Soliferia

Täysversio: Yleisiä virityksiä soliferiin.
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
Mistä ihmeestä saatte Solikkaan (SM 80 esim.) käyviä takarattaita, kun niissä pitää olla sitä syväystä, että rattaan keskiosa on syvempänä kuin hampaat? Aina kun olen tilannut Moparilta tai EMC:ltä, on tullut sellainen lähes suora ratas, joka ei voi käydä Solleen.
Siis mistä et saisi http://www.mc-scatter.com/catalog/index....=2a&page=2 tossa on joka sorttia ja kaikki käy.
Näkyy olevan juuri noita lähes suoria takarattaita, jotka eivät käy. Kummallista, eikö Solikassa juuri olekin Maillardin napa ja silti myydään väärän laisia rattaita?
Minä ainaki näen noissa ihan selvän syventeen, paikallinen mopokauppa tilaa tuon kautta rattaita ja muita solikan osia, kaikkissa takarattaissa jotka olen ostanut on ollut syvennys.

Muuten postimyynnissä on 14vk palautusoikeus, koska et nää tuotetta etukäteen. Eli jos tuolta tilaat ja saat niitä sileitä rattaita , sinulla on täysi oikeus palauttaa se ja saada rahasi takaisin.
Ne ovat kylläkin LÄHES suoria, eli niissä kyllä on pienen pieni syvennys, mutta liian vähän. Solikkaan käyvässä rattaassa pitää sitä syvennystä olla tuohon Scatterin rattaaseen verrattuna 2, ellei kolmekin kertaa syvempää.

Kun olen tilannut niitä rattaita niin on vähän hankalaa palauttaa, jos pakkaus on avattu, joka tietysti on aina tehty, kun eihän sitä ole röntgenkatsetta, notta näkisi pakkauksen sisälle... Nauru
Kyllä se on ihan riittävä syvennys.Mulla on usiammassa solikassa nuita ja hyvin toimii. Ootkos aatellu että vika voi olla akselissa,liikaa tai liian vähän holkkeja.
Nyt muistui mieleeni että omassa SM on siellä rattaan ja navan välissä on sellainen ~4mm paksu levy, jos sulta puuttuu se nii totta kai se vie ratasta "syvemmälle".

Masku-maskulle: Niin niin Juuri sen taki koska sinulla ei ole röntgenkatsetta sinulla on täysi oikeus palauttaa tuote 14vk sisään. Ei se paketin avaaminen mitään meinaa, sitten palautusoikeus menee jos käytät tuotetta. Itsekin olen postimyynnistä kamaa takaisinpäin pistänyt, niille pitää vaan aina ilmottaa asiasta.
Ja aluksi Zetalle hieman kielioppia:
Masku-Masille, ei "Masku-Maskulle"! Shocked

Sitten itse asiaan eli Solikan alkuperäinen takaratas omasi myös paljon syvemmän keskiosan verrattuna itse hampaisiin kuin nämä Moparilla, Scatterilla ym. paikoissa myytävät rattaat. (Eikä rattaan välissä mitään holkkia ollut.) Keskiosa on siis hampaisiin verrattuna ehkä noin 1,5 cm syvempänä kuin hampaat. Näissä myytävissä on sitä eroa vain noin 5 mm, jos sitäkään. (Nyt paikallaan on sattumalta eräästä mopohuoltoliikkeestä löytynyt - silloin, kun se useampi vuosi sitten ostettiin - lähes uudenveroinen oikeanlainen takaratas. Muutaman tuhannen kilometrin päästä olisikin ketjujen ja rattaiden vaihto, kun ovat jossain määrin kuluneet...)
Mitä virityksiä kannattas laittaa automaattiin? Mulla on jo säätösuutin ja kansi pitäis laskea loppuun mutta mitä muuta? Pitäisikö aukkoja viilata isommiksi?
solikka77 kirjoitti:Mitä virityksiä kannattas laittaa automaattiin? Mulla on jo säätösuutin ja kansi pitäis laskea loppuun mutta mitä muuta? Pitäisikö aukkoja viilata isommiksi?

Noo, ihan samanlaisia kun muihinkin tomoksiin, sylinteriä voit viilata ja tehdä vaikkapa tehoputken sekä kaasuttimen vaihtaa. Mutta eikö kannattaas hommata joku muu mopo viritykseen kun solifer automaattia?Nauru Ite en ainakaan originaali sylinteriä menisi viilaamaan.
Mulla on solifer sm 77a mutta on ylimääräisenä se automaatin moottori. kaasuttimen vois porata ja viilata sylinteriä mutta pakoputki. Kannattaako tehdä/hankkia isompi alkukäyrä ja laittaa siihen nykyisen änäri ku ei oo solikan oma änäri?
Kumpaa sylinteriä nyt meinasit viilailla? Etkä pirussa rupee poramaan vakio bingiä, jollei löydy toista originaalia tilalle. Hymy Ovat nuo viilamattomat/poraamattomat meinaan aika kiven alla.
En ihan tuota putki juttua tajunnut, mutta pelkän alkukäyrän vaihto ei pahemmin lisää heposia tuo. Osta vaikka Mufflerin alakauttanen.
Eikös tämä SM 77a ole vähän harvinaisempi tapaus? Vai oliks se 77b?
Eiih ja eiih... Hommaa nyt joku pv jota viilailet, asiahan ei mulle nyt kuulu mut KANNATTAA säästää vakiokaasutin ja sylinteri yms... Osta valmiina viritys-sylinteri (jota sitten muokkailet haluamaksesi) ja kaasutin niin säilyy vakio-osien arvo!Hymy Sylinteritki vaikkapa 50cc metrakitti, ja kaasuttimeksi 16mm dellorto.




Noh asiaan, Jos viilaat sitä niin kannattaa hommata parempi putki kuin se alkuperäinen pilli, paranee koneen toiminta kummasti. Jos et osaa itse mitoittaa & valmistaa teharia oikein kannataa tyytyä vaikkapa Mufflerin tehariin. http://www.mc-scatter.com/catalog/produc...ts_id=1215

Edit: jantsekki puhuu asiaa
Elikkä automaatissa on encarwin kaasari, joita minulla on 2 kappaletta joten toista voisi porata. Mutta käykö metrakitin virisylkkä automaattiin? rahaa ei pahemmin niin sen takia viilata meinasin. Ja tätä pieniripaisempaa pyttyä meinasin viilata...
Tai jos löytyy halvalla nuo osat mitä nevada sanoi vaikka käytettynä, niin voisin ostaa.
Sivut: 1 2 3 4 5 6