Kumpi olisi parempi vaihtoehto vakio SM, 12 vai 13-piikkinen eturatas? Sillein että olisi hyvä kiihtyvyys ja hyvä ajaa matkaakin. Nuo vakiovälit ovat ihan hirvittävän lyhyet.
Sm:stä en ole varma, mutta ainakin TS:ssä on säädettävä takaiskarien kovuus. Iskarin toisessa päässä on uria joita kääntämällä kovuutta voi muuttaa. Toimenpiteeseen on olemassa oma työkalunsa (googleen iskarin säätötyökalu), mutta isoilla pihdeillä säätö saattaa myös onnistua.
Etuiskareiden kovuutta on mahdollista säätää öljyn määrän, sekä öljyn paksuuden perusteella (enemmän+paksumpi öljy = jäykempi keula). Sekä mikäli jouset ovat ajan myötä heikentyneet voi vaimennusta parantaa tekemällä holkit jousten päälle.
käykö mufler racing tehari solikkaan suoraan kiinni.sopiiko tuki jalka olemaan siinä ja miten pitäs muokata mufleria että kävis kivasti kiinni.tai onko muita halvempia vastaa via putkia jotka menee helposti kiini
Minkä kokoinen kondensaattori SM-85 kuuluisi? Voimakoneelta lähettivät tuon pidemmän mallin ja magneetossa oli tuo lyhyempi (25mm) ja siinä luki Yugoslavia. Olisiko edellinen omistaja voinut vaihtaa sen lyhyempään vai miten? Siellä oli siis tämmöinen.
Voimakoneen mukaan ne menevät näin:
-kondensaattori Bosch "lyhyt" magneettoon Solifer -80 saakka 25mm
-kondensaattori Bosch "pitkä" magneettoon Solifer 81- alkaen 35mm
Toimiiko tuo pidempikin siinä vai kannattaisiko ostaa tuo lyhyempi? Tuossa voimakoneelta tulleessa ei ollut tuota ruuvia, joten johdot pitäisi tinata kiinni.
Saa sen jonkinlaisiin säätöihin, mutta jos laitat vaikka 11mm imuaukolle 14mm kaasarin ja imukaulan, niin ei siinä paljoa nopeus kasva tai tehot muutu.
Arvelin kysyä semmoista, että mahtaako tämä uudempi isompijäähdytysripaisella sylinterillä varustettu Tomos moottori toimia sillä vanhemmalla pieniripaisella sylinterillä? Kun mulla on luullakseni -77 vuoden Solifer SM, eikä minulla ole vielä siihen isoripaista sylinteriä, niin voiko se edes toimia sillä vanhemmalla pieniripaisella sylkällä? Tällä hetkellä mopossa kiinni pieniripainen sylinteri eikä ole sillä vielä käyntiin lähtenyt, että mahtaisko sitten sylinteristä johtua kun ei käy...?