Eli lähtee käyntiin puristuksia on ei väljä, putki puhas,mutta silti ylämäet nitkutellaan ykkösellä 13-38 väleillä? ennen meni saman mäen 3 kepeesti ja isommilla väleillä mutta ei nyt. sytkä ropleemia siis,eli ottaa kiekkoja mutta ei väännä. vaikuttaako kärki väli paljonkin? ja ajotuksia on rämpättu ees taas...
joo puola tai sytky aivan perseellään.
säätelen sytkää,mutta just kävin ostaa rakotulkin niin saa sen kohilleen.
eipä auttanut kärkien tai ajotuksien säätö,mutta puola lähtee tilaukseen ja konkka + kärjet
Tarkistahan pakoputken lisäksi pakoaukon karstatilanne. Voi mennä nimittäin aika pieneksi ja oireilee tukkoisena juuri noin. Nähty ja koettu on.
vaihoin puolan = ei vaikutusta. putsasin pako aukon=ei vaikutusta... älkää naurako mutta mikä on sytytys ennakko? meinaako se ajotuksia yms ja kun sytytysennakon pitää olla 1,7-2.0 niin miten sen saa mitattua???
solifer sm 86 kirjoitti:vaihoin puolan = ei vaikutusta. putsasin pako aukon=ei vaikutusta... älkää naurako mutta mikä on sytytys ennakko? meinaako se ajotuksia yms ja kun sytytysennakon pitää olla 1,7-2.0 niin miten sen saa mitattua???
Kärkien pitää alkaa avautumaan pari milliä ennen männän yläkuolokohtaa. Laita vaikkapa puutikku (tai ruuvimeisseli) tulpanreijästä sisään ja pyöritä vauhtipyörää koneen pyörimissuuntaan kärkiä hyvässä valossa silmä kovana tarkkaillen. Siitä kohdasta, kun kärjissä alkaa näkyä liikettä, pitäisi tikun/meisselin nousta männän mukana vielä se pari milliä. Itse olen tuolla metodilla säädellyt sytytysennakot jotakuinkin jokaisessa omistamassani mopossa, hyvin ovat toimineet mikäli eivät ole olleet rikki.
no laita ne magneeton pohjalevyssä kiinnitysruuvien reijissä olevat ns "keskimerkit" ihan sen pohjalevyn kiinnitysruuvin kohalle IHAN KESKELLE SITÄ RUUVIA, niin sillon se on niin kun sytytysennakon "oletusarvo" ja sillä mopon pitäs toimia jo ihan hyvin ja se täysin oikea ennakko löytyy siitä ihan läheltä keskimerkkiä (yleensä joku 0,5-1mm suuntaan tai toiseen)
Ei aina. Esim. tarvikekärjet ovat hieman paksummat ja oikea kohta ainakin itselläni löytyi sieltä melkein aikaisimmasta päästä.
no voi olla mutta ite oon neljät eri boshin sähköt säätäny ja ties kuinka monta kertaa, ja aina on ennakko siitä läheltä keskimerkkiä löytynyt...
Sääjelty taas kaikilla keinoilla mutta tikku systeemillä kun säädin niin tulee liian myöhäss,eli silloin kun mäntä lähtee jo alaspäin. MUTTA kun sitä pohja levyä ei saa käänettyä tarpeeks aikaselle. onko kärjet sitten vaihdon tarpeessa?
ootko muuten kahtonut säätäessäs että pyörität konetta oikeaan suuntaan?