Voimakoneelta voisit ehkä saada. Uskoisin että helpommalla pääset kun etit jostain rautakaupasta saman tyylisen jousen ja katkaiset sen vaikka. Muistaakseni näin jossain lelupyssyssäkin tuon tyyppisen jousen. Jousihan on aika löysästi eli sen ei tarvitse kovin jämäkkäkään olla.
Ite etin jousilaatikosta vain sopivan kokoisen jousen ja vähän leikkasin sitä ja toimii hyvin!
Miten ton kytkinkruunun saa helpoiten irti kampiakselista? kevyesti vasaralla ?
on niin tiukka että pitäs käyttää suurempia voimia mutta ei kovin raaski alkaa paukuttaan.
Kyllä siinä tarvitaan ulosvetäjää,sopii tosin vähän huonosti.
lyö sitten kuminuijalla, jos lyöt.
muuten menee akselinpää paskaks(kokemusta löytyy)
Itse ostin Kuopion pultista oli hyvä valikoima
2 kytkintä käsittelevää triidiä allekkain, ei näin.
Odottelinkin jo milloin pääsisin kokeilemaan tätä keskustelujen yhdistämistoimintoa
Eli nyt molemmat Tomos-kytkinketjut on yhdistetty yhdeksi isoksi ketjuksi.
Mites saadan vaihdepolkimen ja kickstartin kumit pysymään kiinni paikoillaan? Ne on kiinni ettei ne lähde irti, mutta varsinkin vaihdepolkimen kumi tuppaa pyörimään ympäri 'akselin'. Liimattaviako ne on, vai pitääkö sulattaa tms.?
Liimaa juu, puhistaa vaan hyvin ja jos haluu varman pysymisen niin iskee epoksia väliin! En usko että se sulattamalla kovasti paranee, voihan sitä tietenkin koittaa, itse liimaisin jos ei ois tiukempaa kumia saatavana.
Vielä yksi aiheesta poikkeava kysymys, niin sitten on hyvä.
Mites sellaisista takaiskunvaimentimista saa jouset irti, ja kiinni takaisin?
Olis niin paljon helpompi putsata ja maalata.
Mikäköhän on mun solikan kytkimessä, kun tänään purin koneen ja laitoin 5 vaihteen ja vaihoin uuden kytkimen neulalaakerin samalla, kytkin ei pelaa vaikka miten säätää, kytkin ei irrota yhtään vaikka eilen pelasi aivan hyvin..
pitää vissin huomenna käyttää taas kytkinkoppa irti
Iskarin saa auki puristamalla alapään holkin kiinni ja pyörittämällä iskarin sisässä olevaa tappia aukipäin.Tapissa ja holkissa on kierteet.
joonas- kirjoitti:Mikäköhän on mun solikan kytkimessä, kun tänään purin koneen ja laitoin 5 vaihteen ja vaihoin uuden kytkimen neulalaakerin samalla, kytkin ei pelaa vaikka miten säätää, kytkin ei irrota yhtään vaikka eilen pelasi aivan hyvin..
pitää vissin huomenna käyttää taas kytkinkoppa irti
Vika selvisi, siten että voimakoneelta ostamani neulalaakeri oli liian pitkä ja kytkin ei mennyt perille asti, vedin nauhahiomakoneella laakerin päitä pois ja nyt kytkin toimii hyvin.