01.06.2009, 14:31
Hei, automaatissani on tehofiltteri, isompi alkukäyrä ja tehoputki, jota myydään yleismallisena, sekä säätösuutin. Kaasutin on vakio (ei porattu tai viilattu) Encarvi S85.
Ongelmana on, että kun suutin on säädetty kohdalleen täyskaasulle (eli ei juuri ja juuri prötää), niin osakaasulla ajettaessa nykii ja tarpeeksi kauan osakaasulla ajettaessa sammuu.Hetken jäähdyttyään lähtee taas käymään. Huom,ei lämpöleikkaa, kone pyörii sammuksissakin ja puristukset tallella.
Käret, konkka, tulppa ja sytytyspuola vaihdettu,tulpanjohto ja -hattu mitattu ja ovat kunnossa, ilmeisesti tulppa vaan pimenee hetkeksi laihan seoksen takia. Kun säädän seosta rikkaammalle, niin ei enää sammuile, mutta täyskaasulla menee hieman liian rikkaalle.
Okei, voisi tietty hankkia toisen tyyppisen kaasarin, jossa osakaasulle säätömahdollisuuksia, mutta jos nyt pysytään Encarvissa, niin mieleen tulee polttoaineen pinnan nosto kohoa säätämällä, tai sitten varsinaiseen kysymykseen, eli mihin alueeseen vaikuttaa Encarvin ilmanottopäässä sijaitseva messinkinen ilmasuutin, joka vakiona on kokoa 46? Tyhjäkäyntiin vai myös osakaasulla ajettaessa?
Saako näitä ilmasuuttimia ylipäätään mistään eri kokoja?Encarvejahan on myös olemassa vanhempaa, kiinteälaippaista mallia, jossa on myös paikka ilmasuuttimelle, onko tietoa minkä kokoisia nämä ilmasuuttimet olivat niissä?
Jos jollakulla on vankkaa tietoa liittyen Encarveihin ja sen ilmasuuttimiin, niin olisin kiitollinen tiedoista. Vastata voi myös halutessaan osoitteeseen: tom.kunnas@luukku.com
Terv. Tomppa
Ongelmana on, että kun suutin on säädetty kohdalleen täyskaasulle (eli ei juuri ja juuri prötää), niin osakaasulla ajettaessa nykii ja tarpeeksi kauan osakaasulla ajettaessa sammuu.Hetken jäähdyttyään lähtee taas käymään. Huom,ei lämpöleikkaa, kone pyörii sammuksissakin ja puristukset tallella.
Käret, konkka, tulppa ja sytytyspuola vaihdettu,tulpanjohto ja -hattu mitattu ja ovat kunnossa, ilmeisesti tulppa vaan pimenee hetkeksi laihan seoksen takia. Kun säädän seosta rikkaammalle, niin ei enää sammuile, mutta täyskaasulla menee hieman liian rikkaalle.
Okei, voisi tietty hankkia toisen tyyppisen kaasarin, jossa osakaasulle säätömahdollisuuksia, mutta jos nyt pysytään Encarvissa, niin mieleen tulee polttoaineen pinnan nosto kohoa säätämällä, tai sitten varsinaiseen kysymykseen, eli mihin alueeseen vaikuttaa Encarvin ilmanottopäässä sijaitseva messinkinen ilmasuutin, joka vakiona on kokoa 46? Tyhjäkäyntiin vai myös osakaasulla ajettaessa?
Saako näitä ilmasuuttimia ylipäätään mistään eri kokoja?Encarvejahan on myös olemassa vanhempaa, kiinteälaippaista mallia, jossa on myös paikka ilmasuuttimelle, onko tietoa minkä kokoisia nämä ilmasuuttimet olivat niissä?
Jos jollakulla on vankkaa tietoa liittyen Encarveihin ja sen ilmasuuttimiin, niin olisin kiitollinen tiedoista. Vastata voi myös halutessaan osoitteeseen: tom.kunnas@luukku.com
Terv. Tomppa