12.05.2012, 13:08
12.05.2012, 19:52
Niihä se ois se saabbi pitäs joskus saaha...
13.05.2012, 20:09
Ai että, 2-tahtinen 93 saabbi kun olis. Siinä olis sitä 'jotain' Setä kehui että sillä oli joskus semmonen ollut, ja sanoi että moottoritiellä pieksi kaikki autot 6-0 kun vaan vauhtiin pääsi. Se auto kiersi kuulemma enemmän kuin pommikone, siihen asti kunnes lämpöleikkasi...
14.05.2012, 0:04
2-Tahti auto olisi kyllä aivan mahtava.
Löytyipä naapurilta metästä Amazoni, kesäksi riittäisi ainakin tekemistä jos sen ostais...
Löytyipä naapurilta metästä Amazoni, kesäksi riittäisi ainakin tekemistä jos sen ostais...
14.05.2012, 0:17
Nyky tekniikalla jos 2t koneita kehitettäisiin saataisiin yhtä hyvä siis pieni kulutuksinen ja päästöinen auto kuin 4t. Wartpurkkikin olisi jännä vehe harmi kun 2t kehitystä ei nykyään liioin harrasteta isommassa mitta kaavassa
14.05.2012, 13:34
Meteli on aivan mahtava. Videon kruunaa vielä tuo kova vauhti.
http://www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8
E: Linkki korjattu
http://www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8
E: Linkki korjattu
15.05.2012, 11:29
Ajoautona Peugeot 407 SW 2.2.l bensakoneella vm 2005.
Ajomopona Solifer 3-speed vm 1969.
Ajomopona Solifer 3-speed vm 1969.
17.05.2012, 21:39
solifer sm 86 kirjoitti:Nyky tekniikalla jos 2t koneita kehitettäisiin saataisiin yhtä hyvä siis pieni kulutuksinen ja päästöinen auto kuin 4t. Wartpurkkikin olisi jännä vehe harmi kun 2t kehitystä ei nykyään liioin harrasteta isommassa mitta kaavassa
Jokaisessa autossa pitäisis olla vapaakytkin, niin saatas bensankulutus pieneksi. Saabbi on hyvä esimerkki tästä. (92,93,95, ja 96)
18.05.2012, 1:22
solifer sm 86 kirjoitti:Nyky tekniikalla jos 2t koneita kehitettäisiin saataisiin yhtä hyvä siis pieni kulutuksinen ja päästöinen auto kuin 4t
Enpä usko Kyllä se moottorien kehitys menee ihan oikeaan suuntaan, esim. nykyaikaiset dieselkoneet on todella hienoja ajaa. Vääntöä löytyy ja kulutus on pieni.
Vapaakytkin tuskin polttoainetta säästää. Nykyautoissa polttoaineen suihkutus katkeaa moottorijarrutuksen aikana. Tämä ominaisuus on ollut useimmissa ruiskuissa jo 30 vuotta sitten.
18.05.2012, 12:10
Niin mutta 2t koneetkin soveltuisi autoihin jos niitä vaan joku jaksaisi kehittää. itse ainakin mieluusti 2t autolla ajaisin. No tyydyyn dieseliin vielä...
18.05.2012, 16:45
Henk kirjoitti:Meteli on aivan mahtava. Videon kruunaa vielä tuo kova vauhti.Ai että mitkä sulosoinnut...
http://www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8
E: Linkki korjattu
solifer sm 86 kirjoitti:Niin mutta 2t koneetkin soveltuisi autoihin jos niitä vaan joku jaksaisi kehittää. itse ainakin mieluusti 2t autolla ajaisin. No tyydyyn dieseliin vielä...
Ei ole mitään järkeä soveltaa enää kaksitahti moottoria autoihin, kaksitahtiöljyn hinnan takia. Autoilusta tulisi niin kallista ja saastuttavaa että ei kenenkään keuhkot ja lompakko sitä kestäisi. Hyvä esimerkki öljyn vientiin on moottorikelkat jotka hornasee sitä ainetta ja öljyä enemmän kuin tarpeeksi, ja autoihin pitäisi vielä saada suurempi kone niin öljynvienti kasvaisi hirveäksi...
18.05.2012, 18:24
Kyllä olen edelleenkin sitä mieltä että 2t olisi hyvä kone autoissa jos sitä vaan kehitettäisiin tarpeeksi. ja kelkkaa on aika turha vertaila auton moottori koko luokkaan, yleensä kelkoissa on vielä suhteelisen korkeelle viritetty kone. ja nyky tekniikalla päästöt saisi kuriin.
sivuaa vähän mutta onkos täälä laiva tuntijoita? niissähän on niitä 2t kiisseleitä? vai mitä laivadieseleitä olikaan. semmoiseen ei välttämättä tarvittas 2t öljyä niin paljoo tai välttämättä ollenkaan kiitos dieselin voitelevaisuuden. näin ollen saataisiin vielä parempi hyöty irti kuin pensa 2t koneessa koska kiisselillä on paremmat teho-paino suhteet.
Ihan sama loppuunsa 2t vai 4t auto kuhan pensa maksas alle 1,40
sivuaa vähän mutta onkos täälä laiva tuntijoita? niissähän on niitä 2t kiisseleitä? vai mitä laivadieseleitä olikaan. semmoiseen ei välttämättä tarvittas 2t öljyä niin paljoo tai välttämättä ollenkaan kiitos dieselin voitelevaisuuden. näin ollen saataisiin vielä parempi hyöty irti kuin pensa 2t koneessa koska kiisselillä on paremmat teho-paino suhteet.
Ihan sama loppuunsa 2t vai 4t auto kuhan pensa maksas alle 1,40
18.05.2012, 20:28
Sinullehan mielenkiintoinen ammatti tulossa
18.05.2012, 21:00
Hehe, noita ei sitten pahemmin ehkeen autoihin sovitella
20.05.2012, 0:27
solifer sm 86 kirjoitti:niissähän on niitä 2t kiisseleitä? vai mitä laivadieseleitä olikaan. semmoiseen ei välttämättä tarvittas 2t öljyä niin paljoo tai välttämättä ollenkaan kiitos dieselin voitelevaisuuden. näin ollen saataisiin vielä parempi hyöty irti kuin pensa 2t koneessa koska kiisselillä on paremmat teho-paino suhteet.2-t dieselmoottoreita on käytetty/käytetään(?) joissakin kuorma-autoissa. Tässä näkyy Detroit 2t dieselin toimintaperiaate. www.youtube.com/watch?v=25xolzhg3lo&feature=fvwrel
Sylinterissä on reikiä joiden kautta ahdin puhaltaa ilmaa sylinteriin. Ilma työntää pakokaasut pakoventtileiden kautta pois.
http://www.youtube.com/watch?v=19eQBQep-...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=dVjXwS8HzFw
http://www.youtube.com/watch?v=98CTHm3Xn...re=related