Eli mitä noin yleisesti kannattais laittaa solikkaan viriksi?
esim.
Eli kannattaisko laittaa kiihdytyssuppilo ja siihen sitten vaahtomuoviputsari?
Mitä muuta?
No kiihytyssuppilo on hyodytön. Vaahtomuoviputsari ja isompi suutin olis järkevä ratkaisu. Kantta kannattaa laskea ainakin se 2-2,5mm.
Kantta en tosta mottorista ala ainakaan laskemaan, ku sais ostettua jonku vähän tuoskemman, sitä voi svähän laittaakki.
Kannattaako tuommosta säätösuutinta hommmata, ja paljon on hintaa?
Vai onko solikoita kuristettu liian pienellä suuttimella.
Jerekar kirjoitti:Kantta en tosta mottorista ala ainakaan laskemaan, ku sais ostettua jonku vähän tuoskemman, sitä voi svähän laittaakki.
Kannattaako tuommosta säätösuutinta hommmata, ja paljon on hintaa?
Vai onko solikoita kuristettu liian pienellä suuttimella.
No tohon automaattisolikkaan ei saa mitään suuttimia suomesta. Ja kyllä on kuristettu hivenen liian pienellä suuttimella ku vakio on 46 tai 48 niin sopiva koko on 50-52! Kyllä sitä kantta kannattaa ainakin sen kannessa olevan tiivistepinnan verran laskea koska se ei tee hallaa koneelle ja tuo hyvin vääntöä!
Jos tosta paikallisesta (noh 40km matka) mopoliikkeestä kävis kysymässä jotain moottoria, ja yhessä naapuritallissa on jotain solikoiden runkoja, jos sais halvalla ostettua.
Niistä vois jotain rakennella.
Käykö tohon joku yleismallin suutin?
Eikä tota hirveesti kyl viitti virittää, sillä tarkotus ois paremminki entistää/parannella.
Jerekar kirjoitti:Jos tosta paikallisesta (noh 40km matka) mopoliikkeestä kävis kysymässä jotain moottoria, ja yhessä naapuritallissa on jotain solikoiden runkoja, jos sais halvalla ostettua.
Niistä vois jotain rakennella.
Käykö tohon joku yleismallin suutin?
Eikä tota hirveesti kyl viitti virittää, sillä tarkotus ois paremminki entistää/parannella.
Ei saa mitään "yleismallisuuttimia" eikä mitään muitakaan osia tohon Encarwi kaasariin!
Jostaki äkkiä löytää automaatin raato ja siitä osat talteen ja myydä kalliilla.
vaahtomuoviputsarin vois kyllä laittaa, ku ei oo mutakun toi metalliverrko sihti.
mulla on omassa solikassa viilattu pytty ja on sitä porattu joksikin 55cc ja 16mm lortto ja tietenkin 5 vaihde ja välit vaihettu.mistä sais solikkaan viritys pyttyjä?
moni milliseks porattu se pytty
en muista moni milliseksi se on porautettu mut sanoin konestamolle et porauttaa 55.
Minulla on aina ollu 56 tuossa solikassa se suutin, että onko sillä paljon väliä siihe johonnii 52-54?
Olisiko kellään tietoa kuinka se kuristuslevyn saisi vakio putkesta pois? Ja pitäisi saada vähän lisä potkua solikkaan kun kulkee tasasella hikiset 40km/h.
Zeta kirjoitti:Olisiko kellään tietoa kuinka se kuristuslevyn saisi vakio putkesta pois?
Sama homma mulla, paitsi, että kulkee jotain 50 - 55, Power Filsun, niiden välilevyssä olevien reikien suurentamisen ja "äänenvaimenninhuilun" poisottamisen takia. Myös kansi on oletettavasti laskettu joku kork. milli.
Mutta sitten takaisin asiaan, eli millähän ilveellä saisi ainakin minun tapauksessa
huomaamattomasti ulkoa päin katsottuna sen reikälevyn KOKONAAN pois? (Ja silleen että loppupätkänkin putkesta saisi kiinni!
)
Oliskohan tällänen hyvä setti solikkaan: 65cc metrakit (tun city), 65 pytylle imukaula, 65cc korkeapainekansi, 16 phpg, mufler racing (omistan jo). Mietin et sais moposportista eikä hinta ollut ihan taivaissa...