01.02.2012, 22:36
Tässäkohtaa rustinki on hieman väärillä jäljillä. Miksikö ?
No mootorissa voima siirtyy männästä kierokangenkautta kammelle jne. Paineet ovat jotain ihan muuta kuin kompressoreisssa. Hoonausurat ovat syys miksi porauksen jälkeen kulkupeli on sisäänajettava. MAhdollsiimman sileä ja tasainen pinta on se mihin pyritään. Koska silloin tiivistys on paras mahdollinen ja sileässä pinnassa renkaat pysyvät parhaiten paikoillaa eikä niihin kohdistu kiertävää voimaa.
Miksi ajopeleissä ei ole perushuoltona tuota hoonausta jo tehtaan määräämänä ? no kun sitä ei tarvita ellei sylinteri/mäntä/rengas ole liikaa kulunut
Kompressorissa voima taas tulee kampiakselita jne... ja paineet ovat pieniä verratuuna polttomoottoriin.
Miksikö hoonaaminen parantaa kompuran tehoa ? Pintaan juuttuva öljy toimii tiivisteenä. Mahdollisesti renkaitakin on kompuroihin ylikokoina en teidä asiaa tarkemmin.
No mootorissa voima siirtyy männästä kierokangenkautta kammelle jne. Paineet ovat jotain ihan muuta kuin kompressoreisssa. Hoonausurat ovat syys miksi porauksen jälkeen kulkupeli on sisäänajettava. MAhdollsiimman sileä ja tasainen pinta on se mihin pyritään. Koska silloin tiivistys on paras mahdollinen ja sileässä pinnassa renkaat pysyvät parhaiten paikoillaa eikä niihin kohdistu kiertävää voimaa.
Miksi ajopeleissä ei ole perushuoltona tuota hoonausta jo tehtaan määräämänä ? no kun sitä ei tarvita ellei sylinteri/mäntä/rengas ole liikaa kulunut
Kompressorissa voima taas tulee kampiakselita jne... ja paineet ovat pieniä verratuuna polttomoottoriin.
Miksikö hoonaaminen parantaa kompuran tehoa ? Pintaan juuttuva öljy toimii tiivisteenä. Mahdollisesti renkaitakin on kompuroihin ylikokoina en teidä asiaa tarkemmin.
-69 export projekti työnalla.