Soliferia

Täysversio: Mistä kytkinkello?
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Liekö oikea termi, mutta siis se kehä, johon kytkinlevypaketti laitetaan. Se on kulunut tietty ja pitää aivan helkutinmoista meteliä, enkä ole verkkokaupoista löytänyt uutta.
kello tai kruunu,ihanpa se ja sama.
Mutta kuinka pahaksi kulunut? noitahan on korjailtu viilaamalla kevyet kulumat pois mutta jos kunnon hakkautumat suosittelen ehtimään käytetyn.
Esim vmpk:ssa oli jossain tomoksen kone palasina myynnissä.
kyllä niitä löytyy kun selaa huutonetit yms.
Niin harmiksi ei ainakaan suomesta saa niitä uusina. Ja se viilaaminen vaan pahentaa sitä kilkatusta, mutta auttaa levyjä kestämään pidempään kuluneessa kruunussaHymy
Juu, viilasin pykälät pois ja kytkin toimii nyt oikein kevyesti, mutta ääni on hirveä Shocked Itse asiassa olen jo hitsaillut yhteen kelloon migillä täyteainetta, mutta vielä pitäisi jaksaa viilata ne tasaiseksi. Ihan tässä ehti sydän hypähtää ilosta, kun Laitilan rompepäivilllä myyjä sanoi, että hänellä on yksi uusi, mutta se olikin johonkin vanhenpaan Solikkaan (isompikehäinen) Sad
ei ole edes paha hinta Nauru
Ostin sen sitten heti, kiitos kaikille ja hyvää jussia Nauru
Jussia jussia.......
No niin, nyt on uudehko kytkinkello ja uudet vinosakaralevyt kiinni, eikä nyt enää liikennevaloissa kuulosta siltä, kuin ravistelisi muttereita peltirasiassaRazz Muutenkin kytkin on varsin kevyt käyttää, tosin sitä se oli jo vanhankin kellon kanssa, kun sakarat oli viilattu.
Kysäsempä millä se kytkin kello on kiini kampurassa? mutteri ja se lukko rikka on poissa mutta ei tunnu lähtevän. Vuosi sitten viimeksi purkanut mutta ei enää muista...
solifer sm 86 kirjoitti:Kysäsempä millä se kytkin kello on kiini kampurassa? mutteri ja se lukko rikka on poissa mutta ei tunnu lähtevän. Vuosi sitten viimeksi purkanut mutta ei enää muista...

Ei siinä mitään muuta pitäisi olla, kiila ainoastaan eli ei voi pyörittää. Yritä vaikka kevyesti kopauttaa jos vaikka irtoisi.
Voi olla tosiaan yllättävänkin hyvin kiinni. Omasta varalohkosta ei meinannut millään irrota mutta kun kampura ja lohko meni heittokellomittaukseen niin tuo putosi suoraan irti.
Minä vedin sitä kädellä ja naputtelin akselin päätä samalla kuparivasaralla.Sitä kait voisi lämmittää kuumailmapuhaltimella ja joku tuossa taisi kirjoitella, että siihen sopi ulosvetäjäkin. Ei siinä kuitenkaan ole mitään muuta kuin se kartiokiinnitys.
Kolme haaraisella ulosvetäjällä olen aina kytkinkruunun pois kiskaissut...
Itse en ainakaan saa kolme haarasta ulos vetäjää sinne taakse.
Ja on vieläpä suht pieni ulos vetäjä...
Jos ei kolmehaarainen mahdu niin testaappa viisihaaraista. Ne kun yleensä muotoutuvat hyvin joka käyttöön. Ja löytyy moninkappalein joka talosta Nauru
Sivut: 1 2