24.04.2012, 15:23
Tänään pitäisi mopokausi taas avata.

Tsättitopik
|
24.04.2012, 15:23
Tänään pitäisi mopokausi taas avata.
![]()
24.04.2012, 17:10
jep
![]() ![]()
rahalla saa ja solikalla pääsee
![]()
24.04.2012, 17:14
Ja kaikista pahin; mopoa saa pestä ja vahata koko ajan että se pysyis edes jonkinlaisena...
![]()
...
24.04.2012, 22:01
hehee onneks iteltä pamahti vauhtipyörän kiila viikko sitten niin sen vaihtelu käynnissä
![]()
rahalla saa ja solikalla pääsee
![]()
24.04.2012, 23:05
Hyvinhän se taas vinkui menemään.
![]()
24.04.2012, 23:12
kovana patentti miehenä (en yleensä solikan suhteen!) värkkäilin vauhtipyörän kiilan sopivasta poran terästä
![]()
rahalla saa ja solikalla pääsee
![]()
24.04.2012, 23:17
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-a...5636_n.jpg siinä vähän vian selvitys kaaviota
![]()
rahalla saa ja solikalla pääsee
![]()
24.04.2012, 23:47
solifer sm 86 kirjoitti:kovana patentti miehenä (en yleensä solikan suhteen!) värkkäilin vauhtipyörän kiilan sopivasta poran terästä Poranterä toimii ihan hyvin kiilana. Kiilan tarkoitus on vain kohdistaa vayhtipyörä oikeaan kohtaan, ei pitää vauhtipyörää paikallaan. Vauhtipyörä pysyy kiinni kartioliitoksella. Kartion pintojen pitää olla kunnossa, että liitos on tiukka. Tästä on muistaakseni aikaisemminkin ollut keskustelua tällä foorumilla.
24.04.2012, 23:49
Jeps, minullahan ne patentit silloin katkeili. Popniittii terästä kun tekee niin ei katkea.
25.04.2012, 12:26
Kannattaa ostaa voimakoneelta se alkuperäinen kiila, niin ei tartte pelleillä niitten patenttejen kanssa
![]() ![]()
...
25.04.2012, 14:20
MopedRacer kirjoitti:Kannattaa ostaa voimakoneelta se alkuperäinen kiila, niin ei tartte pelleillä niitten patenttejen kanssa Mutta kun edelleenkään sen kiilan tehtävä ei ole muuta kuin asettaa vauhtipyörä oikeaan asentoon, ei pitää vauhtipyörää paikoillaan. Se kartioliitos siinä on se mikä sen oikeasti Pitää paikoillaan kun kone käy. Jos ei pidä vaikka apinan raivolla paukuttaa pulttipyssyllä kiinni, kannattaa huolella putsata molemmat kartiot ja katsoa että onko siinä kolhuja tai naarmuja paljon. Jos on, niin yrittää parhaan mukaan hioa pintoja sileäksi. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka Helkama Raisun moottorin ensiörattaan kiinnitys kampiakselille; Siellä ei ole ollenkaan kiilauraa, vaan pelkkä kartioliitoksen kiilautumisefekti pitää ensiörattaan paikoillaan. Kiilan voi siis tehdä vaikka tavan pellistä, kunhan on oikean paksuista tavaraa. Solikan kohdalla kun kyse on tapista, voi sen tehdä vaikka sopivan paksuisesta teräslangasta. Se kun hoitaa vain keskittämisen, niin ei tarvitse hirveen kovaa tavaraa olla. Näin siis teoriassa, ja monesti käytännössä. Aina asiat vain eivät mene juuri niin kuin on tarkoitettu.
25.04.2012, 15:41
Niin siinähän se onkin.... Vauhtipyörä pääsee varsinkin moottorijarrutuksissa yms. nitkahtamaan kun se kiilatappi katkeaa taikka taipuu ja kun tuo juttu toistuu useammin kuin 3 kertaa niin se tapin reika siinä kampurassa suurenee tolkuttomasti = kampura paskana
![]()
...
25.04.2012, 16:23
Mun kampura on tapilla, ite siihe poranterästä värkkäilin tapin
![]()
Myydään SM ja TS osia ja Solifer TS vm. 82
25.04.2012, 18:21
Eihän 2-tahti vehkeillä mitään moottorijarrutuksia tehdä...
|