Soliferia

Täysversio: Kestävä mäntä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
Beetta kirjoitti:En muista vaikka muutama päivä sitten sellaisen tilasin. Eli tuskin se mikään järin kallis ollut. Luokkaa pari kymppiä Hymy

Jos kerran toisaalla sanottiin että solikan pytyn helmat on ohkasemmat ku puchissa niin toi 41.5mm saattaa olla jo karvan verran liian iso siihen. Minäkin käytän mieluummin vakiomäntää jossa 2mm renkaat. Sitten kun pytty rupeaa olemaan mallia "härö" niin vaihdetaan myös mäntä hiukan parempaan. Eli suosittelen Am6 mäntää ainoastaan tappiin poratuille sylintereille. Niin ja männäntappi on sitten 12mm... Hymy

Solikan pikkuripaisen pytyn (käytetty 71-76) voi porata maksimissaan 41mm kokoon, mutta isoripaisen tomoksen pytyn (jota käytetty vm77-86) voi lähes "huoletta" porata 43-44mm kokoon. Itsellä kaksi isoripaista pyttyä koossa 42,5mm ja helmaa on vielä vaikka kuinka. Olen myös nähnyt yhden solikan pytyn joka oli koossa 44mm, mutta sitä oli muokattu vaikka miten ja siinä oli kyllä ohuet helmat...
eli siis pikkuripasen lohkoihin vois käydäkkin tunan vakio pytty ja nuo 50cc pytyt?
En mä nyt vaan muista. Tyyliin 40.5mm pitäs olla viimenen oikea ylikoko mutta riskillä pääsee ehkä jopa 41.5mm. Ton Am6 männän kans on niin ohuet helmat että jos pudottaa pytyn lattialle niin koko helma lähtee irti Nauru

Eli siis 43mm tai 44mm on tunan helman ulkopaksuus. Tai jotain siltä väliltä.. Tuolla pajallahan niitä pyttyjä olis kasa mutta sinne ei vaan jaksa kävellä...
kyllähän solikan pytyn saa porattua ainaskin 40.5mm ja vähän ylikin Razz paljolla lohkeis ylimääräinen tunan pytty niin pääsis sitä tarkistelemaan ja sovittelemaan lohkoihin?
mul on 41.5mm männän pääl eli ainakkii nii isoks
MopedRacer kirjoitti:
Beetta kirjoitti:En muista vaikka muutama päivä sitten sellaisen tilasin. Eli tuskin se mikään järin kallis ollut. Luokkaa pari kymppiä Hymy

Jos kerran toisaalla sanottiin että solikan pytyn helmat on ohkasemmat ku puchissa niin toi 41.5mm saattaa olla jo karvan verran liian iso siihen. Minäkin käytän mieluummin vakiomäntää jossa 2mm renkaat. Sitten kun pytty rupeaa olemaan mallia "härö" niin vaihdetaan myös mäntä hiukan parempaan. Eli suosittelen Am6 mäntää ainoastaan tappiin poratuille sylintereille. Niin ja männäntappi on sitten 12mm... Hymy

Solikan pikkuripaisen pytyn (käytetty 71-76) voi porata maksimissaan 41mm kokoon, mutta isoripaisen tomoksen pytyn (jota käytetty vm77-86) voi lähes "huoletta" porata 43-44mm kokoon. Itsellä kaksi isoripaista pyttyä koossa 42,5mm ja helmaa on vielä vaikka kuinka. Olen myös nähnyt yhden solikan pytyn joka oli koossa 44mm, mutta sitä oli muokattu vaikka miten ja siinä oli kyllä ohuet helmat...

Tässä kerroin jo... Eli te soliferistit jotka omistatte tomoksen isoripaisen pytyn, niin sen voi porailla ainakin 43mm kokoon. itsellä kaksi pyttyä koossa 42,5mm ja varaa vielä olisi. mutta jos omistat pikkuripaisen pytyn voi porata sen ainakin 40,5mm tai 41mm kokoon. Enempää pikkuripaista en minä ainakaan uskaltaisi porata kun 41mm koossa helmat on jo tosi ohuetHymy
Joo tuon am6 mäntä jutskan kyllä tiesin, mutta koko pitäisi kuiteskin olla se 38,00 kun on ihan uus pytty niin ei viittis porailla
Ei mulla oo yhtään ylimääräistä tunan pyttyä... Sad
pasanen kirjoitti:Joo tuon am6 mäntä jutskan kyllä tiesin, mutta koko pitäisi kuiteskin olla se 38,00 kun on ihan uus pytty niin ei viittis porailla

Mistä oot saanu uuden pytyn? Shocked mulle kans!
ja mulle!
Tuo mun pytty on tomos juniorin eli vastaava, kun minicrossin
näin ohimennen! oiskos kellään kuvaa viilaamattomasta imuaukosta?
näin ohimennen! oiskos kellään kuvaa viilaamattomasta imuaukosta?
Viilaamaton imurööri on sellann 20mm pitkä hävyttömän pieni reikä jonne ei mahdu edes pikkusormi sisään
... Imuaukko on vakiossa pikkuripaisessa tomoksen pytyssä täysin pyöreä 11mm. http://www.elisanet.fi/voimakone/kuvat/v...saakka.JPG Isoripaisessa tomoksen pytyssä imuaukko on 14mm leveä ja noin 12mm korkea. Sitten tomos automaatin pytyssä imu on pyöreä 13mm halkaisijallaHymy
Sivut: 1 2 3 4 5 6