Ajattelin, että olisi paikallaan tehdä tälläinenkin. Pistkäkääpä tänne muutama sana omasta harrastuksesta. Minkälaisten vehkeiden kanssa värkkäätte ikä noin suunnilleen jne
Aloitan itse.
Nelikymppinen exporttien kanssa puuhaava tamperelainen. Allekirjoituksessa näkyy kulloinkin työnalla olevat kulkupelit.
Yleensäkkin kiinnostaa mopedit ja niiden historia. Aikoinaan ensimmäinen oma mopo oli -69 exportti jolla ajelin puolisen vuotta kunnes sain kinuttua vanhemmilta super sportin jolla ajelin siihen asti kun sain ajokortin ja siirryin nelipyöräisiin (exportin möin 200 markalla pois ). Sillä suunnalla parivuotta sitten rakentelin rättärin "Vinkku" jolla ajelen kesäisin . Parivuotta sitten iski kipinä myös alkaa värkkäämään mopojen kanssa ja sillä tiellä ollaan. Luultavasti alan keskittymään kuumapääsollehin tässä aikaa myöten. M-107 on jo ihmeteltävänä .
lopuksi hajanaisia sekavia ajatuksia
Mopo on ratasvaihteinen kaksitahtinen (no ok muutamissa harvoissa tapauksissa 4 tahtinen) moottorivoimalla kulkeva kaksi pyöräinen laite jossa teho välitetään vetävään pyörään ketjulla.
Mopo ei ole variaattori laite eikä siinä ole rungon ulkopuolisia kiinteitä suojuksia. Ainoa hihna mikä mopossa tai oikeammin sen kuskilla on on se joka kiristää päätä toisinaan
Aloitan itse.
Nelikymppinen exporttien kanssa puuhaava tamperelainen. Allekirjoituksessa näkyy kulloinkin työnalla olevat kulkupelit.
Yleensäkkin kiinnostaa mopedit ja niiden historia. Aikoinaan ensimmäinen oma mopo oli -69 exportti jolla ajelin puolisen vuotta kunnes sain kinuttua vanhemmilta super sportin jolla ajelin siihen asti kun sain ajokortin ja siirryin nelipyöräisiin (exportin möin 200 markalla pois ). Sillä suunnalla parivuotta sitten rakentelin rättärin "Vinkku" jolla ajelen kesäisin . Parivuotta sitten iski kipinä myös alkaa värkkäämään mopojen kanssa ja sillä tiellä ollaan. Luultavasti alan keskittymään kuumapääsollehin tässä aikaa myöten. M-107 on jo ihmeteltävänä .
lopuksi hajanaisia sekavia ajatuksia
Mopo on ratasvaihteinen kaksitahtinen (no ok muutamissa harvoissa tapauksissa 4 tahtinen) moottorivoimalla kulkeva kaksi pyöräinen laite jossa teho välitetään vetävään pyörään ketjulla.
Mopo ei ole variaattori laite eikä siinä ole rungon ulkopuolisia kiinteitä suojuksia. Ainoa hihna mikä mopossa tai oikeammin sen kuskilla on on se joka kiristää päätä toisinaan
-69 export projekti työnalla.