mikkoseiska kirjoitti:Löytykö vielä hyväkuntonen rengas?
Juu löyty ei ole halkeamia, sivussa vielä ne ''karvat'' jäljellä, ja lähes uudenveroinen, 10€ maksoin. yritti myydä uusia trial-hakkapeliittoja mut en huolinu.
Traial hakkapeliitta on hyvä rengas, mutta ei taida löytyä 2,75/17 kokoja, uusia on 3,00/17 koossa.
Joo ei löydy uusia 2,75/17 renkaita mut niitä uusia 3.00/17 löytyy juu, äijällä semmoset sportissa. hakkapeliitat on hienot renkaat, ja olisin ehkä ottanutkin, mut edessä on jo SM-trial ja sattu hyvä rengas kohdalle niin otin SM-trialin sitten taaksekkin.
En ole varma mut mahtuuko tommonen 3.00 hakkapeliitta edes pyörimaan soliferissa takana ketjusuojan kanssa?
10km tuli tänään ajettua ehjällä vanteella ja uusilla laakereilla.
Kylmää oli vielä ajella.
Täytyy ostaa uudet ketjut, liian kireällä ja ketjulinja vinossa.
Tuli käytyä vappuajelulla.
Hajos vaan jotain matkalla kotiin. Ei meinannu saada millään kolmosta päälle neloselta, keppi vaan meni alas eikä menny. Paikallaan sain kaikki vaihteet jotenkin päälle, mut tosi iso liikerata polkimella, oisko se nyt sit se vaihteen siirtotappi?
Joskus meni itseltä vaihteet niin etteivät vaihtuneet enään kuin ylös päin. Purin sitten vetoakselin ja uusin vaihteen siirto tapin niin lähti pelaamaan. Mitään varsinaista vikaa en muistaakseni keksinyt.
Joo
Remontti siis edessä, saa samalla sit maalata moottorin kun purkaa.
Värikin on jo ollu kaksvuotta valmiiks tehtynä.
Kuvakin tuli laitettua vapulta.
Lohkot kasattu!
Vetoakselin shimmasin välystä alle 0,5mm
Käynnistyskammen shimmauksessa oli kaikennäköistä kommervenkkiä, mut nyt sekin välyksetön, kaikki VIISI vaihdettakin löytyy helposti, vielä maalaus nii pääsee asentamaan.
Kuvia
Olikos siinä mikä sitten vikana, vai pelkästään tuo tappi?
Muistupa mieleen, että silloin kun ei itsellä mennyt pykälät kuin ylös päin, oli vaihteensiirto akselissa olevasta vaihteen siirto holkista mennyt ne alus levyt jotenkin vinoon ja se esti pykälän vaihtumisen.
Muuta vikaa en havainnut kun tuon tapin.
Kaikki muu näytti olevan ok??
Koeajolenkin ajoin viikkositten, parikertaa tekin saman tempun että 5 vaihteella ajaessa keppi nousi vielä ylös??
kunnon öljyt vaihtaa ja kattoo sitten miten toimii, nyt koneessa GM-5w30/Liquimoly 5w40/valvoline 80w90 sekotusta, ihan vaan että saan puhdistettua moottorin mahdollisista roskista.
Seuraavaksi sitten sinne tulee: Valvoline DuraBlend 4T 10W-40
http://www.supermotocenter.fi/Webshop/pr...ls.php?p=3
Kuvia vielä moottorista:
Tulipa eilen heitettyä kauppalenkki.
Tullut vaan semmonen vika että hyytyy lämpimällä koneella, tai on voima pois, alamäkeen kulkis varmaan satasta ja mäntä tankista läpi meiningillä, mut ylämäkeen hyytyy ja suorallakaan ei tarvi unelmoida kiihdytyksestä.
Onko jollain jotain ideaa?
- Säätösuutinta kun kiertää kiinni niin booaa, ja kun avaa niin röpöttää, eli seokset on kohallaan.
-Kaasari on kädenlämpönen kuumalla moottorilla, oli joskus ongelmaa kiehumisen kanssa joskus ohuella tiivisteellä.
-Tankki ja bensahana pesty tinnerillä, sekä kaasari.
-Bensaa olen testannu aspenin valmisbensalla ja pumppubensalla 3% seoksella.
Jaksoin tänään taas perehtyä mopoon.
Vaihdoin kärjet, oli vaan johdollinen versio, joten jouduin väkästää sen pultin sen johdon tilalle.
Sekä viilaamaan lisää säätövaraa koska kärjet ei ensin auennu ollenkaan.
Ja tosta ennakosta vielä niin eikö se siten säädetä että 2mm ennen ykk asentoa ala kärjet aukeamaan?
Joo se 2mm käypi hyvin, ite olen aina siihen säätänyt.
(04.09.2012, 20:23)Jape105 kirjoitti: [ -> ]Jep toi mastonin koodi helpotti mun värin hakua ja se löytyi todella hyvä voi sanoa että sama.
Peugeot/Citroen: EYL Gris Iceland
Moi
mulla on SM 80 maalaus tulossa
tankin sävyksi on löytynyt jaguar 772 se pitäisi olla ok
ja rungon sävyksi MB13.90. mutta toi rungon sävy ei löytynyt maalarilta
onks tietoo mikä olisi lähin mahdollinen
[attachment=1728 kirjoitti:anders uggeldahl pid='27822' dateline='1580710396'][attachment=1728][attachment=1729]
(04.09.2012, 20:23)Jape105 kirjoitti: [ -> ]Jep toi mastonin koodi helpotti mun värin hakua ja se löytyi todella hyvä voi sanoa että sama.
Peugeot/Citroen: EYL Gris Iceland
Moi
mulla on SM 80 maalaus tulossa
tankin sävyksi on löytynyt jaguar 772 se pitäisi olla ok
ja rungon sävyksi MB13.90. mutta toi rungon sävy ei löytynyt maalarilta
onks tietoo mikä olisi lähin mahdollinen
Rungon värinä (sinertävä) on käytetty BMW 149 . Mun silmään parempi väri on KIA :n polar silver joka on enempi sinertävä ja mun mielestä lähempänä alkuperäistä . Itse maalannut Automaatti exportin takaswingin kyseisellä värillä ja ei juurikaan jos ollenkaan mitään eroa sinertävän rungon väriin . Toki ei tuo BMW:n värikään huono ole mutta se on enempi hopean sävyinen . Makuasioita