01.09.2012, 19:29
Pistetääs pientä projektijuttua kun tuli liityttyä jäseneksi.
Tänäkesänä iski kipinä että pakko päästä mopoilemaan, tuosta kun meni taas semmonen yli 30kpl pappatuntureita ja exportteja, sattumalta löysin tämän foorumin, ja siitä se ajatus sitten lähti että pakko hakee oma solikka isovanhempien tallista kotiin.
Tarinaa...
Elettiin vuotta '97 kun silloinen kaverini sai supersportin ja siitä se viiminen kipinä sit lähti omaan mopoon, ei muuta kun kuumeisesti selailemaan keltastapörssiä, sportteihin/supersportteihin ei ollu varaa niin solikkahan sitten tuli hommattua ja osin sen 5-vaihteen/15 hampaisen eturattaan mahdollisuuden takia, ihan kun se 5-vaihteen kanssa kauheasti olis kulkenu, mut pikkupojan ajatuksissa kyllä.
Ei muuta kun soitto ilmoitukseen (lehtileike tallessa vieläkin) ja isäukon sierran nokka kohti turkua ja mopoa katsomaan.
Ostin mopon paimiosta 27.6.1997. Kyseessä siis pientä laittoa vaativa, rengas puhki/irti ja Bingin osia etittiin nurmikolta mut kaikki löyty.
400mk vaihtoi omistajaa ja mopo sierran takakonttiin, nokka kohti kotia.
Kotiin päästyä renkas paikalleen, ja kaasuttimen kasaus ja sehän lähti käymään.
Seuraavana päivänä sitä tulikin ajettua 3 tankillista bensaa.
Loppukesästä sitten rupes ärsyttämään sankka sauhu, ja 30km/h huippunopeus, kaasua ei kestänyt kuin puoleen väliin, jarruttomuus, jne.
Pytty pois ja männän renkaat oli palasina 1/11/49 oli viilattu puhki. jne. perus juttuja.
Pytty poraukseen ja tehomännän kanssa takaisin, Bing 1/11/33 13mm imukaulan ja säätösuuttimen kanssa paikalleen ja sehän rupes kulkemaan ja toimimaan.
Mopo oli ahkerassa käytössä/rakentelussa (hommailin siihen puuttuvia/parempia osia joita en kuitenkaan raaskinut laittaa ikinä kiinni sen takia jos joskus entisöin sen kun olen iso) aina vuoteen '99 kun ostin PV:n johon asensin 60cc pytyn niin ei solikan suorituskyky oikein enää kiinnostanut.
Ostin siihen vielä '00 luokkakaveriltani Dellorto PHBG 16 AS Kaasarin ja asensin sen paikalleen, koeajolenkin jälkeen jätin sen seisomaan.
'02 ostin '90 TZR jammun ja ajoin suoraan A1 kortin kun ei toi mopokortti oikein napannu kun olin siihen mennessä mopoillu jo ihan tarpeeks.
Kunnes eilen tuli fiilis että peräkärryt oman sierran perään ja mopo hakemaan kotiin.
Tänään puhdistin pääsuuttimen ja toisella polkasulla se lähti käymään! yli 10v. vanhoilla bensoilla.
Tuossa sitte ajelin 2v. poikani kanssa sillä ja nyt pitää saada se museo rekkariin.
Projekti etenee pikkuhiljaa muiden projektien sivussa.
Tietoa:
Tankki:
Ford Europe Glacier Blue (Spies Hecker)
Oli ennen keltainen
Kone:
-Tehomäntä
Renkaat:
Nokia SM-trial
Tuosta tarvis sitten tehdä museo peli noitten autojen sivussa.
Ja asentaa se vitosvaihe kun sitä 248mk ei ikinä ollut että olis pystynyt ostamaan ne rattaat.
Olis kiva kuulla oikea vuosimalli, millaiset tarrat kuuluu olla, jne. kaikki epäkohdat mitä tuossa on.
Tyyppikoodi 077001
Runkonumero 19 104 jne.
Sähkökaavio/johtojen värit olis kanssa kiva tietää
-Etulokarin kiinnikkeet ovat joku tehny itte
-Rungon takaosa kuuluu olla kromattu
-Takavalo ei kuulu olla tummennettu mutta kuuluuko tuossa olla koko punanen ja se oranssi?
-Etupumput kuuluu olla kromatut
-penkistä puuttuu listat
-takaa ilmeisesti roiskeläppä/millainen?
-pakoputken alkukäyrä kromattu
-pyörän navat hopeat
-oikeat rattaat?
- kaasarin vaihdan orkkikseen kun löydän sen kätköistäni
-jarrupoljin pitäis olla jossain ehjä krominen.
- SM-trial rengas tarvis saada
-uusia tulpanjohto ja joku alkuperäinen hattu.
-Minkä väriset vaijerin kuoret?
Tänäkesänä iski kipinä että pakko päästä mopoilemaan, tuosta kun meni taas semmonen yli 30kpl pappatuntureita ja exportteja, sattumalta löysin tämän foorumin, ja siitä se ajatus sitten lähti että pakko hakee oma solikka isovanhempien tallista kotiin.
Tarinaa...
Elettiin vuotta '97 kun silloinen kaverini sai supersportin ja siitä se viiminen kipinä sit lähti omaan mopoon, ei muuta kun kuumeisesti selailemaan keltastapörssiä, sportteihin/supersportteihin ei ollu varaa niin solikkahan sitten tuli hommattua ja osin sen 5-vaihteen/15 hampaisen eturattaan mahdollisuuden takia, ihan kun se 5-vaihteen kanssa kauheasti olis kulkenu, mut pikkupojan ajatuksissa kyllä.
Ei muuta kun soitto ilmoitukseen (lehtileike tallessa vieläkin) ja isäukon sierran nokka kohti turkua ja mopoa katsomaan.
Ostin mopon paimiosta 27.6.1997. Kyseessä siis pientä laittoa vaativa, rengas puhki/irti ja Bingin osia etittiin nurmikolta mut kaikki löyty.
400mk vaihtoi omistajaa ja mopo sierran takakonttiin, nokka kohti kotia.
Kotiin päästyä renkas paikalleen, ja kaasuttimen kasaus ja sehän lähti käymään.
Seuraavana päivänä sitä tulikin ajettua 3 tankillista bensaa.
Loppukesästä sitten rupes ärsyttämään sankka sauhu, ja 30km/h huippunopeus, kaasua ei kestänyt kuin puoleen väliin, jarruttomuus, jne.
Pytty pois ja männän renkaat oli palasina 1/11/49 oli viilattu puhki. jne. perus juttuja.
Pytty poraukseen ja tehomännän kanssa takaisin, Bing 1/11/33 13mm imukaulan ja säätösuuttimen kanssa paikalleen ja sehän rupes kulkemaan ja toimimaan.
Mopo oli ahkerassa käytössä/rakentelussa (hommailin siihen puuttuvia/parempia osia joita en kuitenkaan raaskinut laittaa ikinä kiinni sen takia jos joskus entisöin sen kun olen iso) aina vuoteen '99 kun ostin PV:n johon asensin 60cc pytyn niin ei solikan suorituskyky oikein enää kiinnostanut.
Ostin siihen vielä '00 luokkakaveriltani Dellorto PHBG 16 AS Kaasarin ja asensin sen paikalleen, koeajolenkin jälkeen jätin sen seisomaan.
'02 ostin '90 TZR jammun ja ajoin suoraan A1 kortin kun ei toi mopokortti oikein napannu kun olin siihen mennessä mopoillu jo ihan tarpeeks.
Kunnes eilen tuli fiilis että peräkärryt oman sierran perään ja mopo hakemaan kotiin.
Tänään puhdistin pääsuuttimen ja toisella polkasulla se lähti käymään! yli 10v. vanhoilla bensoilla.
Tuossa sitte ajelin 2v. poikani kanssa sillä ja nyt pitää saada se museo rekkariin.
Projekti etenee pikkuhiljaa muiden projektien sivussa.
Tietoa:
Tankki:
Ford Europe Glacier Blue (Spies Hecker)
Oli ennen keltainen
Kone:
-Tehomäntä
Renkaat:
Nokia SM-trial
Tuosta tarvis sitten tehdä museo peli noitten autojen sivussa.
Ja asentaa se vitosvaihe kun sitä 248mk ei ikinä ollut että olis pystynyt ostamaan ne rattaat.
Olis kiva kuulla oikea vuosimalli, millaiset tarrat kuuluu olla, jne. kaikki epäkohdat mitä tuossa on.
Tyyppikoodi 077001
Runkonumero 19 104 jne.
Sähkökaavio/johtojen värit olis kanssa kiva tietää
-Etulokarin kiinnikkeet ovat joku tehny itte
-Rungon takaosa kuuluu olla kromattu
-Takavalo ei kuulu olla tummennettu mutta kuuluuko tuossa olla koko punanen ja se oranssi?
-Etupumput kuuluu olla kromatut
-penkistä puuttuu listat
-takaa ilmeisesti roiskeläppä/millainen?
-pakoputken alkukäyrä kromattu
-pyörän navat hopeat
-oikeat rattaat?
- kaasarin vaihdan orkkikseen kun löydän sen kätköistäni
-jarrupoljin pitäis olla jossain ehjä krominen.
- SM-trial rengas tarvis saada
-uusia tulpanjohto ja joku alkuperäinen hattu.
-Minkä väriset vaijerin kuoret?