15.02.2012, 14:38
mitä eroa tuolla orkkis takarattaalla on verrattuna esim. Voimakoneen takarattaisiin?
...
Soliferia on jäänyt eläkkeelle! |
Themomat -68 projekti
|
15.02.2012, 14:38
mitä eroa tuolla orkkis takarattaalla on verrattuna esim. Voimakoneen takarattaisiin?
...
15.02.2012, 20:50
Pitää mitata, mutta offset näyttäisi olevan hieman eri kuin voimakoneen rattaissa.
-69 export projekti työnalla.
16.02.2012, 0:38
Ja se on ORKKIS.
16.02.2012, 12:16
Thermo-68 kirjoitti:Pitää mitata, mutta offset näyttäisi olevan hieman eri kuin voimakoneen rattaissa. mutta kyllähän voimakoneen rattaan pitäisi käydä siihen napaan ihan saman lailla, mutta onko niissä esim koriste rei'issä mitään eroa?
...
Pitää viikonlopun aikana tutkia ja mittailla pistän kuvia ja dataa asista ihan pian.
Sen tiedän, että alkuperäinen Mailardin valmistama napa on pyöreillä rei illä poikkeuksetta siis alkuperäisellä varaosanumerolla olevat rattaat. Voimakoneen uustuotato rattaassa on 4 neliskantista reikää ja ei muuta numeroa kuin hammasluku Tuossa hankkimassani rattaassa on 5 neliskanttista reikää + numerosarja ja valmistajan leima. Kyseessä on tehtaan käyttämä "kotimaine korvaava osa" vilahtaa mopojengi videossa 0:35 kohdalla. Sen lähemmäksi alkuperäista tuskin pääsee. Tuokin osa on alkujaan wanhasta varatosta. kotimainen korvaava osa = tuolloin ei saanut tuoda tavaraa vapaasti ulkomailta ja tarpeen vaatiessa osia teetettiin tehtaan toimesta myös kotimaassa. Yleisesti tämän 69 projektin kanssa olen päättänyt pyrkiä niin lähelle alkuperäistä kuin ikinä voin ja käyttää orkkis osia siellä missä suinkin voin. Esim etupään kupumutterit ovat av14/M8 ja kuvut ovat erilaisia kuin kykyään saatavilla olevat av13/M8 mutterit. Ne on jo hallussa je menevät uudelleen sinkitykseen ja käyttöön tuossa 69 projektissa. Takaiskareiden kupumuttereissa on myös eroa nuo alkuperäiset ovat litteämmät kuin nykyiset standardi mutterit. että näin niin ja kyllä nuo uudetkin rattaa toimivat. Tarkkaa mitttaustietoa tulee vähän myöhemmin
-69 export projekti työnalla.
17.02.2012, 13:19
(Viestiä muokattiin viimeksi: 17.02.2012, 13:19, MopedRacer.)
haha voi hitto kun pystyisin itsekkin entisöimään tuon oman 64sen noin hyvin... ei vaan resurssit riitä... mutta museo ajoneuvoksi asti se on pakko saada! Sinähän voisit käyttää tuota sitten jopa entisöintikilpailussa?!
...
17.02.2012, 22:28
En tiedä noista kilpailuista mutta niin orkkiksen teen kuin vain suinkin mahdollista. Toi 69 oli aikoinaa ensimmäinen oma moponi ja nyt kun sellaisen teen omaan käyttööni niin haluan sen olevan "täydellinen" Muissa projekteissa sitten voi enempi improvisoida.
Suurimman osan mopoiluistani ajelin superilla ja sellaisenkin jossain vaiheessa teen mutta se on toinen tarina se Tämän viikonlopun kittailen ja hioskelen tuota kuusnelkkua ps jos jollain sattuu olemaan varastossa exportin orkkis vaijereita niin saapi tarjota.
-69 export projekti työnalla.
18.02.2012, 12:48
Thermo-68 kirjoitti:ps jos jollain sattuu olemaan varastossa exportin orkkis vaijereita niin saapi tarjota. Onkos niissä sitten jotain eroa noihin Voimakoneen vaijerihin?? mulla nimittäin on kaikki tuon 64sen vaijerit tallella... ja taitaa olla sitten ainakin 5 vaihdevaijeria joista muutama missä on ruuvattava nippa...
...
Kyllä siihen omanlaisensa vaijeri kuuluu, koska 64 mallin vaihdekavassa ei ole kierteitä vaijerin säätöä varten. Tuolloin kierrettä ei voi olla myöskään vaijerinsäätöruuvissa (todennäköisesti käy ja toimii), mutta ei ole alkuperäinen malliltaan.
Samoin kuusnelkun kaasuvaijeriin kuuluu metallinen mutka.
-69 export projekti työnalla.
25.06.2012, 20:51
Hommasin elintenluovuttajan tähän projektiin sattumalta on vielä samaa vuosimallia kun projektikin
-Ketjunsuoja -suojapellin toinen puoli -vasen poljinvarsi ? Saahan tuosta 70 projektiinkin ainakin imukaulan jatkopalan ja mahdollisesti tankin ja jonkinsortin satulan.
-69 export projekti työnalla.
02.02.2015, 21:06
Tämä proggis on pitkähkön hiljaiselon jälkeen taas liikahtanut eteenpäin ja tulevana kesänä olisi tarkoituksena ajaakkin tällä. Pintakäsittelyhin en ole vielä pohjamaalia enempää panostanut, mutta koossa alkaa olemaan. Vaijerit, jarrutanko ja ketjut niin pääsee säätämään kytkimen ja polkemalla liikenteeseen . Koetan saada tässä kevään mittaa kuviakin proggiksesta
Kävi sitten vähän ikävämpi juttu kun aiemmassa typaikassani rakentelin noita ja osat jäivät sieen joksikinaikaa säilöön. Joku neropatti oli joko hukannut tai pöllinyt laatikon jossa oli mm seuraavat. Kaikkis exprtissa tarvittavat keirretyökalut, 2 exprtin sylinteriä orkkismännillä poruutusta vailla + samanlainen M-107 moottoriin, 2 täydellistä ajovaloa, uudet poljinvarret, kasa suuttimia engarwiin, Orkkista vastaavia jarrutankoja muutama, 2 satularunkoa, tankin uusi välipelti sekä mangeetomkopan pääälle tuleva pelli uuusi sekin. Unohtamatta kahta sarjaa uudenveroisia takaloksun merkkejä. Muutakin pienempää pisteosaa oli melkoisesti. Meinasi ihan alkaa XXXXXXXXXXN kun selvisi tuo. Mutta näillä mennään
-69 export projekti työnalla.
03.02.2015, 21:59
Tänään tuli hankittua kotimaista valmistetta 1:1 orkkiksen kanssa oleva pakoputkin hankituksi. Tankki lähti laitettavaksi ja jossain vaiheessa keväällä alkukesästä on sitten uudelleenkromattu lommoton ja naarmuton tankki
-69 export projekti työnalla.
04.02.2015, 18:14
Mihin päen lähti kromaukseen, ja mihin hintaan?
Hienoa että Thermo-68 pitkästä aekoo linjoella.
rahalla saa ja solikalla pääsee
Joko on jo edistynyt?
Ja oot kaikki muut myyny pois?
Tankin laitto meni eräänlaisena vaihtokauppana joten hinnasta en osaa sanoa . Tämä projekti taasen liikahti taasen eteenpäin. Eilen hain poistista laatikollisen osasia. Poljinvarret ja vaijerit. Mäntä ja sylinteri on jo kiikarissa ja eiköhän nekin kevään mittaan tule haltuuni. Väliaikainen tankki pitää tosin vielä hankkia, koska vimosen päälle laitettua kromitankkia en koekäyttövaiheessa aio laittaan kolhiintumaan. Mikäli tulevan kesän aikana tämä projekti liikkuu omalla moottorillaan olen varsin tyytyväinen.
-69 export projekti työnalla.
|