08.08.2012, 8:06
Hitsatkaa putkeen nippa ja täyttäkää se hanasta vedellä. pullistuksen tekee sitten rasvarässillä. Riittää paine ja on turvallinen.
Soliferia on jäänyt eläkkeelle! |
Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle
|
08.08.2012, 8:06
Hitsatkaa putkeen nippa ja täyttäkää se hanasta vedellä. pullistuksen tekee sitten rasvarässillä. Riittää paine ja on turvallinen.
09.08.2012, 23:40
Hidasta pumppausta on kokeiltu, ei rasvaprässiä mutta vastaavaa. Ei onnistu jos ei ole luokkahitsari, eli jos ei osaa hitsata kaasutiivistä saumaa. Ja sitten kun laittaa painetta kehiin ja pelti taipuu sauman vierestä niin se sauma ei olekaan enää ihan niin tiivis. Vesijohtovedessä ei taas ole tarpeeksi painetta ja paineilma on todella vaarallista. Ainakaan minä en haluaisi testata miltä tuntuu kun kompuran säiliö räjähtää sillon kun olen lähettyvillä.. 20mm paineilmaletku oli jo tarpeeksi
Jäljelle jääneet vaihtoehdot on kohtalaisen nopeat korkeaa painetta (yli 50bar) tuottavat nestepumput ja jäädyttäminen. Nimittäin yksi vähänkään suurempi reikä riittää jo siihen että painepesuri ei kerkeä tuottamaan riittävää painetta... Painepesuria, putkimiehien koeponnistuspumppua tai pakastinta kehiin vain. Toiseen päähän putkea pesurinliitin ja toiseen päähän joku sopivan tyylikäs hana. Tähän tyyliin: http://i1260.photobucket.com/albums/ii56...utettu.jpg
10.08.2012, 0:57
Nyt sinne putken rakennus ketjuun keskustelemaan.
Viimeiset 10viestiä putken värkkyystä,vaikka zetan projekti ketju. http://soliferia.parasiitti.org/keskuste...hp?tid=686
rahalla saa ja solikalla pääsee
29.08.2012, 21:30
Tuli taas yllätettyä itsensä puuhastelemassa mopojen parista, kun moottoriperhe sai taas lisäyksen: Veljelle Suzuki S. Tuohon tilatessa varaosia, löysin hyvän mäntäehdokkaan.
Mäntä on jostai kymcon skootterista mutta vaikuttaa huomattavasti laadukkaammalta kuin nämä puch/tomos kökäleet. Poraus sattui juuri 39mm autisalle, renkaatkin ohuemmat ylempi 1.25mm ja alempi 1.5mm. Palikkaa kiinni huipputekniseen astemittalaitteeseen. Mutta eihän tämä niin yksinkertaista voi olla, aika ujosti tulee kurkkaamaan. Selvä ratkaisu tiedossa, eli korotuspalikkaa vaan alle. Prikkatestin perusteella 6.00mm korotus olisi aika täydellinen. Mitoitettuna niin että akk on aukkojen alareunan kanssa tasan, puristus pitää katsastaa myöhemmin.
29.08.2012, 22:42
Hienoa että osataan soveltoo ossoo laejjasta laetoon! Tämä on sitä rakentelua parheammillaan
rahalla saa ja solikalla pääsee
29.08.2012, 22:59
solifer sm 86 kirjoitti:Hienoa että osataan soveltoo ossoo laejjasta laetoon! Tämä on sitä rakentelua parheammillaan Ettekös te jätkät ollu tästä osien soveltamisesta sitä mieltä jotta ei mitään järkeä..? Bolttista vaan, jos pitää tuunaa niin ei järkeä. Vai mitenkä se meni. Pitääpi Zeta se sun pyttys ottaa mukaan joku kerta ja siipasen alapinnan suoraks niin ei enää ilmaa hörpi.
31.08.2012, 20:31
Juu meinasin jo itse vetästä lastua poies, mutta suorakulmalla kun katseli niin näyttäisi sittenkin olevan suorat pinnat. Ilmeisesti vuosi vain koska sylinterin alatiivistepinta on niin onnettoman pieni. Kunhan saan työstettyä noista työpaikalta "löytämistäni" alumiinipaloista korokepalaa, niin ongelma on hoidettu.
31.08.2012, 21:49
Eihän nuo ole niitä maailmanlopun "nylon" mäntiä??? Siis niitä missä on nylon eristämmässä muka lämpö paremmin? Meilla oli Keeway merkkisessä skodessa sellainen mäntä, leikkasi ensimmäisen kerran kiinni 500km ajon kohdalla, ja sen jälkeen noin joka kymmenes kilometri... Ja se keeway on koko ikänsä ollut isäukon rauhallisessa ajossa uudesta asti. Se mäntä teki siinä temput, että öljy paloi tuon nylonin takia kiinni sylinterin ja männän väliin. Öljy oli puolisynteettistä scootteri oilia castrollilta.
...
31.08.2012, 23:14
Hyvä tietää. Ei tuo "logo" ainakaan nylonilta tunnu, eikä sitä ole kuin helmojen puolilla sivuissa. Lähinnä jotain halpaa teflonpinnoitetta tai sitten niinkuin Sellykin epäili niin kolikolia Vaikuttaisi silti asialliselta, mutta pistetään testiin kun keritään ja katsotaan mitä 20€ männältä voi odottaa.
31.08.2012, 23:51
Selly kirjoitti:solifer sm 86 kirjoitti:Hienoa että osataan soveltoo ossoo laejjasta laetoon! Tämä on sitä rakentelua parheammillaan Siis ehdoton EI vakio osien muokkaukselle mutta esim raisu,tunturi yms muut kuin Solifer tai Tomos osien muokkaus on vapaassa käytössä (minun mielestä). Että jos nämä solikka osat jätettäs rauhaan ja niitä raisu yms osia rässittäs?
rahalla saa ja solikalla pääsee
01.09.2012, 12:50
Hyvä että täällä tapahtuu taas! Mutta mikäs vanhassa männäss oli vikana?
Tuosta soveltamisesta olen ainakin itse tarkoittanut ettei koskematonta orkkista mentäisi räpläämään semmoiseen kuntoon ettei saa entisöityä, kun niitä valmiiksi räplättyjä (pyttyjä, kansia, kaasareita) on kuitenkin rompetorit täynnä. Henk kirjoitti:Hyvä että täällä tapahtuu taas! Mutta mikäs vanhassa männäss oli vikana? Eiköhän niissä solikan omissa männissä se suurin virittämisen vastalause tule niissä sentin paksusissa paskarauta-männänrenkaissa mitä niissä on. Samantien kun kierrokset alkaa ylittämään jatkuvasti ~6500rpm vai mitä se Zeta laski, alkaa lepatus.
01.09.2012, 21:47
solifer sm 86 kirjoitti:Siis ehdoton EI vakio osien muokkaukselle mutta esim raisu,tunturi yms muut kuin Solifer tai Tomos osien muokkaus on vapaassa käytössä (minun mielestä). Miksi juuri Tunturin tai Raisun vakio-osien muokkaus on vallan sallittua jos kerran Solifereiden jumalallisiin Tomos-koneisiin ei saa koskeakaan? Mieluiten pitäisi kunnostaa ja säilyttää lasivitriinissä olohuoneessa kunniapaikalla? Jotain perustelua tähän! ELÄKÖÖN TASA-ARVO!
01.09.2012, 22:01
katoppa solikka palstalla suositaan pelkstään solifereita, vmpk:ssa arvostetaan kaikkia merkkejä.
|