15.11.2005, 18:59
15.11.2005, 21:39
Paskat se mitään suodattaa, korkeintaa pikkulinnut! Siellä on nimittäin semmonen ihan naurettava reikänen muovi käärittynä jota ei voi putsarina pitää hyvällä omallatunnollakaan!
15.11.2005, 22:52
se on aivan totta. Minusta tuntuu että power filterkin on parempi kuin tuo vakio putsari. Toisaalta vakio putsariin ei valu minulla kuin öljyä , sen verran suojassa se on.
15.11.2005, 23:26
Sinne putsarille kuukuukin valua öljyä koska ainkin metalliverkko tai vaahtomuoviputsarin on hyvä olla öljýinen että siihen tarttuu se kaikkein hienoinkin pöly! Paperiputsarin taas on hyvä olla kuiva! Siihen ölyisyteenhän esim. pappatunankin metalliverkko suodattimen teho perustuu, eihän se kuivana mitään suodata ja sama pätee power filtteriin!
15.11.2005, 23:29
Kertokaapas joku tietäväinen kuinka paljon vääntöä vie tuollasen 13 hampaisen eturattaan laittaminen kymppi piikkisen tilalle vakio SM:ään? Takaa löytyy 35 piikkinen.
15.11.2005, 23:40
Eipä vie oikeen yhtään vääntöä ja on erittäin suositeltava! Vakiovälit nimittäin hajottaa koneen kun on aivan törkeän lyhyet!
16.11.2005, 1:07
Jaa? Itselläni kyllä täysin vakiossa SM:ssä tippui vääntö aika onnettomaksi, kun kokeilin 13-piikkistä eteen. Kyllähän sen tasaisella tiellä sai menemään melkein 60 km/h, mutta pienikin ylämäki sai vauhdin putoamaan mateluksi. 11-piikkinen sen sijaan oli aika hyvä kompromissi huippunopeuden ja väännön suhteen.
Tietysti jos kone on tosi timmissä kunnossa, niin kyllä silloin varmasti jaksaa isommallakin vääntää.
Tietysti jos kone on tosi timmissä kunnossa, niin kyllä silloin varmasti jaksaa isommallakin vääntää.
Specialisti kirjoitti:Paskat se mitään suodattaa, korkeintaa pikkulinnut! Siellä on nimittäin semmonen ihan naurettava reikänen muovi käärittynä jota ei voi putsarina pitää hyvällä omallatunnollakaan!Mulla taas oli sellainen mielikuva, että sen sisäosan reikien peittona oli kyllä sellaista tosi hienoa muovisuodatinkalvoa (samanlaista kuin esim. moottorisahojen ilmanpuhdistimissa näkee). Ettei sitten vaan joku neropatti olisi mennyt puhkomaan ne reiät auki tuosta sun näkemästäsi suodattimesta
16.11.2005, 13:38
Jeesbox. Täytynee hankkia noita rattaita vaikka 11, 12 ja 13 hampaiset ja todeta sitten mihin on tyytyväinen
16.11.2005, 16:46
piibii kirjoitti:Mulla taas oli sellainen mielikuva, että sen sisäosan reikien peittona oli kyllä sellaista tosi hienoa muovisuodatinkalvoa (samanlaista kuin esim. moottorisahojen ilmanpuhdistimissa näkee). Ettei sitten vaan joku neropatti olisi mennyt puhkomaan ne reiät auki tuosta sun näkemästäsi suodattimesta
Joo no ilmeisesti sen on sitten joku "fiksu" tuhonnut et "hengittäis paremmin"! Kyllä se 13piikkisellä jaksaa jos otat vaikka kannesta sen 2-2,5mm pois, muuta ei tarvi! Sen jälkeen Solikka vääntää kuin nelari!
16.11.2005, 18:25
vielä kun palaa tohon putsariin nii ensimmäiseks kun ostaa soliferin kannattaa heittää vakioputsari metsään ja PITKÄLLE
16.11.2005, 18:38
Roadrunner kirjoitti:kannattaa heittää vakioputsari metsään ja PITKÄLLE
Eipä oikeen kannata! Kannattaa säästää se koska joku enyisöijä voi maksaa hyvin ehjästä vakioputsarista!
16.11.2005, 19:06
ihan totta sinänsä
16.11.2005, 23:28
Mä ainakin säästän solikan KAIKKI osat niist voi olla arvaamatonta hyötyy
16.11.2005, 23:31
Tukezi kirjoitti:Mä ainakin säästän solikan KAIKKI osat niist voi olla arvaamatonta hyötyy
Toi on oikea asenne! Kannattaa
16.11.2005, 23:35
Jep ja kun Soliferitkin alkaa vähentyä pikkuhiljaa, arvo nousee osilla nopeasti!