07.02.2014, 0:25
(Viestiä muokattiin viimeksi: 07.02.2014, 20:11, Joonas_P_K.)
Tänään tuli sitten aloitettua pohjatyöt. 100:sta hiomapaperia ja hiomatyyny ja paljon hikeä. En jaksanut vielä irroittaa tankkia koska halusin hiukan ajellakin mutta kohta pitää repiä tuo irti kun on suurin osa jo hiottu tankin maaleista pois. Todella inhottavasti kyllä irtoaa tuo vanha maali . Tulee sellaista purua/kiinteää tavaraa eikä pölyä juuri ollenkaan vaan samalla tavalla kuin jos hinkkaisi pyyhekumia pöytää vasten. Toisaalta hyvä ettei talli pölyynny mutta toisaalta inhottavaa työstettävää.
Kävin myös koeajolla ja tuli taas kerättyä hyvin katseita kun vedin ilman takkia ja hanskoja tuolla testilenkin . Yrittää ilmeisesti jäätää tuolla ajaessa kun tasakaasulla meinasi hyytyillä aina ellei ollut varuillaan. Lisäksi tuo on nyt uudella putkella paljon herkempi rikkaalla oloon. Ilmeisesti vakioputki joka ei antanut kunnon vastapulssia päästi kaiken ylimääräisen seoksen putkeen ja ongelmaa ei syntynyt mutta tuo tehari vaatii huomattavasti laihemman seoksen jotta tuo kulkee mihinkään. Tuntuu nyt kuitenkin kulkevan paljon vaivattomammin kuin vakioputkella ja äänet ovat oikeasti todella hyvät verrattuna vakioputkeen. Avopuolisokin totesi että harvinaisen hyvät äänet mopoksi ja ettei todellakaan kuullosta miltään mopolta mikä on vain hyvä asia. Ainoa miinus tuli havaittua että matala putki+Soliferin löysä keula=pakoputki hipoo korkeita kanttareita jos ajaa liian kovaa niiden yli. Nopeutta ei tullut otettua kun unohdin kännykän sisälle mutta pitää huomenna mittailla hiukan ja vertailla vanhaan.
EDIT: Lisätty tuoreempaa kuvaakin ja pieni ääninäyte tallissa kuvattuna.
https://www.dropbox.com/sc/rc6nj7q5kyy298f/LYTQiAkRgV
Kävin myös koeajolla ja tuli taas kerättyä hyvin katseita kun vedin ilman takkia ja hanskoja tuolla testilenkin . Yrittää ilmeisesti jäätää tuolla ajaessa kun tasakaasulla meinasi hyytyillä aina ellei ollut varuillaan. Lisäksi tuo on nyt uudella putkella paljon herkempi rikkaalla oloon. Ilmeisesti vakioputki joka ei antanut kunnon vastapulssia päästi kaiken ylimääräisen seoksen putkeen ja ongelmaa ei syntynyt mutta tuo tehari vaatii huomattavasti laihemman seoksen jotta tuo kulkee mihinkään. Tuntuu nyt kuitenkin kulkevan paljon vaivattomammin kuin vakioputkella ja äänet ovat oikeasti todella hyvät verrattuna vakioputkeen. Avopuolisokin totesi että harvinaisen hyvät äänet mopoksi ja ettei todellakaan kuullosta miltään mopolta mikä on vain hyvä asia. Ainoa miinus tuli havaittua että matala putki+Soliferin löysä keula=pakoputki hipoo korkeita kanttareita jos ajaa liian kovaa niiden yli. Nopeutta ei tullut otettua kun unohdin kännykän sisälle mutta pitää huomenna mittailla hiukan ja vertailla vanhaan.
EDIT: Lisätty tuoreempaa kuvaakin ja pieni ääninäyte tallissa kuvattuna.
https://www.dropbox.com/sc/rc6nj7q5kyy298f/LYTQiAkRgV
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1