Soliferia

Täysversio: Solifer SM '80
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
No vakiokaasari löytyi n.1h ettimisen jälkeenNauru
Minkä värinen moottorin kuuluu olla?
Onko kytkin/magneettokopat ainoastaan maalatut? vai kaikki lohkot?
Onko esim. voimakoneen magneeton koppa oikean värinen?
Perus vanne hopeat on lohkot.
Kannattaa kuulemma maalata lohot 2k maaleilla niin ketää pensa yms roiskeita ja kiven iskuja.
Juu ajattelin kyllä ihan ruiskulla maalata koska olen automaalari ammatiltani.
Katsellut vaan että se on aika hienolla kide karkeudella se hopea ja pikkasen kellertävä, no täytyy varmaan itte sekotella joku kiva väri, tai sitten ford strato silver.
Moottorin maalaan puolikiiltävällä lakalla, mattalakka on liian matta.
Ai niin hioin tänään molemmat työkalu koteloitten sisäpuolet ja molemmista paljastui (musta/keltasen/musta/hopean) alta tummanpunaruskea väri.
Aika jännä väri kun sitä tutkin ihan punasta ja sinistä ihan hienoa kidettä, eli ei varmaan löydy täsmällistä mistään mutta lähelle varmasti. vähän vaikea selittää mutta väri on ihan kuin se olis aluväri ihan perus solid sävy (ei metallihohto) ja lakan seassa olis sit ne kiteen mut ei ollu kun hioin sen lakan puhki nii edelleen oli kiteet maalissa.
No en ehkä kuitenkaan maalaa sitä sen väriseks vaan olen mieltynyt siihen keltasenvihreeseenmikälieonkaan.
Olisko jollain semmosta alkuperäistä keltaista värimallia mistä vois katsoo oikean värin?
Purin sen mun varaosamoottorinkin tänään: siellä oli käyny jonkin sortin ydin räjähdys oli 5 vaihdettakin ja kaikkee mut kaikista rattaista puuttu hampaita (joitain oli ''korjattu'' hitsaamalla ja viilaamalla), pytystä kanavat viilattu jokasuuntaan, keskimmäiset lohkot halki, polkasu käynnistys ei toimi, kaikki laakerit paskana kytkimen kello vääntynyt, jne. jne. no on siinä käyttökelpoista kytkinkoppa
Katson kuitenkin punaisen sävyn lähelle ja lisään tuonne Wikiin.
Huomenna vaihdella vähän polttimoita ja uusia katkennut virtajohto, ja vaihtaa autoon laatikkoöljyt.
Miten tuo ketjusuoja tulee takapäästä kiinni näissä 80 jälkeen tehdyissä?
Melekonen remontti mies ollunna konneen korjooja Shocked
http://soliferia.parasiitti.org/galleria...p?pid=2868
Eli siis iskarin kiinnitys pulttiin.
Onkos tuommoinen ketju suoja ollut jo uutena SäMissä?
Semmoisen vielä hankin,mutta rosterista Cool
Kaasarin osat (säätösuutin,tyhjäkäyntiruuvi,kohokammion tiiv., ryyppyläppä) tuli tänään ''kotiinkuljetuksena'' kasasin kaasarin ja tein vanhasta pesusienestä filerointiveittellä ilmansuodattimen jonka sitten vielä öljysin K&N öljyllä.
Tuossa ilmansuodattimessa oli ideana 0€ kustannus,DIY fiilis ja jos sillä pikkasen sais tiputettuja tehoja leimaa varten.
Loppu ajasta menikin sitten 250cc RM suzukin kanssa jos sen saisi myytyä.
Kuvia löytyy tutusta paikasta.
Trafistakin tulossa se historiatieto lappu katsastusta varten(eli toisin sanoen runkonumerolla ei löydy mitään tietoja)
Mikä tossa 1/11/49 Bingissä on se putki siellä alla mikä tulee luistin alle?
Kuuluuko siihen tulppa niinkuin mulla nyt on vai kuuluuko siihen joku letku,mihin kuuluu mennä? eihän se avoinnakaan voi olla.
Vakio kaasari/putsari olis asennettu, toimii ihan ok. jopa vähän yrittää keulia. edessä kuitenkin 12 hampainen ratas.
Säätösuutin ei ole mikään paras mahdollinen (sitä on ainakin neulasta päätelle säädetty jo tarpeeks sen elinkaarelle) mut saa mennä nyt noin, sitä saa kokoajan säätää, no riittä että toimii katsastuksen.
Voisiko joku mitata paljonko se kohon neulan kuuluu tulla alaosasta yli?
Ilmanputsarikotelossakin on vielä ostohetkellä ollut keltainen väri.Nauru
Mimmonen bensahana tuossa kuuluu olla? tuskin tollasta paiolin sakkakupillista hanaa?
Samalla otin imukanavastakin kuvaa.
Kuvia lisätty taas galleriaan.Nauru
Juurikin se Paiolin sakkakupillinen kuuluu olla. Katsastukseen kannattaa vaihtaa se 10 ratas eteen.
Ketjusuoja asennettu.Cool
Juu 10 hampainen ratas tulee vielä eteen.
Sit vielä ohjaustangon laakerisarja tilaukseen.
Jos kuitenkin ohjaus laakeri sarja?
Pikku pilkun n*ssintaa Naughty
Jep
Tuli Trafilta tänään lappu.
Ilmoitetaan, ettei valmistenumerolla plaplaa löydy solifer merkkistä mopoa.
Täytyy keksiä joku omistuspaperi, ei vaan tuu päähän millai sen alottaisi.
Piti tänään hakee etuvalopolttimo ja tarttu uudet jarrukengätkin mukaan.Big grin
Huomenissa vaihtaa eturatas ja jarrut taakse.
Paketti 3w polttimoitakin pitäis saapua aamulla.Big grin
Ne 3watin 6voltin lamput palaa vakiossakin takana heti kun alamäkkeen pistellee,itse pistin 12v lamput eteen ja taakse niin eivät pala ennee Cool
Hain tänään uudet ohjustuslaakerit, mittarivaijerin, rattaan mutterin.
Piti samalla vaihtaa etujarrunkengät mutta huomasinkin että joku on vaihtanu 90mm navalla olevan etuvanteen.. Etuvanteen vaihto edessä.
Kävin kokeilemassa niin sehän hyppää heti 1 vaihteella pystyyn ku vääntää kahvaa.Shocked tuli vähän samalla kokeiltua onnistuuko jalat tapilla keuliminen vielä, ja onnistu se.Nauru
No eiköhän oman ja mopon iän puolesta keulimiset ollu siinä..Hymy
Pitää käydä kokeilemassa jokupäivä kun saa takas nippuun mitä toi kulkee.
Tuossa olen googlannu paljon kuvia niin voisiko olla mahdollista, että mun olis 79 ihan loppuvuodelta?
Vai saiko '79 tuota ruskeaa väriä ollenkaan?
Vai oliko 79 80 81 samat värit valittavissa?
Se ruskea tuli vasta '80.
MopedRacer kirjoitti:Se ruskea tuli vasta '80.


Niin ittekkin meinasin että olis tullu vasta '80
Onko sitä metallihohto kelta/vihreetä, ollu vielä vuonna '80? Tuossa kuva: https://picasaweb.google.com/10912315115...1528006738
Mut onko solifer tehny samallalailla ku tunturi et takanapa on ollu jo 70 luvun alusta 100mm ja etujarru muuttunut 100mm vasta 80-luvun puolella.
Noissa mitä olen tutkinut on ainakin sillai et 100mm takana ja 90mm edessä?
No mut kuitenkin uudet etujarrukengät laitan tänään paikalleen.
Sivut: 1 2 3 4 5 6