ja menoks, okei, ei ihan kun sytty päin persiitä.
No hetki säätöä niin se lähti kötköttämään.
Kuitenkin se piti hieman kummaa ääntä ja ajattelin että oisko vauhtipyörä jääny löysälle, ei kovin löysällä, ajattelin kuitenkin katsoa vielä sen alle että kaikki ok.
KAIKKI EI TODELLAKAAN OK, sytytyspuolasta hioutunut hieman muovia ja muutenkin sotkusen näköistä.
No nyt löyty se vika mikä siihen varmaan viimeksikin oli iskeny.
Vauhtipyörän yksi "liuska" oli irronnut seinämästä ja luisunut sivuun.
Luultavasti viimeksi taittunut jonkun puolan väliin pystyyn ja juminut koneen.(kuva)
No onneks löyty vara-osa koneesta uus, tosin hieman hitsailtu, mahtaako olla tasapainossa, ainakin tähän asti sillä pelannut.
Ei ihan ensimmäisenä tulis mieleen katsoa tuollaista vikaa.
Tämä olis tässä syksyn mittaan tarkotus saada rekisteröityä, saa nähä miten käy.
Sitten ensimmäisessä kuvassa esiintyvä nuppi, Sanokaapa minulle että se ei kuulu moottoriin, eikä toivottavasti edes koko Soliferiin.
Se löytyi pöydältä jossa kone oli palasina...
Hävinnyt on taju kokonaisuuden,
"solifeeria".
"solifeeria".