Selly kirjoitti:Mä kun ihan muistin että messingistä juurikin osat jotka joutuu vähän luistamaan jossain.
Mitäpä nuo liukulaakerit sitten ovat materiaaliltaan kun kovin samalta näyttävät? Pronssi-Hopea-hässäkkää?
Punametalleja, yleisnimitykseltään laakeripronssi. Vahvasti seostettuja, yleensä yhdistelmä kupari-tina-sinkki-lyijy + jotain erikoisuuksia tilanteesta riippuen. Osittain itsevoitelevia ja omaavat todella hyvän kulutuksen- lämmön- ja korroosionkeston. Lisäksi helpohkoja koneistaa
Tavallinen messinki toimii (jotenkuten) tapauksessa missä vaikuttavat voimat ovat pieniä (hidas pyörintä, kevyt kuorma) ja voitelu erittäin runsasta.
Kuopiossa pyöri porautuksen hinta 30 e tienoilla (poraus+hoonaus)
Eiku väärin taisin muistaa, ku se oli yks PV:n pytty, jonka vein sinne porattavaks, ja siihen sisälty mäntä ja poraus. Eli siis pelkän sylinterin porauksen hinnaksi jäikin siis 40€. Mut kumminkin ihan kohtuu hinnakasta tuokin.
itselläni kun vakio smän poraamaton pytty pilaantui, vein sen hoonattavaksi. Vain huomatakseni että kromipinnoite oli pois, ja liian väljä 38.0 männälle, eikä 38.5 sopinut. Onneksi löytyi isoripainen minicross pata, jonka nakkasin tilalle, minicrossin putken kanssa. Nyt vääntää ja kulkee. Jostain tarvis vielä hankkia madallettu kansi, ei viitsi 'oikasta' koskematonta kantta.
Minicrossin padan rivat ovat n.10mm pidemmät kuin isoripaisen, ja imuaukko on 25mm halkaisijaltaan. Jäi vakio bingi turhan ahdistavaksi, joten tilalle tulikin 22mm phbg
Sehän saattaa vääntää jo mukavasti. Vielä madallettu kansi ja vitos vaihde, niin sitten sitä männään.
Sopisiko tunturin kansi mitenkä hyvin tuon minicros pytyn kanssa? Niitä löytyy, kun pistää ilmoituksen tuonne VMPK;n puolelle.
Saahan tietysti Moposportilta metrakitin "korkea paine" kantta jossa jo jonkin sortin palje aluekkin on.
Mutta mikä kromi pinnoite? Tietääkseni kovakromi pyttyjä ei ole käytetty missään tomos 4v/g/k konessa. Itsellä vakio pytty tällä hetkellä 39,00mm koossa ja pitäisi porata seuraavaan kokoon...
Moikka taas pienen tauon jälkee. Solikka pelannu hyvite mut nytte aateltii vähä tehon lisäystä
Kävisikö esim täältä:
http://www.puchshop.de/motorteile/zylinder
mikään sylinteri SUORAAN solifer sm-77 eli isoripaisen tilalle ILMAN lohkojen avarrusta. Ei ole nyt pakko saada isompaa sylinteriä mutta jos helposti saa vaihdettua isompaan niin sitten...
Vakiopyttyä ei ruveta viilaamaan tai poraamaan, koska taitaa olla vain yksi ylikoko jäljellä(poislukien tehomännät).
Voi myös ehdotella muita sivustoja!
Eipä taida käydä mikään suoraan ilman lohkojen avarrusta, mutta onnistuisiko ilman avarrusta jos helmoja sorvaisi ohuemmiksi.
Tilasin tuolta 50cc Power onen ja 70cc läppis DMP:n, mutta kumpikaan noista ei mennyt ilman kairaamista paikoilleen. Powerissa on hyvin varaa kaventaa myös helmasta, jos vaan löytyy vehkeet. Lisäksi DMP:n huuhtelut on sen verran kapealla, että ainakin mun isoripaisten lohkojen lähdöt kurkkas suoraan ulkoilmaan.
Täältä löytyy kuvia ja jotain nippelitietoa.
En itse ole saanut vieläkään Power onea paikoilleen ja vähän näyttää siltä ettei sitä tule mihinkään laitettua, jos kiinnostaa niin kaupat voin tuosta tehdä. Lisäksi sitten olisi yksi 55cc Autisa-setti, joka menee ainakin heittämällä paikoilleen kun on jonkun tunnin jo huutanut. Eikä siinä vielä kaikkia, siihen löytyisi vielä imukurkkua ja BHBG:tä