mutta eikösse ollut niin, että viritettyyn mopoon pitää vaihtaa kylmempi tulppa, että se kestää.
Oliko NGK tulpissa niin, että mitä isompi numero sitä kylmempi tulppa?
Ei vaan lämpöaste tulee valita niin että tulppa toimii oikein. Sollessani tuli tälläinen ongelma vastaan että NGK B6HS tulppa ylikuumeni liikaa ja hajosi. Joten sitten heitin samaisen tulpan 8 kylmyyteen, tästähän seurasi että tulppa ei lämmennyt tarpeeksi puhdistaakseen itseään, näin palamaton öljy jäi elektrodin ja kärjen väliin riistäen kipinän. Tästähän voi päätellä että 7 kylmyys on aika liikuttaavan liki oikeaa ja näinhän se on. Tosin jokainen moottori on yksilö ja tulee käyttäytyä sen mukaisesti.
vakiona solikassa on 7 tulppa mutta mullakaan ei kestäny solikassa silloin kun se oli raskas viritteinen niin mitkään muut tulpat ku 10 lämpöarvon tulpat