Hep! Mikä on kun solikassa ei kestä tulpat yhtään, vaan hajoilee alle sadankilometrin välein?
ootko tarkastanu kondensaattoria? Ja minkälaista tulppaa käytät ?
Kaikki sähköt on uudet paitsi valopuola ja käytän NGK tulppia.
Onko kellään mitään kokemusta minkämerkkiset tulpat ovat hyviä ja mitkä paskoja ?
mikä lämpöarvosia ne sun tulpat on
mutta eikösse ollut niin, että viritettyyn mopoon pitää vaihtaa kylmempi tulppa, että se kestää.
Oliko NGK tulpissa niin, että mitä isompi numero sitä kylmempi tulppa?
kylmempi tulppa pitää olla että KONE kestää
mopomies kirjoitti:kylmempi tulppa pitää olla että KONE kestää
Ei vaan, että tulppa kestää
Ei vaan lämpöaste tulee valita niin että tulppa toimii oikein. Sollessani tuli tälläinen ongelma vastaan että NGK B6HS tulppa ylikuumeni liikaa ja hajosi. Joten sitten heitin samaisen tulpan 8 kylmyyteen, tästähän seurasi että tulppa ei lämmennyt tarpeeksi puhdistaakseen itseään, näin palamaton öljy jäi elektrodin ja kärjen väliin riistäen kipinän. Tästähän voi päätellä että 7 kylmyys on aika liikuttaavan liki oikeaa ja näinhän se on. Tosin jokainen moottori on yksilö ja tulee käyttäytyä sen mukaisesti.
Parin kilometrin ajon jälkeen 9 tulppakin oli aika kuuma.
saako muuten NGK 9 kylmempiä tulppia? Ja onko NGKta.. parempia tulppia?
Solikoissa on muistaakseni vakiona Champion,ja itselläni on solikoissa championit pelannut parhaiten
vakiona solikassa on 7 tulppa mutta mullakaan ei kestäny solikassa silloin kun se oli raskas viritteinen niin mitkään muut tulpat ku 10 lämpöarvon tulpat