Jotenkin asiat tuntuu painavan päälle niin ettei jaksa harrastaa. Mutta tapahtumarikkaan loman kunniaksi sain myös itseni hallille, vetämään solleen piuhaa. Sain viimein väsättyä kauan kaivatut lampun kiinnikkeet ja lampun toimimaan. Myös taakse tuli hommattu allrightista Dicen valkoinen ledirivi.
Noh ei kahta hyvää, ilman kolmatta pahaa. Ihmettelin kun yläkierroksilta voima alkoi kadota ja muuttui röpellykseksi. Putkea epäilin aluksi ettei se välttämättä sovellu tähän kokoonpanoon. Mutta otin sähköt auki ja mitäpä siellä:
Muistaakseni vauhtipyörä oli täysin ehjä kun sen kampuran kylkeen iskin. Kuten kuvassa näkyy oli massatyyny haljennut ja tällöin palat pääsevät ottamaan sähköihin kiinni. Onneksi muuta vahinkoa ei ollut syntynyt kuin pohjalevyyn kohdistunut isku oli siirtänyt ennakkoa aikaisemmalle.
Yritän tuon korjata vielä mutta jos jollain sattuisi olemaan nurkissa ylimääräisenä kyseistä vauhtipyörää niin saa tarjota. Tai AM6 sähköjä. Myös lokarit uupuu vieläkin.
Tuo etuvalo näyttää aika orvolta ilman sitä mittaripeltiä tuosta... Pitäis itsekkin löytää tuollainen Paiolin keula omaan läskitankkiin kun ei tuolla alkuperäisellä mitään tee
Kieltämättä se risukeula on aika mahtava keksintö. Kuoppasella ja kiharaisella tiellä sai varoa ettei paikat pudonneet hampaista
Kävin juuri sellyltä hakemassa lainaan Minarelli AM6:sen sähköt, jotka ois tarkoitus istuttaa testimielessä solleen. Vauhtipyörää sovittelin paikoilleen ja kääntelin kunnes *naps* se kampuran tappi meni poikki! Aivan uskomatonta, kuka hemmetin ääliö laittaa "kisakampuraan" tapin? Eikö sitä nyt olisi voinut kiilauralla viimein korvata? Vähän pistää vihaksi, kun teettää ihan turhaa työtä. Tältä päivältä lyöty hanskat tistiin ja huomenna voisi suunnitella kuinka dremelillä kalvaa kiilauran kampuraan.
onko perhana kisa kampurassakin se tappi paskapatentti joka vahti rengasta pitää paikoillaan??? taisimpa just päättää että en tilaakkaan solleen semmoista kun vakio kampura kestää vakiossakin tarpeeksi hyvin.
Zeta kirjoitti:Kieltämättä se risukeula on aika mahtava keksintö. Kuoppasella ja kiharaisella tiellä sai varoa ettei paikat pudonneet hampaista
Kävin juuri sellyltä hakemassa lainaan Minarelli AM6:sen sähköt, jotka ois tarkoitus istuttaa testimielessä solleen. Vauhtipyörää sovittelin paikoilleen ja kääntelin kunnes *naps* se kampuran tappi meni poikki! Aivan uskomatonta, kuka hemmetin ääliö laittaa "kisakampuraan" tapin? Eikö sitä nyt olisi voinut kiilauralla viimein korvata? Vähän pistää vihaksi, kun teettää ihan turhaa työtä. Tältä päivältä lyöty hanskat tistiin ja huomenna voisi suunnitella kuinka dremelillä kalvaa kiilauran kampuraan.
Kannattaa laittaa joku muteri tai pellin pala siihen tapin kohan päälle ja hitsara se pelti tia joku muu siihen tapin palaseen kiinni niin saat sen ulos sieltä reijästä.
Itse tein juuri noin, että otin jotain suht paksua peltiä (3-5mm) pienen palan, ja siihen porasin reiän (3mm, sen tapin koko) ja sitten laitoin sen reiän siihen tapin päälle ja siihen saumaa kovalla teholla. Mutta ei kuitenkaan liian kovasti! sitten sillä pellillä kitkuttelet sen tapin siitä irti
Njääh, turhaa räpeltämistä. Haistatin v*tut sille tapinpätkälle ja kairasin suoraan päälle kiilauran Luulis nyt pysyvän ajoitukset paikoillaan.
Vähän vertailuja noista sähköistä.
Herrasmiehenä en tietenkään viitsinyt alkaa tuhota kaverin omaisuutta vaan väkersin sähköille uuden pohjalevyn. Joskus kauan sitten Sellyltä saama 4mm alumiinikiekko oli mitä mahtavin aihio.
Jatkuu--->
Päivän lopuksi pulttasin osat paikoilleen. Hyvin osui reijät kohdilleen, mikään ei kahnaa sekä kaikki pysyy paikoillaan. Lopputulos oli mitä tyydyttävin ja mielestäni näyttää jo aika asialliselta.
Lopuksi tuli vielä koitettua jos vaikka olisi tuuri käynnyt. Ja ihme! Sehän kävi, harmikseni vain tyhjäkäyntiä. Mutta se ennakon hakeminen olikin tiedossa. Myös 35/35W polttimo näytti "vähän" erilailla hohtavan tigerin puoliin verrattuna.
MopedRacer kirjoitti:Huh huh miten asiallisen näköiset virtaroippeet!
Perus Minarelli AM6-koneen Ducatisähköt kyseessä. Nuo ovat peräisin 2006 Yamaha DT50:stä. Samoja sähköjä on tusinassa muissakin mopoissa, joten luulisi niitä muillekin löytyvän.
milläs härvelillä teit tuon kiilauran? itsekkin olen nuitten tappienkanssa raivonnut jo pariin kymmeneen kertaan nykyään ei mene tappi vaan vauhtipyörä... tappi on jotain kovametallia
Kiilaurahan syntyi suhteellisen kätevästi sellaisella kiina-Dremeli kopiolla. Ja siihen liitettävillä pikkukatkaisulaikoilla. Aikaa meni toista tuntia, sillä operaatio tapahtui kampuraa irroittamatta sekä tarkkuudeksi ei riitä "vähän sinnepäin."
Pistin eilen itselleni tulemaan omat sähköt. Sstbikestä löysin kokopaketti + jännitteensäädin hintaan 104€. Säädin siksi että sen ajan mitä kone kävi, noin 10s, kyrväytti se komiasti lampusta lyhyen langan
Elikkäs ne tigerin hilut jäävät nyt itselleni turhan pantiksi. Vielä vauhtipyörän ajattelin pistää epoksiliimalla kasaan, niin luulisi pysyvän. Voisin myydä jollekin halukkaalle ihan suoraan solleen käyvät 12v sähköt. Halukkaat vaan yv:llä viestiä.