05.05.2010, 21:41
tuli tässä mieleen et onko kellään solikassa sähköstä rajotinta? onkohan sellasta ees mahollista tehä?
Soliferia on jäänyt eläkkeelle! |
rajottimet
|
05.05.2010, 21:41
tuli tässä mieleen et onko kellään solikassa sähköstä rajotinta? onkohan sellasta ees mahollista tehä?
05.05.2010, 23:16
aattelin vaan ku meinasin lykkästä ton 75 metran kii ja on noita poliiseja ruvennu näkyy jo vähän turhanki paljo, tällä viikolla jo kahesti pysäyttäneet
05.05.2010, 23:16
tosin olin skodella liikenteessä
21.08.2011, 16:43
ois kyllä aika ex pertti joka tekis solleen rajoittimen tosin bingissä on säätösuutin joka toimii kuin rajoitin
...
22.08.2011, 15:22
Ei se säätösuutin oikein ole hyvä, kyllä ne poliisit senkin tietää.
Mies joka voi hymyillä asioiden mennessä pieleen, on keksinyt jonkun jota voi syyttää.
22.08.2011, 16:28
Ainahan siinä se riski on ja riippuu tietysti täysin poliisista. Rajoitinta en usko että saa kovin hyvin rakennettua, ellei sitten jotain kytkettävää vastusta sytytyksen väliin, jolloin ei jaksaisi yläkierroksilla enää sytyttää?
14.01.2014, 18:06
Itsellä olisi mielessä jokin variaatio sähköisestä rajoittajasta. Kun tuo tehari saapuu niin alkaa solikka olemaan todennäköisesti jo liian nopea kyttien testattavaksi mopojen kevätratsioissa ja rajoitin olisi poikaa. Ideana olisi että laite kytkettäisiin maajohtoon ja pätkisi kierroksia tai vaihtoehtoisesti saisi nopeustiedon vaikka magneettianturilta vanteesta. Eli kun tietty nopeus tai kierrosmäärä täyttyy niin alkaisi maadoittamaan sytkää. Jos mahdollista niin vieläpä tosiaan nopeusanturin tiedon perusteella.
Onko kukaan tehnyt/tietääkö voisiko toimia ja jos kyllä niin mitä tuo vaatisi toimiakseen?
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
17.01.2014, 22:58
Itte on tullut joskus turattua kaasukahvaan "rajotin ruuvi" josta saa nopeuden laskettua noin viiteenkymppiin, mutta eipä kovin käytännöllinen ole ollut.
Solifer sm x2
Termo Export x2
17.01.2014, 23:04
Toinen mikä tuli mieleen oli juuri kaasun rajoittaminen jollain pikalukituksella tms. Eli kaasuvaijerin liike rajoitettaisiin vaikka vain puoleen kun nykäiset jonkin sokan vaikka vaijerin kuoren ja kaasarin välistä jolloin vaijeri laskeutuu alemmas kuin ennen rajoittaen kaasun määrää. Tuo vaan vaatisi kaasuvaijerin jonka voisi pilata kokeiltavaksi.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
19.01.2014, 19:26
Tuo kaasun liikkeen rajoitinhan toimii juuri tuossa kahvarungossa, vaijerissa ja kaasarinkin kanteen voi rajoittimen tehdä.
huonona puolena on tämä: Itsellä tuntuu höpsöltä ajella "rajoitin ruuvi" päällä, kun kaasu kääntyy noin 1/4 normaalista liikeradasta eli todella vähän, vaijeria voisi kyllä löystää mutta tyhjän kyllä tuntee kahvassa jokainen. Eipä ruuvin kanssa kyllä kuljekkaan liikoja ja hyytyy mäkiin helpommin
Solifer sm x2
Termo Export x2
22.01.2014, 12:31
Nyt on rajoittimen suunnittelu meneillään. Eli todennäköisesti jos hyvin käy niin nopeuteen reagoiva säädettävä rajoitin joka alkaa rajoittaa kun tietty nopeus saavutetaan. Itsehän en sähköistä tajua hölkäsen pöläystä niin olen yrittänyt repiä kaiken avun mitä irti saan. Karkea suunnitelma toteutustavasta on jo tiedossa mutta en itse tajua siitä juurikaan :/ ja nyt odottelen josko saisin kaverin kiinni joka tajuaa noista enemmän tai jonkun muun tekemään itse elektroniikan tai edes piirtämään sähkökaavion laitteesta. Eli mahdollista tuo on ja toteutustapojakin on monia mutta saa nähdä miten kallista/monimutkaista tuosta tulee.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
23.01.2014, 12:46
Nyt olisi yksi vaihtoehto http://cp_www.tripod.com/rotary/pg13.htm eli perus kierrosrajoitin. Pitäisi vain lisätä on/off kytkin ja jos mahdollista niin säätömahdollisuus/laskea sopivat arvot vastuksille. Ei täältä löytyisi jotakuta jolla pysyy kolvi kädessä ja osaisi tehdä moisen laitteen tai edes suunnitella nuo lisäykset/muutokset.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
24.01.2014, 14:31
Jaahas, se proggis kuoli. Pari kyselyä tein ja toimisi muuten mutta Soliferin sytkäpuolas tuottaa oman virtansa joten siinä ei ole virran sisäänmenoa jonka tuo rajoitin tarvitsee. Tulinpa siihen tulokseen että joko on pakko rakentaa mekaaninen rajoitin ilmanottoon tai tehdä se minkä Zeta teki jo aiemmin eli vaihtaa kunnon sähköt Solikkaan. Eli tällä hetkellä kyselyt päällä DT50:n sähköistä ja ne olisi tarkoitus sovittaa omaani paremman valotehon, 12v sähköjen ja CDI-sytkän vuoksi. Saa nähdä löytyykö jostain fiksuun hintaan kamat.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1 |