16.08.2006, 17:58
Osaisiko kukaan antaa vinkkejä seuraavanlaiseen ongelmaan.
Eli mopo on -82 TS-50, kone on vakio lukuunottamatta laskettua kantta.
Kaasari on 11mm bing, putki on vakio yms yms. Bingiä on sen verran tuunattu että siinä on säätösuutin.
No kuitenkin. Mopo lähtee kylmänä ekalla käyntiin, kuten myös pannu kuumana. Mopo käy todella hyvin tyhjäkäynnillä, jopa 1200rpm vielä käy ihan tasaisesti eikä sammu. Kierrokset nousevat ja laskevat nopeasti kun kaasuun koskee (eli ei vuoda ilmaa), ja kaikki muutenkin tuntuu toimivan täydellisesti - vasta sitten kun lähtee liikkeelle niin huomaa tehokadon korkeilla kierroksilla. On kuin koneesta puuttuisi täysin vääntö.
Mopo kulkee max 40km/h (ennen laskettua kantta kulku 50km/h) ja aina kun vääntää kaasun täysille niin mopo aina empii hetken ja lähtee vasta sitten. Kun ajaa kaasu pohjassa, niin mopo mooailee kokoajan ja tuntuu kuin että jättäisi aina sytytyksiä välistä. Sytytykseen ei ole koskettu, ja tulpanhattu ja tulppa on vaihdettu juuri uusiin. Aikaisemmin kone kiersi 6400rpm, nyt maksimissaan 5500rpm (siinä on digitaalinen kierroslukumittari)
Ainoa mikä muuttui viime kerrasta oli se että kansi on tosiaan laskettu (ei vuoda) ja tiiviste on vaihdettu uuteen litteään malliin.
Sellainen tuli mieleen, että kannessa näytti olevan sisällä palotilassa pieniä kolhuja/metallipiikkejä, eli sillä on joskus leivottu kone kiinni. Voisivatko nämä pienet nokareet jotenkin lämmetä liikaa ja aiheuttaa ennenaikaista sytytystä tai jotain muuta mystistä?
Kun ajaa kylmänä tai kuumana, niin säätösuuttimen vääntäminen ei myöskään auta mitenkään ongelmaan. Kun vääntää liian köyhälle, niin mopo mooaa, ja kun rupeaa hiljakseen rikastamaan, niin se rupeaa toimimaan kokoajan paremmin, kunnes sitten yhtäkkiä tukehtuu täysin.
Kaasari on myös avattu ja putsattu täysin juuri.
Apuvah? Voiko tuo laskettu kansi aiheuttaa tuon sekoilun vai mistä voisi olla kyse?
Kiitos mahd. avusta .