Mikäköhän on kun tässä yks perjantai ajoin mopon talliin ja sitten maanantaina kun yritin lähteä ajamaan, niin mäntä oli jumittunut paikalleen. Nyt kun avasin sylinterin kannen, mäntä liikkuu taas normaalisti. Voisiko hieman mutkalla oleva kannentiiviste olla tämän takana? Lisäksi männänpäässä ja kannen palotilassa oli hirveä määrä karstaa...
Hommasin tässä kesäksi Solifer SM -77 ja tarkoitus olisi laittaa vielä ennen Juhannusta rekisteriin.
Luultavasti tämä ei jää ainoaksi kysymykseksi täällä
Eikös tuohon katsastukseen pidä laittaa jarruvalotkin kuntoon, takajarruvalon kytkimen rakenne on entuudestaan selvillä ja tarkoitus olisi itse koittaa väsertää semmoinen. Entä miten etujarruvalosta laitetaan kytkin. Jollain vaijerilla luultavasti alunperin?
Tällä hetkellä ei ole kumpaakaan jarruun kytkintä. Onko ehdotuksia miten kannattaisi "patentoida" ja miten alunperin homma on hoidettu.
Tämä auttoi asiaa. Ainakin itse olen tullu siihen tulokseen,että pitäisi olla punatankkinen. Tosin tanki vaihtunut keltaiseen jossakin välissä ja nyt vain maalattu punaiseksi.
Luulisin kyllä että solikoissa (70-luvun alusta asti) missä pitää olla jarruvalo täytyisi myös sellainen olla rekisteröintiin? Voin kyllä olla väärässä, mutta näin sen luulisi olevan. Tosin sitähän tarvitaan vain takajarrupolkimesta.
no viime kesänä kun laitoin oman solikkani rekisteriin nii kysyttiin katsastusasemalta että tarviiko olla jarruvaloa niin sanoivat että ei tarvii oma solikka on vm1981
Sitten kiinostas nuo ratastukset. Vakionahan välit 10-35 ja olenko ymmärtänyt oikein, että 12-42 omaisi vastaavan välityssuhteen (17,7).
Semmoinenekin mietityttää, että ei onko kukaan yrittänyt/saanut 5 vaihteisena katsastuksen läpi. Tyyppikilvessähän lukee, että pitäisi olla 4 vaihteinen?