28.12.2014, 17:13
Moi
Ostin 2011 solifer sm-79 mopedin. Alusta asti on mopoa riivannut omituinen tauti. Lämpimällä koneella jos tarjoaa kaasua enemmin kuin ihan vähän alkaa mopo nykimään ja kaasu pohjassa hyytyy. Hetken odottelun jälkeen voi taas ajaa vähän matkaa. Keväällä kun ulkona oli lämpö 0 tienoilla ja nyt syksyllä sama homma, niin toimi loistavasti. Kesällä ei mitenkään...(sattumaa vai ei)? 3 vuoden aikana mopoon tehty täydellinen koneremontti. Uusi mäntä, laakerit ja varmuuden vuoksi kampiakseli. Kaikki sytkäosat magneetto mukaanlukien uusittu. Osat hommattu uutena voimakoneelta kun en käytettyjä uskaltanut laittaa. Kaasari vaihdettu alkuperäisestä 15mm binggiin. Kaasarissa säätösuutin. Vaikka sitä säätää mihin asentoon tahansa, niin ei tunnu olevan vaikutusta kun vika päällä. Pakoputki uusittu mallia tehoon ja kromiväriseksi. Ongelmasta en vaan päässyt eroon. Nyt en enää keksi mistä jatkaa. Olisiko joku törmännyt vastaavaan vikaan tai olisiko antaa vinkkiä mistä lähteä jatkamaan.
Ostin 2011 solifer sm-79 mopedin. Alusta asti on mopoa riivannut omituinen tauti. Lämpimällä koneella jos tarjoaa kaasua enemmin kuin ihan vähän alkaa mopo nykimään ja kaasu pohjassa hyytyy. Hetken odottelun jälkeen voi taas ajaa vähän matkaa. Keväällä kun ulkona oli lämpö 0 tienoilla ja nyt syksyllä sama homma, niin toimi loistavasti. Kesällä ei mitenkään...(sattumaa vai ei)? 3 vuoden aikana mopoon tehty täydellinen koneremontti. Uusi mäntä, laakerit ja varmuuden vuoksi kampiakseli. Kaikki sytkäosat magneetto mukaanlukien uusittu. Osat hommattu uutena voimakoneelta kun en käytettyjä uskaltanut laittaa. Kaasari vaihdettu alkuperäisestä 15mm binggiin. Kaasarissa säätösuutin. Vaikka sitä säätää mihin asentoon tahansa, niin ei tunnu olevan vaikutusta kun vika päällä. Pakoputki uusittu mallia tehoon ja kromiväriseksi. Ongelmasta en vaan päässyt eroon. Nyt en enää keksi mistä jatkaa. Olisiko joku törmännyt vastaavaan vikaan tai olisiko antaa vinkkiä mistä lähteä jatkamaan.