Liekö oikea termi, mutta siis se kehä, johon kytkinlevypaketti laitetaan. Se on kulunut tietty ja pitää aivan helkutinmoista meteliä, enkä ole verkkokaupoista löytänyt uutta.
kello tai kruunu,ihanpa se ja sama.
Mutta kuinka pahaksi kulunut? noitahan on korjailtu viilaamalla kevyet kulumat pois mutta jos kunnon hakkautumat suosittelen ehtimään käytetyn.
Esim vmpk:ssa oli jossain tomoksen kone palasina myynnissä.
kyllä niitä löytyy kun selaa huutonetit yms.
Niin harmiksi ei ainakaan suomesta saa niitä uusina. Ja se viilaaminen vaan pahentaa sitä kilkatusta, mutta auttaa levyjä kestämään pidempään kuluneessa kruunussa
Juu, viilasin pykälät pois ja kytkin toimii nyt oikein kevyesti, mutta ääni on hirveä Itse asiassa olen jo hitsaillut yhteen kelloon migillä täyteainetta, mutta vielä pitäisi jaksaa viilata ne tasaiseksi. Ihan tässä ehti sydän hypähtää ilosta, kun Laitilan rompepäivilllä myyjä sanoi, että hänellä on yksi uusi, mutta se olikin johonkin vanhenpaan Solikkaan (isompikehäinen)
No niin, nyt on uudehko kytkinkello ja uudet vinosakaralevyt kiinni, eikä nyt enää liikennevaloissa kuulosta siltä, kuin ravistelisi muttereita peltirasiassa Muutenkin kytkin on varsin kevyt käyttää, tosin sitä se oli jo vanhankin kellon kanssa, kun sakarat oli viilattu.
Kysäsempä millä se kytkin kello on kiini kampurassa? mutteri ja se lukko rikka on poissa mutta ei tunnu lähtevän. Vuosi sitten viimeksi purkanut mutta ei enää muista...
solifer sm 86 kirjoitti:Kysäsempä millä se kytkin kello on kiini kampurassa? mutteri ja se lukko rikka on poissa mutta ei tunnu lähtevän. Vuosi sitten viimeksi purkanut mutta ei enää muista...
Ei siinä mitään muuta pitäisi olla, kiila ainoastaan eli ei voi pyörittää. Yritä vaikka kevyesti kopauttaa jos vaikka irtoisi.
Solifer SMA 197?
Solifer TS 1982
Solifer TS50S 1983
Voi olla tosiaan yllättävänkin hyvin kiinni. Omasta varalohkosta ei meinannut millään irrota mutta kun kampura ja lohko meni heittokellomittaukseen niin tuo putosi suoraan irti.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Minä vedin sitä kädellä ja naputtelin akselin päätä samalla kuparivasaralla.Sitä kait voisi lämmittää kuumailmapuhaltimella ja joku tuossa taisi kirjoitella, että siihen sopi ulosvetäjäkin. Ei siinä kuitenkaan ole mitään muuta kuin se kartiokiinnitys.