Soliferia

Täysversio: Autot
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Ajo tietokoneen riisuminen on vähän isompi homma Razz
Niihä se ois Nauru se saabbi pitäs joskus saaha...
Ai että, 2-tahtinen 93 saabbi kun olis. Siinä olis sitä 'jotain'Cool Setä kehui että sillä oli joskus semmonen ollut, ja sanoi että moottoritiellä pieksi kaikki autot 6-0 kun vaan vauhtiin pääsi. Se auto kiersi kuulemma enemmän kuin pommikone, siihen asti kunnes lämpöleikkasi...Nauru
2-Tahti auto olisi kyllä aivan mahtava. Razz

Löytyipä naapurilta metästä Amazoni, kesäksi riittäisi ainakin tekemistä jos sen ostais... Nauru
Nyky tekniikalla jos 2t koneita kehitettäisiin saataisiin yhtä hyvä siis pieni kulutuksinen ja päästöinen auto kuin 4t. Wartpurkkikin olisi jännä vehe Hymy harmi kun 2t kehitystä ei nykyään liioin harrasteta isommassa mitta kaavassa Sad
Meteli on aivan mahtava. Nauru Videon kruunaa vielä tuo kova vauhti.

http://www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8

E: Linkki korjattu
Ajoautona Peugeot 407 SW 2.2.l bensakoneella vm 2005.
Ajomopona Solifer 3-speed vm 1969.
solifer sm 86 kirjoitti:Nyky tekniikalla jos 2t koneita kehitettäisiin saataisiin yhtä hyvä siis pieni kulutuksinen ja päästöinen auto kuin 4t. Wartpurkkikin olisi jännä vehe Hymy harmi kun 2t kehitystä ei nykyään liioin harrasteta isommassa mitta kaavassa Sad

Jokaisessa autossa pitäisis olla vapaakytkin, niin saatas bensankulutus pieneksi. Saabbi on hyvä esimerkki tästä. (92,93,95, ja 96)
solifer sm 86 kirjoitti:Nyky tekniikalla jos 2t koneita kehitettäisiin saataisiin yhtä hyvä siis pieni kulutuksinen ja päästöinen auto kuin 4t

Enpä usko Shocked Kyllä se moottorien kehitys menee ihan oikeaan suuntaan, esim. nykyaikaiset dieselkoneet on todella hienoja ajaa. Vääntöä löytyy ja kulutus on pieni.

Vapaakytkin tuskin polttoainetta säästää. Nykyautoissa polttoaineen suihkutus katkeaa moottorijarrutuksen aikana. Tämä ominaisuus on ollut useimmissa ruiskuissa jo 30 vuotta sitten.
Niin mutta 2t koneetkin soveltuisi autoihin jos niitä vaan joku jaksaisi kehittää. itse ainakin mieluusti 2t autolla ajaisin. No tyydyyn dieseliin vielä...
Henk kirjoitti:Meteli on aivan mahtava. Nauru Videon kruunaa vielä tuo kova vauhti.

http://www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8

E: Linkki korjattu
Ai että mitkä sulosoinnut... Big grin
solifer sm 86 kirjoitti:Niin mutta 2t koneetkin soveltuisi autoihin jos niitä vaan joku jaksaisi kehittää. itse ainakin mieluusti 2t autolla ajaisin. No tyydyyn dieseliin vielä...

Ei ole mitään järkeä soveltaa enää kaksitahti moottoria autoihin, kaksitahtiöljyn hinnan takia. Autoilusta tulisi niin kallista ja saastuttavaa että ei kenenkään keuhkot ja lompakko sitä kestäisi. Hyvä esimerkki öljyn vientiin on moottorikelkat jotka hornasee sitä ainetta ja öljyä enemmän kuin tarpeeksi, ja autoihin pitäisi vielä saada suurempi kone niin öljynvienti kasvaisi hirveäksi...
Kyllä olen edelleenkin sitä mieltä että 2t olisi hyvä kone autoissa jos sitä vaan kehitettäisiin tarpeeksi. ja kelkkaa on aika turha vertaila auton moottori koko luokkaan, yleensä kelkoissa on vielä suhteelisen korkeelle viritetty kone. ja nyky tekniikalla päästöt saisi kuriin.
sivuaa vähän mutta onkos täälä laiva tuntijoita? niissähän on niitä 2t kiisseleitä? vai mitä laivadieseleitä olikaan. semmoiseen ei välttämättä tarvittas 2t öljyä niin paljoo tai välttämättä ollenkaan kiitos dieselin voitelevaisuuden. näin ollen saataisiin vielä parempi hyöty irti kuin pensa 2t koneessa koska kiisselillä on paremmat teho-paino suhteet.
Ihan sama loppuunsa 2t vai 4t auto kuhan pensa maksas alle 1,40 Hymy
Sinullehan mielenkiintoinen ammatti tulossaNauru
Hehe, noita ei sitten pahemmin ehkeen autoihin sovitella Nauru
solifer sm 86 kirjoitti:niissähän on niitä 2t kiisseleitä? vai mitä laivadieseleitä olikaan. semmoiseen ei välttämättä tarvittas 2t öljyä niin paljoo tai välttämättä ollenkaan kiitos dieselin voitelevaisuuden. näin ollen saataisiin vielä parempi hyöty irti kuin pensa 2t koneessa koska kiisselillä on paremmat teho-paino suhteet.
2-t dieselmoottoreita on käytetty/käytetään(?) joissakin kuorma-autoissa. Tässä näkyy Detroit 2t dieselin toimintaperiaate. www.youtube.com/watch?v=25xolzhg3lo&feature=fvwrel
Sylinterissä on reikiä joiden kautta ahdin puhaltaa ilmaa sylinteriin. Ilma työntää pakokaasut pakoventtileiden kautta pois.

http://www.youtube.com/watch?v=19eQBQep-...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=dVjXwS8HzFw
http://www.youtube.com/watch?v=98CTHm3Xn...re=related
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13