Soliferia

Täysversio: Yleisiä virityksiä soliferiin.
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
Onko 18 phbg dellorto liian iso viilattuun vakio pyttyyn.. kantta laskettu 2.5mm ja jonkun näkösen teharin kanssa?
Riippuu imuaukon leveydestä. Mittaa se. On ihan turha laittaa pyttyyn isompaa kaasaria kuin imuaukko on.
Niin niin.. Mut onko se liian iso tohon 'settiin' ..?
Ja tiiättekö tuoko se yhtään tehoa jos hio männän helman imupuolelta 2.5mm pois?
Vakio sylinteriin jonka imua ei ole viilattu isommaksi niin se 18 on liian suuri. Tosta männän hiomisesta en tiiä, en oo tutustunu.
-Joo- kirjoitti:Niin niin.. Mut onko se liian iso tohon 'settiin' ..?
Ja tiiättekö tuoko se yhtään tehoa jos hio männän helman imupuolelta 2.5mm pois?

Katso millon mäntä on yläkuolonkohdassa ja jos se männänhelma peittää imuaukkoa piirrä tussila merkit ja hio ne tavarat pois mitä oot merkinny, ja sitten kato millon mäntä on alakuolonkohdassa ja katso pakoaukosta peittääkö männänpää pakoaukkoa, jos peittää niin merkkaa myös siihen merkit, ja kato myös peittääkö mäntä huuhteluja kun mäntä on alakuolonkohdassa, jos peittää merkkaa tussilla merkit taas, ja ota tavaraa 2-2,5mm pois ja kato tehoaako, mutta tuskin viilaamattomaan vaikuttaa niin hirveesti..
Siiis.. Se pytty on rankasti viilattu.
No sit saattaa vaikutusta olla, mutta joonas- anto aika hyvät neuvot tohon männänmuokkaukseen. Ja jos haluta itse tutustua tekniikkaan, niin lue http://www.viritetty.com/2t/ sivulta tiittasen motocrossmekaanikon käsikirja. Se on siellä .pdf muodossa.
MoshEi toimi toi homma.. Mosh
Mikä homma?
Zeta kirjoitti:Olisiko kellään tietoa kuinka se kuristuslevyn saisi vakio putkesta pois? Ja pitäisi saada vähän lisä potkua solikkaan kun kulkee tasasella hikiset 40km/h.

ookko laittanu 5-vaihetta?

laita joku viila porakoneeseen kiinni ja kustomoi solifer-wikissä olevan kuvan mukaan se reikä-levy uuteen uskoon.
itekki oon aatellu tehä saman tempun omaan solifer sm:ään
Tohon automaattiin siis encarwin kaasariin on oma säätösuuttimensa!
arvola kirjoitti:ookko laittanu 5-vaihetta?

laita joku viila porakoneeseen kiinni ja kustomoi solifer-wikissä olevan kuvan mukaan se reikä-levy uuteen uskoon.
itekki oon aatellu tehä saman tempun omaan solifer sm:ään

Kyllä on 5 vaihde. Sen levyn vedin reikäjuustoksi jo ennen jeesuksen syntymään, siinä on enää sellaset parin millin suikaleet sitä metallia että just ja just pysyy koossa. Mitkä muuten ois unelma välit? Itelläni on 12/38 vääntöä on tarpeeksi mutta vauhti on hikiset 45. Kamulla on 11/32~34 välit, kulkee reilut 60 ja vääntää paljon paremmin kuin mun.
Itselläni on 13/36 välit ja omasta mielestäni olen tyytyväinen noihin väleihin ja sen suorituskykyyn. Voittaa 80cc Suzukin keposaan. Ja viritkään ei ole mahtavat tuossa sollessa.
Juhis-93 kirjoitti:Itselläni on 13/36 välit ja omasta mielestäni olen tyytyväinen noihin väleihin ja sen suorituskykyyn. Voittaa 80cc Suzukin keposaan. Ja viritkään ei ole mahtavat tuossa sollessa.

Mitä virejä jos 80cc pevun voittaa?
virejä:
- 55cc pytty
- kantta laskettu 2,5mm
- tyhjennetty putki
- dellorto 14.14 sha kaasutin + kuriton imukaula
- 13/36 välit
- 5-vaihde
ja sitten oli vielä jotain pientä joka ei tullut nytten mieleen Hymy
Sivut: 1 2 3 4 5 6