Ei se Tomoksen kytkin mikään paska ole! Mullakin se renaa vaan sen takia että edelliset omistajat ovat vuosia rässineet metässä sillä ja rämpänneet kytkinkruununpaskaksi!
Varmaankin idea on siinä et mopokortin saanut keskiverto teinix haluaa mopon mikä näyttää ihan krossilta ja menee kuritomana eniten täyzii niinQ!
Siks tommoselle järkevän kompaktille, taloudelliselle ja vaihteelliselle käyttömopolle ei ole kysyntää kun se ei mene kylän eniten eikä ole näyttävin!
Sitten toinen äärilaita on nämä skootterit joita ostavat eivät halua lainkaan liata käsiään, edes tulppaa vaihtaessa tai edes ketjuja kiriessä, saatikka sitten vaihtaa vaihetta joten tämmöselle väliluokalle ei ainakaan suomessa ole ikävä kyllä ostajia.
Jonkun pitäisi vaan ottaa riski ja alkaa tuoda maahan nuita käyttömopoja mutta kukapa moista riskia uskaltaisi ottaa, tuskimpa kukaan!
Olen samaa mieltä! Mutta kyllähän nuo uudet halpa mankit menevät hyvin kaupaksi, mutta itse en semmoista ostaisi.
Hyvällä tuurilla niille löytyisi suomestakin jonkin verran ostajia mutta kun ei niitä tuoda maahan niin ei voi mitään!
Veikkaan että suomessa esim. tuon APN6:den hinta menisi sihen 1000-1500e paikkeille eli kiinanihmeiden ja uusenduroiden väliin.
Sit varmaan noi 2-vaiheautomaatit olis siinä 900e alkaen riippuen mallista, eli ihan käypän hintaisia mut moni hölmö sit valitsee mieluummin kiinalaisen härvelin kun laadukkaamman Tomoksen! Kattokaapas huviksenne APN6:den teknisiä tietoja, olis aikas vääntävä peli vakiona semmonen verrattuna uusenskoihin!
Specialisti kirjoitti:Hyvällä tuurilla niille löytyisi suomestakin jonkin verran ostajia mutta kun ei niitä tuoda maahan niin ei voi mitään!
Veikkaan että suomessa esim. tuon APN6:den hinta menisi sihen 1000-1500e paikkeille eli kiinanihmeiden ja uusenduroiden väliin.
Sit varmaan noi 2-vaiheautomaatit olis siinä 900e alkaen riippuen mallista, eli ihan käypän hintaisia mut moni hölmö sit valitsee mieluummin kiinalaisen härvelin kun laadukkaamman Tomoksen! Kattokaapas huviksenne APN6:den teknisiä tietoja, olis aikas vääntävä peli vakiona semmonen verrattuna uusenskoihin!
mitenkäs ne kompaktit käyttömopot mahdettaisiin kuristaa? pytyn vaihdolla niinkuin ennenvanhaan? Empä usko, kyllä sielä löytyisi putkesta vaikka mita roskaa ja sontaa, tappamassa vääntöä.
Noi uudet APN6:det kulkee 49km/h vakiona et eipä niitä juurikaan tarvis kuristaa! Ja niissähän on yli 4nm:ä vääntöä!
Väännön puolesta SäMä on ihme värkki, sehän menee vaikka puuhun jos kumit pitää ja niisä viel yleensä pitää. Outoa kyl et SM oli joskus suomen yleisin ja nyt ne on hävinny ku pieru saharaan.Ite en oo nähny muita kun oman SäMän ja jotain raiskattuja mettärasseja.
Toi on kyllä harmi et noi häviää, kun tuo nykynuoriso ei osaa arvistaa vanhoja suomimopoja vaan raiskaavat ne mettässä paskasksi! Oma SäMänikin on varsin raiskattu edellisten omistajien toimesta mutta talvella maalaan sen niin se alkaa kääntämään katseita!
onneksi mun sämä on ollut vanhalla papalla lähes uudesta asti. Pientä maalausta ajattelin ja jos museorekisteröis nii ei vakuutukset huimais päätä. sitten kun 4kk päästä saa mopokortin niin on ainakin MOPO eikä mikään perkeleen muoviräpätin jollain am6 koneella
Toi museorekisteröinti ei kannata! Saat ajaa vain muistaakseni pari kuukautta vuodessa vai oliko se kuukausi?! Ei se mopon vakuutus nyt niin kallis ole jos vertaat vaikka piikkiin jossa n.500-1000e/vuosi!
Paitsi että kuka ne päivät laskee. Ei sitä valvota oikein mitenkään
Tain niin no vois kyllä olla museorekisteröimättä ettei tarvi kokoajan tarvi vahdata,
Roadrunner kirjoitti:Paitsi että kuka ne päivät laskee. Ei sitä valvota oikein mitenkään
Jos on inhottavat naapurit....
Ois se tolla paljon mukavampi körötellä rauhallisesti, ku mitä tolla muoviräpsyllä pörrätä.
Ois se kova ku jtoku leveelahkeiset farkut (70-luvun tyyliä siis) ja nahkatakki, avopotta ja lentäjän lasit
Asiallista Kunnon farkut ja nahkarotsi löytyy
Roadrunner kirjoitti:Asiallista Kunnon farkut ja nahkarotsi löytyy
Ja lentäjänlaseja ei sovi unohtaa.
saattaa löytyä jopa sellaset