idiootti minä en ole älynyt tarkistaa vauhtipyörän kiila-uraa! ihmettelinkin kun se liikku puoltoista senttiä tyhjää... tarjotkaas toimivaa vauhti pyörää. kiire!!!
solifer sm 86 kirjoitti:idiootti minä en ole älynyt tarkistaa vauhtipyörän kiila-uraa! ihmettelinkin kun se liikku puoltoista senttiä tyhjää... tarjotkaas toimivaa vauhti pyörää. kiire!!!
Kyllä se toimii huonolla kiilaurallakin, siistit vain vauhtipyörän ja kampiakselin kartiot kuntoon, niin pysyy varmasti.
solifer sm 86 kirjoitti:Vauhtipyörän ja kampiakselin kartiot? tjäh?
Kampiakselin päässä on kartio siinä kohtaa mihin vauhtipyörä tulee kiinni ja vauhtipyörässä luonnollisesti vastaavassa kohdassa myös. Kun kartio on kunnossa, eli kartioliitoksen molemmat puoliskot ovat ok, pitää se vauhtipyörän paikallaan vaikka ilman kiilaa.
solifer sm 86 kirjoitti:No pistin uuden vauhti pyörän,mutta silti liian myöhässä sytytys!!! ei saa aikasemmalle!!! vaikka on ihan aikaisemmalla!!!
Vaihdoitko kärjet? Jos se kärkiä aukova bakeliittinen "laahain" (siis se osa kärjistä, joka ottaa vauhtipyörässä olevaan nokkaan kiinni) on kulunut lyhyeksi, jää sytkä väkisinkin myöhäiselle.
solifer sm 86 kirjoitti:juu kärjet.konkat ja puola vaihettu...
Nyt alkaa mennä jo aika hankalaksi... Mitenkäs kärkien säätö? Selkeästi liian pieni kärkiväli myöhästää sytkää jonkin verran, mutta ei sillä kyllä pitäisi kovin suurta vaikutusta olla.
Kuulostas siltä, et sulla on joko magineeton kiila menny vinoon tai kiilaurassa liikaa lappia, jos on uus vauhtipyörä niin luulisi että vika on kiilassa eli on vinossa, itselläni oli sama, kun vauhtipyörä oli päässyt murjomaan kiilan sileeksi.