Soliferia

Täysversio: Solifer SM '80
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
Edessä ja takana SM:mmissä vm 74-76 Maillard-Atom navat, molemmissa 90mm jarrut. Vuodesta 77 vuoteen 80 navat olivat Maillardit 100mm jarruilla, ja vuonna '81 tuli sitten Grimecan peltinavat 105mm jarruilla.
Fin moposta löytynyt.
Jarrukenkä 100mm Mailard
- Solifer SM -77, taka
Jarrukenkä 90mm Mailard
- Solifer SM 73-76 / 4-Speed 70-73, SM 79-, etu
- Solifer Termo
Varmistus saatu että edessä kuuluu olla 90mm napa.
Leimaa vaille ''valmis''
Hidastimet (''jarrut'') toimii.
Valot toimii.
töötti toimii.
mittari toimii.
10-36 välit.
ohjauslaakerit vaihdettu.
En ole käynyt vielä koeajamassa tiellä.
Kansipahvi vuotaa ja tuoreöljyvoitelukin toimiiHymy, mut ei haittaa, koneen avaan kumminkin talvella.
Tuoreöljyvoitelu? Shocked

Varoituksen sana noista väleistä, jos on liian virkaintoinen katsastusmies, voi hylätä koska 10-35 on vakio välitykset.
Jos kuitenkin vaan kampuran stefa vuotaa Cool
Kannattaa vaihtaa ne kaks huuliset samantien..
Heh,jarrut eli hidastimet.
Sitä en ymmärrä miksi SäMien vakio jarruja parjataan.
Itsellä edessä muutama vuos sitten uusatut palat ja menee lukkoon hiekalla vaikka jo paljon käytetyt(pari vuotta pelkillä etujarruilla) Ja takana menee lukkoon asfaltillakin ja kun takasen saa lukkoon menee edestäkin jarru lukkoon,ja gummit ei ole sileimmästä päästä!
Juu kampiakselin stefa vuotaa.Nauru
Täytyy tehä remppa sit leiman jälkeen maalauksen yhteydessä.
Ei katsuri noista väleistä mitään sano, oon ''jokusen'' kerran vieraillut konttoreilla työnipuolesta että....
Kannattaa vaihtaa ne kaks huuliset samantien..
Ihan hyvät jarrut on piti vaan sanoo.Nauru Eipä siinä kyllä ne 105mm jarrut ovat tehokkaammat ainakin kun raisu oli joskus niin eron kyllä huomas selvästi.
Eihän mulla ikinä ennen oo etujarru toiminutkaan, oli orkkis kengät edessä vielä, kun se pultin pää oli koskematon.
Ja kiinan jarrupalojen se kitkapinta on mitä on... Joskus niillä tuntuu että vauhti vaan kiihtyy kun painaa jarrua...
Kaikki kiinalaisen tekemähän on laatutyötä ei saa haukkua.Nauru
Kävin koeajolla:
Nopeusmittari nousi välillä 30-40 mut tipahteli 0 takasin, matkamittari kuitenkin juoksee.
Oli niin kälynen keli nii ei jaksanu kauaa ajella.
Täytyy nyt kattella koska ehtii käymään konttorilla mopon kans, on noi työ ajat vaan niin paskoja aukiolo-aikoihin nähden.
Tosin takka täytyy tehdä ennen talvea, yks auto tarvis tehä taas valmiiks, että pääsis senkin kans leimalle. ja... ja... ja..Nauru
Tuli tänään käytyä mp-rompetorilla
Mukaan tarttu merit tulpanhattu, uus alkukäyrä, ilmanputsarin kumikaula.
Lämpösuojiakin tuli teetätettyä, otin taas ylimääräsiä ja omakustannehintaan lähtevät jos joku on kiinnostunut.
Koskakohan ehtis katsastus konttorille.Confused
Osia taas saapunut roiskeläppää yms.
Rungon väriä sävytelty, kuvaa galleriassa.
Tänään solveri leimattu ja kilvitetty onnistuneesti.Nauru
Kävin heittämässä 3km lenkin. Ihan mukavasti toimi.Nauru
Tästä on hyvä jatkaa, täytyy laittaa talli lämpimäks ja ruveta purkamaan ensin moottori, sen jälkeen vasta perehtyä runkoon.
Ja tankin väriksi tulee nyt sitten se keltanen/vihreä metalliväri.
Ei tuo ruskea väri oo ihan mun juttu, tai ei ruskeassa todellakaan ole mitään vikaa tuo sävy ei vain miellytä.
Hienoa, jälleen yksi solikka liikenteessä!Nauru
Teetkö ihan täydellisen konerempan? Nii ja vaiha ihmees toi tanko alkuperäsee Naughty!
Juu mopoon olis ihan tarkotus käydä kokonaan läpi. ja museoida.
Koneeseen vaihdan laakerit/tiivisteet/kytkimen, maalaan, ja laitan vitosvaihteen. Onkohan tossa runkolaakereina L17? lohko valettu '79
Mistä mä saan magneetonkoppaan sen kromisen solifer tarran? Voimakoneelta SOL22 tilausnumerolla?
Tangon kanssa olen kahden vaiheilla kromautanko vai etinkö jostain kätköistäni orkkis tangon (mä laitoin sen yhteen naulaan roikkumaan joskus 90-luvulla mut se ei oo enää siinäNauru)
Tuolloin pitäisi olla jo ne paremmat laakerit.
Joo ei se taida muuten kestää niin hyvin ku paremmil laakereilla...
Sivut: 1 2 3 4 5 6