09.07.2007, 21:54
(Viestiä muokattiin viimeksi: 09.07.2007, 21:55, Sissikersantti.)
kaikki on suhteellista. ei pidä ottaa liikaa, mutta se että palotila pienenee on kannen laskemisen periaate.
Soliferia on jäänyt eläkkeelle! |
kannen laskeminen
|
09.07.2007, 21:54
(Viestiä muokattiin viimeksi: 09.07.2007, 21:55, Sissikersantti.)
kaikki on suhteellista. ei pidä ottaa liikaa, mutta se että palotila pienenee on kannen laskemisen periaate.
14.07.2007, 22:27
Täysin huoletta voi höylätä sen 2,5mm kannesta pois. Tuo solkun isorpainen pytty/kansi ei ole kovinkaan herkkä kuumenemaan(jos rivat puhtaat). Tietysti pitää olla varma, ettei joku aikaisempi omistaja ole sitä jo laskenut.
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
16.07.2007, 13:30
mites paljon sitä vanhan mallin kantta voipi laskee ku miusta siinä on paljon pienempi palotila ku tossa isompi ripasessa
Solifer export automaatti -79
virit: porattu pytty 55cc, "kuriton" vakioputki, itse tehty "pipercross" ilman putsarina, hieman laskettu kansi
16.07.2007, 22:18
ledski kirjoitti:mites paljon sitä vanhan mallin kantta voipi laskee ku miusta siinä on paljon pienempi palotila ku tossa isompi ripasessa Enpä tiiä onko se tilavuudeltaan pienempi, mutta eri muotonen se ainakin on. Automaatissa taitaa olla samanlainen palotila, kun vanhassa pikkuripasessa. Ite kokeilin joskus SM:än ja autom. Exportin kansia ristiin, enkä huomannut muutoksia tehossa(kummatkin sillon laskemattomia).
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
17.07.2007, 23:07
joo kai sen tiiviste pinnan siis voi kokonaan poistaa
Solifer export automaatti -79
virit: porattu pytty 55cc, "kuriton" vakioputki, itse tehty "pipercross" ilman putsarina, hieman laskettu kansi
18.07.2007, 16:00
Miteskäs Specialistilla muuttui moottorin käytös kannen laskemisen jälkeen? Tehostuiko moottorijarrutus, entä miten moottorin ääni muuttui? Olen kiinnostunut näistä asioista ja haluaisin tietää, minkälaista eroavuutta on lasketulla ja laskemattomalla kannella Tomokseen.
>Solifer SM 80: Modattu pakoputki, Dell'Orto SHA 14.14 -kaasari (kyllä tooiimii! ), hieman laskettu kansi, 11-33 välit.
18.07.2007, 18:11
ledski kirjoitti:mites paljon sitä vanhan mallin kantta voipi laskee ku miusta siinä on paljon pienempi palotila ku tossa isompi ripasessa Minulla ainakin mäntä tulee pieniripaisen sylinterin päästä ehkä millin ulos kun kansi on irti, katso että kuinka paljon se tulee ulos, jos edes tulee, ota mitat männästä ja kannen syvyydestä, laske ja hio.
Kaikenlaisia himmeleitä http://s1230.photobucket.com/profile/Vasta-Ankka
19.07.2007, 21:14
ledski kirjoitti:joo kai sen tiiviste pinnan siis voi kokonaan poistaa Voi sekä vähän siitä vielä lisää.
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
19.07.2007, 21:20
Masku-Mas kirjoitti:Miteskäs Specialistilla muuttui moottorin käytös kannen laskemisen jälkeen? Vääntöä tuli lisää koko kierrosalueelle. Kone myös kierti vähän enemmän. Pakoputki on se, millä vaikutetaan eniten siihen "käytökseen". Kuitenkin Tomoksessa on alunperin 11:1 puristukset, suomenversiossa tehoja on vaan alennettu isompitilavuuksisella kannella. Tomos on kyllä mahottoman lussu vakipuristuksilla. Unohtakaa ne isommat kaasarit, viilaukset ym. ja laskekaa 2,5mm sitä kantta. Oma solkku menee tällähetkellä täysin viilaamattomana, vakiokaasarilla sen 60km/h tasasella(12-36 välit)ja kiihtyy tarpeeksi. Kannen lasku on viel siitä hyvä, ettei sininen setä näe sitä ulospäin.
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
Ainoa ja HARDIS syy on se, kun uudet puristukset kestävä kampura maksaa sen 79 ¤ + 12 mm tapilla oleva mäntäsarja + stefasarja + postikulut + kaamea asennusurakka = ~129 ¤ ja paljon työtunteja, jos edes asennus onnistuisi.
>Solifer SM 80: Modattu pakoputki, Dell'Orto SHA 14.14 -kaasari (kyllä tooiimii! ), hieman laskettu kansi, 11-33 välit.
15.08.2007, 17:47
Miten on jos otan siitä kannesta sen 2,5mm niin kestääkö normi laakerit ja kampi sen laskun? Ja lie miten paljo tarvii ottaa että pitää vaihtaa 98 oktaanisee?
15.08.2007, 21:23
(Viestiä muokattiin viimeksi: 15.08.2007, 21:24, Specialisti.)
2-tahtisessa 98 bensan käyttö on muutenkin suositeltavaa. 95 kuulemma kuivattaa tiivisteet, näin on usea ammattilainen mulle sanonut. Tosin ite olen ajanut yhden tankillisen jopa 50% tiisselillä. Ei silläkään mitään vaikutusta mihinkään, paitsi, että haisee ryssä rekalle ja savuttaa helvetisti.
ToMoS-It moves you! (Tomos tehtaan iskulause) 4
http://www.youtube.com/user/twostrokesmo...ature=mhum
15.08.2007, 22:59
Joo. Vaan oisi kiva tietää tarviiko alkaa vaihtaa noita laakereita ja kampea jos lasken sen about 2mm?
14.09.2007, 17:14
Solvieter kirjoitti:Joo. Vaan oisi kiva tietää tarviiko alkaa vaihtaa noita laakereita ja kampea jos lasken sen about 2mm? tuo ois kylä tosi kiva tietää ku oon itekki aatellu laskee vähä kantta
14.09.2007, 17:34
Specialisti kirjoitti:2-tahtisessa 98 bensan käyttö on muutenkin suositeltavaa. 95 kuulemma kuivattaa tiivisteet, näin on usea ammattilainen mulle sanonut. Tosin ite olen ajanut yhden tankillisen jopa 50% tiisselillä. Ei silläkään mitään vaikutusta mihinkään, paitsi, että haisee ryssä rekalle ja savuttaa helvetisti. no et sentään oo poltto öljyä kokeillu |
Mahdollisesti samankaltaisia keskusteluja... | |||||
Keskustelu: | Kirjoittanut | Vastaukset: | Katsottu: | Viimeisin viesti | |
Kannen laskeminen | koobra | 1 | 7 671 |
14.05.2018, 0:32 Viimeisin viesti: Solifermiäs |
|
Nopeuden laskeminen kierroksista | Tumppi | 2 | 10 427 |
28.04.2013, 22:42 Viimeisin viesti: Tumppi |
|
kannen lasku sun muut kysymykset | trialpro | 5 | 14 590 |
14.10.2012, 17:30 Viimeisin viesti: trialpro |
|
Kannen laskeminen sorvissa | Rustinki | 13 | 26 759 |
29.02.2012, 21:12 Viimeisin viesti: solifersm81 |