06.08.2007, 19:41
Missä vika ku kone on kuumana niin: kaasu hirttää, alkaa katkomaan, eikä vaihteet vaihu alas päin?
Soliferia on jäänyt eläkkeelle! |
broplem
|
06.08.2007, 19:41
Missä vika ku kone on kuumana niin: kaasu hirttää, alkaa katkomaan, eikä vaihteet vaihu alas päin?
07.08.2007, 14:13
Luultavasti tuo katkominen johtuu liian pienestä tiivisteestä kaasarin ja pytyn väliilä.
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä: " - An määki viila vähä sitä pakoaukko." " - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?" " - Virtane! Misä mu viila o?"
07.08.2007, 19:41
Kyllä mulle se katkominen on selvinny, se johtuu siitä että puola on menny huonoksi
18.08.2007, 10:15
Tietääkö joku et missä on viks, kun olin tulos koulust nii alko yhtäkkii pätkii ja nykii ja paukkuu,kunnes mopo sammui tienpäälle ja joutui pakun kanssa hakee.
Vaihoin tulpan, ei auttanu. Putsasin kaasarin ja putsarin, ei auttanut. Avasin kannen ja putsasin, ei auttanu. Elikkä mikä avuks?
Solifer ei ole vain mopo. Se on elämäntapa!
Kyseessä voi olla sama vika, joka oli myös minunkin Sollessa. Mopo pätki ja sammuili eikä ottanut kierroksia. Kokeilin ihan kaikkea, mutta lopulta vika löytyi sytytyspuolelta. Kysessä oli huono juotos sytytyksen maadoitusjohdossa. En nyt tiedä sille johdolle "virallista" nimeä, mutta se on kuitenkin se johto, jonka kautta kipinää katkotaan.
>Solifer SM 80: Modattu pakoputki, Dell'Orto SHA 14.14 -kaasari (kyllä tooiimii! ), hieman laskettu kansi, 11-33 välit.
18.08.2007, 14:35
Jep itellä on monta kertaa tullut ko. ongelmia, kun konkan päästä on tinaus pettänyt ja johdot irronneet. Kerran ukon moposta(Ögland Safir sama magneto kun Tomos)lähti katkojan kärjistä se kulutuspala irti mikä tulee kampuraa vasten. Sen seurauksena kärjet jäi kokonaan kiinni eli kipinä katosi kokonaan.
Ota siis se magneetto esiin ja tarkista kärjet sekä kaikki piuhojen tinaukset. Tuskin mitään epäinhimillisen hankala vika on tuokaan...[/i]
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
15.09.2007, 18:54
eipä paljo auttanu vaikka vaihoin sen puolan. vähä enemmän ottaa kyllä kierroksia mutta pätkii siltiki, ei tosin ihan yhtä pahasti mutta kuitenki.
auttaskohan sytön säätö?
20.09.2007, 17:46
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun solikka savuttaa aivan perkeleesti ja haisee palaneelle moottoriöljylle, ja ottaa laiskasti kierroksia, sytkä vehkeissä ei oo vikaa kun oon ne eilen kattonu, mutta luulen että kytkinpuolen stefa vuotaa?
20.09.2007, 19:42
Kyllä se on se stefa luultavimmin,ota sivukoppa auki ja kytkinkruunu pois ei tarvi koko moottoria purkaa.
20.09.2007, 21:40
solifer kirjoitti:Kyllä se on se stefa luultavimmin,ota sivukoppa auki ja kytkinkruunu pois ei tarvi koko moottoria purkaa.Joo aattelin huomenna ottaa ton kopan pois ja kattoo vuotaako stefa
21.09.2007, 13:49
(Viestiä muokattiin viimeksi: 21.09.2007, 13:50, Perunakeisari.)
Arvola:lle
Soliferin kärjethän ovat tunnetut siitä ,että ne eivät pysy "kohdallaan" Eli aluksi säädä kärjet oikein. Seuraavaksi vikaa voi hakea kondesaattorista. Itselläni oli samanlaisia ongelmia ja syylliseksi paljastui kondesaattori. Alkuperäisiä kondesaattoreita/kärkiä ei saa enään mistään. Ainoat kärjet/kondesaattori mitä voin suositella ovat Facet-merkkiset. Kaveriltani saamani tuliterät Yang-Ding motorsin kärjet eivät kestäneet 15km kauempaa ,vaan levisivät heti kappaleiksi. Toivottavasti oli apua E: Muista tarkistaa kärkien sopivuus! (Tapilla vai ilman)
It's all about the RPM
21.09.2007, 15:39
alkaa ahdistaa kun ei soliferiin saa enää KUNNOLLISIA sähkö-osia. aina on jotain pientä kivaa sähköissä.
21.09.2007, 16:42
Perunakeisari kirjoitti:Arvola:lle mistä lie johtu ku laskin kantta 0,5mm nii lakkas pätkimästä. nyt toimii kuin unelma
23.09.2007, 0:50
Voipi olla ,että joku tiiviste mennyt huonoksi ja hörppinyt ilmaa välistä
It's all about the RPM
23.09.2007, 16:40
Perunakeisari kirjoitti:Voipi olla ,että joku tiiviste mennyt huonoksi ja hörppinyt ilmaa välistä ei oo kauan ku oon vaihtanu tiivisteet |