Soliferia

Täysversio: Pytyn hoonaaminen kotikonstein
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Onko kellään käyttö kokemusta motonetin http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=76-5023 hoonaus laitteesta ?
Näyttää olevan kohtuullisen edullinen ja ajattelin kokeilla.
On niitä tullut käytettyä,kohtalaisia vehkeitä ovat.
kaveri hoonasi s1kkösen pytyn ja näytti toimivan.
Sihtaa sillä metapolla vielä hoonijäljen ristikkäis kuvion 120 ja 140 asteen maastoon. Eihän se hoonaaminen mitään rakettitiedettä ole Hymy
juu, senhän pystyis tavallaan tekemään jollain p400sella hiomapaperilla... Nauru sehän vaan hiotaan se kiiltävä pinta pois
Itellä tollasessa pienessä on sitten sellasen ison hoonin kivet kiinni. Sillä peeveen pytty on hoonautunut aika hyvin.. Tässä yks aika paljon ajettu pytty tuli hoonattua kun käytin auki joskus. Aika hyvin näkyy sylinterin kulumat. Razz
[Kuva: th_Hooni1.jpg] [Kuva: th_vljpaska.jpg]
Nuo isommat kivet saattaisi olla hyvä idea. Tänään kokeilin niin eikös yksi kvi irronnut pitimestään Twisted Evil. No pikaliimalla huomenna kiinni ja uusi yritys
vois kyllä itekkin ostaa tuommosen laitteen jos see kerran toimii, kun koneistamolla hoonautus maksaa muistaakseni 10euroa niin ssäästäis tuossä jotain..- Hymy
Thermo-68 kirjoitti:Nuo isommat kivet saattaisi olla hyvä idea. Tänään kokeilin niin eikös yksi kvi irronnut pitimestään Twisted Evil. No pikaliimalla huomenna kiinni ja uusi yritys

Mullakin loppujenlopuks sinkoili kivet irti pitkin tallia pariin osaan, kun vetäsin hoonin vähän turhan pihalle -> paukutti kivet irtipoikki sylinterinhelmoja vasten.

Ite käytin hoonauksessa jarrukliineriä/quickleeneriä.

Jos on kunnon koneistamo, niin ei ne ihan tälläsillä niitä sylintereitä hoonaile, vaan ihan hoonauskoneilla. Kyllä tälläsellä hoonilla toki tavallisen "elvytyksen" tekee hyvin.
Juu amis aikoina tuli porailtua ja hoonattua jokunenkin pytty. Oli vähän toisen mittakaavan laitteet käytössä Nauru
Helmojen kanssa täytyy olla kyllä varovainen. Mieluiten ei hoonaa niitä lainkaan vaan "karhentaa" sopivalla hiomapaprulla.
Tosin ensin on kuumenttava pytyt föönillä että lämpömaali kovettuu. Oli meinaan käpälät aika mustat enkä ihan heti oivaltanut, että mistä on kysymys. Tuon heken mitä sain hoonata niin käytyn metallin työstämiseen takoitettua leikkuuöljyä sitä kun on työpaikalta saatavissa sen kun vain tarvitsee
oon muuten nähnyt myös semmosia teräsharjan näköisiä hoonauslaitteita porakoneeseen, mutta en muista missä, ja en tiedä sitten toimiiko...
ite oon nähnyt semmoisen jännän hoonaus vehkeen jossa on niin kuin palloja joillaa hoonaillaan pyttyä. mikäs on muuten nopeus hoonattaessa? siis montako kiekkaa minnuutissa? tuota vois joskus kokkeila hoonausta Razz
Nopeus ei taida olla tarkka. Kunhan ei pyöritä niin lujaa, että kivet lentää huitsin vattuun. Lujaa pyörittäessä helposti hoonauskuvion kulma jaa suureksi.
Nyt on pytyt hoonattu ja tuli oikeastaan ihan hyvät. Muutaman kerran piti sekuntiliimalla laittaa kiviä uudestaan kiinni muttta silti. Hintansa on haukkunut jo toi hoonaus vehjes. Yllättävän tehokkaasti tasasi yläpäässä olleen pienen kynnyksen hiomatta kuitenkaan liikaa muuten.
Homman tein pylväsporakoneessa 75 kierroksella kun hitaampaakaan nopeutta ei ollut ja öljyä REILUSTI. Helmoja piti varoa ettei nosta hoonia liian ylös. Uskoisin, että nyt on 2 asennuvalmista pyttyä kunhan vielä hommaa tosen vakiomännän Nauru

Niin ja tälläisessa remonttihoonauksessa ei ole tuo urien kulma niin tärkeä kui n mitä se on poraamisen jälkeen. Ai miksikö ?
No poraamisessa pintaa tulee vaakasuoria uria (työstönaarmut) ja käytössä aiheuttaisivat renkaaseen värähtelyä. Urien ristikkäisyys estää tuon tehokkaasti ja myös sen, että rengas ei yrita alkaa pyörimään urassaan.
Poraamisen jäljiltä myöskään pinnanlaatu ei ole riittävä käyttötarkoitukseensa joten sekin hoituu tuolla hoonauksella.

Remontti hoonauksessa taasen pinta on jo valmiiksi hyväpintainen ja sillon päätehtävänä on kiinnittää öljykalvo alkukäynnistystä varten.
Eli remppatapauksessa e ikauheasti kannata jännittää tuosta neermujen kulmasta. Pysyy se öljy vähän loivemmassakin urassa Hymy
Sileä sylinteriputki ei ole hyvä, eli tiivis. Kompuroitakin hoonataan sen takia, että saatas tehot palaamaan.
Sivut: 1 2 3 4