07.04.2015, 19:08
Tervehdys kaikille. Oon jo hetken selaillut tätä foorumia ja löytänytkin apuja, kiitos niistä.
Tuli ostettua Solifer SM ihan kulkupeliksi päivittäiseen asiointiin. Mopo koostuu varmaan jokaisen vuosimallin osista. Melkein sekarotuiseksi luokittelisin. Papereihin tuli vuosi 81.
Epätoivoisena kysyn nyt neuvoa muilta.
Ongelma on, etten millään konstia saa laakereita irti vanteista.
Kuuluuko tuota etuvanteen laakerin ympärillä olevaa rengasta lyödä tuurnalla auki, kuin siinä olisi kierteet? Vai onko nuo kolot mittarin pyöriää varten? Vai pitäisikö laakerin lähteä ihan vaan naputtelemalla vastapuolelta tuurnalla?
Tuossa takavanteessa laakerin päällä vaikuttaa olevan jonkinlainen suojalevy. Pitäisikö tuon lähteä irti ihan vaan pihdeillä ottamalla kiinni ulkokehältä ja pyöräyttämällä?
Kaikki tuntuu olevan sen verran jumissa, ettei uskalla enää käyttää enempää voimaa ennenkö varmistuu, että konstit ovat oikea. Mikään ei liiku minnekään ja enkä saa selvää mitkä ovat samaa ja eri osaa.
Olen tullut siihen lopputulokseen, että nämä ovat Crimecan vanteet, vaikka minulle kerrottiin näiden olevan Maillardit. Mittasin sisäkehän halkaisijan ja se vaikuttaisi olevan 103,5mm. Eli onko tämä nyt sitten se 105mm napa? Kuinka hienolla hiomapaperilla olisi tarkoitus hioa ruostetta pois sisäkehän jarrutuspinnasta? Onko vinkkejä siihen?
Tuli ostettua Solifer SM ihan kulkupeliksi päivittäiseen asiointiin. Mopo koostuu varmaan jokaisen vuosimallin osista. Melkein sekarotuiseksi luokittelisin. Papereihin tuli vuosi 81.
Epätoivoisena kysyn nyt neuvoa muilta.
Ongelma on, etten millään konstia saa laakereita irti vanteista.
Kuuluuko tuota etuvanteen laakerin ympärillä olevaa rengasta lyödä tuurnalla auki, kuin siinä olisi kierteet? Vai onko nuo kolot mittarin pyöriää varten? Vai pitäisikö laakerin lähteä ihan vaan naputtelemalla vastapuolelta tuurnalla?
Tuossa takavanteessa laakerin päällä vaikuttaa olevan jonkinlainen suojalevy. Pitäisikö tuon lähteä irti ihan vaan pihdeillä ottamalla kiinni ulkokehältä ja pyöräyttämällä?
Kaikki tuntuu olevan sen verran jumissa, ettei uskalla enää käyttää enempää voimaa ennenkö varmistuu, että konstit ovat oikea. Mikään ei liiku minnekään ja enkä saa selvää mitkä ovat samaa ja eri osaa.
Olen tullut siihen lopputulokseen, että nämä ovat Crimecan vanteet, vaikka minulle kerrottiin näiden olevan Maillardit. Mittasin sisäkehän halkaisijan ja se vaikuttaisi olevan 103,5mm. Eli onko tämä nyt sitten se 105mm napa? Kuinka hienolla hiomapaperilla olisi tarkoitus hioa ruostetta pois sisäkehän jarrutuspinnasta? Onko vinkkejä siihen?